PC reset zichzelf soms.....zomaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
132
Ik heb de laatste weken af en toe last van mijn PC die 'uitzichzelf' reset... Het ligt niet aan te hoge temp, aangezien ik een hardware sensor monitor heb aanstaan die niks aangeeft. Kan het mischien komen omdat ik af en toe een tik geef aan de achterkant van pc (dit om een hinderlijk geluid van de vent te doen stoppen..), en daardoor mischien 'iets' los is komen te zitten??
 
Hoi,

Je zou alles in de pc even kunnen aandrukken en kijken of dat er iets los zit, en als ik jou was zou ik die fan vervangen misschien veroorzaakt die het probleem wel.
Ps wat voor temp geet de bios aan?

Modag
 
Laatst bewerkt:
Een tik geven? Nooit goed natuurlijk, je kan beter even de kast openmaken om te kijken wat er geluid geeft.
Zorg er eerst eens voor dat je PC niet opnieuw opstart.
Ga naar Deze Computer en klik rechts en ge naar Eigenschappen. Ga nu naar tabblad Geavanceerd en kies daar voor opstart en herstelinstellingen en klik op instellingen.
Nu kan je een vinkje weghalen bij de computer opnieuw opstarten onder systeemfouten.
Volgende keer gaat je PC niet meer uit maar krijg je een foutmelding. Die willen we graag weten.
 
Het vinkje is al open, maar ik krijg ook geen foutmelding. Hij gaat opeens uit/aan.
De temperatuur van de CPU1 is gemiddeld 50, dat is altijd zo geweest... Wel geeft hij in het rood 'Core +1.79V' aan, wat dat betekent...? De cooling vens CPU geeft aan 4488.
Dat tikken heb ik ooit gedaan omdat bij het opstarten van de pc de vent een enorme bak herrie maakt, en ik ontdekte dat als ik bepaalde tikjes gaf tegen de achterkant dit geluid ophield of minder werd. Het gekke is ook dat als ik geen tikken geef, dit geluid ook soms gewoon verdwijnt. Ik wil sowieso een andere Vent, want dat geluid is hoedanook te irritant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan