PC reset steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoeyPC

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Hoi

Ik loop al een tijdje met een heel onaangenaam probleem.

Namelijk, mijn PC reset zichzelf steeds op willekeurige momenten (soms wel eens een hele week niet, de andere keer wel eens 6x op een dag)

Speedfan vertelt me dat m'n hardware niet oververhit is en ik heb laatst ook nog m'n kast stoffvrij gemaakt.

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Aangezien het al een tijdje is kun je dus ook niet meer reproduceren wat eraan vooraf gegaan is: veranderde hardware en / of software. Dan rest je nog het uitschakelen van het opnieuw opstarten zodat de fout in het blauwe scherm te lezen is. Met die fout kunnen we wellicht de oorzaak achterhalen.

Hoi

Oke, en waar kan ik die optie om het opnieuw opstarten uit te zetten vinden?

En als ik dat heb ingeschakeld, krijg ik de volgende keer dat de PC gaat resetten dus een blue screen of death? En als ik dan dit BSOD te zien krijg.. wat moet ik dan doen om weer op het bureaublad te komen? Gewoon handmatig resetten( knopje op de kast indrukken) of kun je dit ook vanuit het bluescreen doen?

Hoi

Oke, en waar kan ik die optie om het opnieuw opstarten uit te zetten vinden?

En als ik dat heb ingeschakeld, krijg ik de volgende keer dat de PC gaat resetten dus een blue screen of death? En als ik dan dit BSOD te zien krijg.. wat moet ik dan doen om weer op het bureaublad te komen? Gewoon handmatig resetten( knopje op de kast indrukken) of kun je dit ook vanuit het bluescreen doen?

Configuratiescherm, systeem, geavanceerde systeeminstellingen, opstart -en herstelinstellingen en tot slot het vinkje weghalen bij 'computer automatisch opnieuw opstarten'.

Ja, knopje op kast indrukken om opnieuw te starten.

Ik draai al jaren op Windows XP.

Oke, ik ga het proberen gast0225, bedankt.

Nog even; ik ben niet zo'n expert op het gebied van hardware, maar kan het niet zijn dat m'n harde schijf stuk is ofzo?

Oke de computer is nog niet gereset sinds m'n post hier. (Zoals ik al zei, de tijden van het resetten van de PC kan varieren tot een week, of 6x per dag)

Maar ik zat nog ff wat op internet te zoeken, en ik las dat de pc ook steeds uit kan vallen omdat je voeding te licht is. Nu heb ik al een tijdje een nieuwe videokaart en en een nieuwe processor in m'n kast zitten. Is het mogelijk dat de voeding dit niet aankan en daarom de PC steeds uitvalt?

Dit zijn m'n specs:

Processor: Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2220 @ 2.40GHz (2 CPUs)
Memory: 3328MB RAM
Hard Drive: 80 GB
Video Card: ATI Radeon HD 3600 Series
Sound Card: Realtek HD Audio output
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.091208-2036)

Trouwens weet ik niet hoeveel watt m'n voeding is. Is er een manier om dit te achterhalen (ook zonder de kast te openen?)

Laatst bewerkt:
Niet dat ik weet, maar als het een prefab machine betreft die kant en klaar ooit ergens is gekocht, kunnen we mogelijk via het merk en type PC de voeding achterhalen.

Oke, de PC resette zichzelf net weer en ik kreeg dus het blue screen of death.

Die gaf de volgende foutmelding:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

***STOP*** 0x0000000 (0x00000004, 0x00000002, 0x00000000, 0x804E7F0D

Weet iemand wat dit betekend?

Klopt, maar gewoon tekst als: De computer is afgesloten om meer schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat dit gebeurd, herstart de computer, als dit meerdere keren gebeurt, neem dan contact op met de systeembeheerder. Dit soort dingen.

Sorry ik dacht alleen dat het om de foutcode gingen, en niet om die andere tekst. Ik zal de volgende keer wel de hele tekst hier neerzetten.

Nou, de PC resette net wéér, maar ik kreeg nu een andere melding:

PFN_LIST_CORRUPT

Controleer of alle nieuwe hard en software op de juiste wijze is geinstaleerd. Is dit een nieuwe editie, vraag dan de leverancier voor windows updates.

Als de problemen blijven voordoen dient u alle nieuwe hard en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS zoals caching of het maken van schaduwkopiën uit

***STOP: 0x000004E (0x0000008F, 0x000B629D, 0x000BB95D, 0x00000000)

Voorlopig houd ik het heel voorzichtig op een geheugen of voedingprobleem.

Oke. Nou ik heb net even de kast opengedaan en de voeding gecheckt. Er staat dat deze over 350 watt beschikt. Is dit te weinig voor mijn systeem ( zie posts hierboven voor mijn systeem) ?

Tijdje geleden al weer. Maar ik heb de oplossing gevonden.

Ik heb nu een 1 ram reepje weggehaald, en het probleem is al bijna 2 weken niet voorgekomen ( even afkloppen:p)

Dus het lag gewoon aan een brak geheugen reepje.

Bedankt voor het meedenken :thumb:

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan