Pc Resetten of niet????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brianhulp24

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
hallo ik wil mijn pc weer reseten want dan hoop ik dat die sneller is want ik wil een spel downloaden...
Dus als ik me pc ga reseten staat er *Herstellen naar basic programma's* is dat de goede dan,
dat mijn pc sneller word????
Hoop graag snel antwoord!
Groetjes Brian :)

Laatst bewerkt door een moderator:
met je pc te resetten zal je internet niet sneller gaan en zal je niet sneller downloaden.
NIET doen dus!!!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, die moet je hebben.....
En dan ben je alle later geïnstalleerde programma's en je eigen gegevens kwijt.
Want je computer wordt teruggezet naar de 'fabrieksinstellingen' dus - zeg maar - toen hij net gekocht was. Alles wat er daarna door jezelf is opgezet is dan verdwenen.

Mister @kiwimichiel zet je op het verkeerde been, want je computer wordt in de regel wel degelijk sneller omdat je windowsomgeving weer 'maagdelijk' is.
Ook de internetsnelheid kan wel degelijk sneller worden, omdat er soms door 'vervuiling' processen op de achtergrond draaien die ook van invloed zijn op je internetverbinding.

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je dat doet zal je wellicht geen verbetering zien.

Als je gewoon schoon wilt beginnen zal je met een schone installatie moeten beginnen.
Uiteraad kan je het natuurlijk wel proberen!

Laatst bewerkt:
Aangezien er te weinig gegevens door de ts gegeven worden is het niet mogelijk om hier te zeggen of een "reset" van het systeem helpt of niet.

Leeftijd van de installatie, software installaties, slecht of zelf niet verwijderde malware kunnen er prima voor zorgen dat de machine op alle punten traag word.

Of het voor de snelheid van je internet een oplossing gaat worden kan niemand zeggen zonder te weten welke hardware/abbonnement de topic starter heeft.
Aangezien een herinstallatie op zijn tijd zeker geen kwaad kan (het is en blijft Windows) ben ik net als vanveelen geneigd om te zeggen, ga je gang. Baat het niet, dan schaad het zeker niet en je weet zeker dat er dan niets softwarematigs de boel vertraagd. eventueel nog wat speed tweaks (tcp/ip optimizer e.d.) er over heen en je hebt de machine op 95% van de maximale snelheid die hij hardwarematig ooit zal kunnen halen in deze configuratie

als ik bij opstarten alt+F10 intoets staat er ook iets van
Back up,
Moet ik dat doen mijn model is trouwens
Axpire X3200

Zoek eens op schoonmaakprogramma's.
Er zijn genoeg van deze programma's die je kan ophalen en die gratis zijn zodat je deze kan draaien. Die halen alle troep weg die op je pc zijn gekomen door al dat gedownload zonder misschien wel beveiliging of dat je op schimmige sites bent.

Cleaner is er eentje van. Jv16Tool, adaware.................nou ja ga zo maar door.

Zoek eens op schoonmaakprogramma's.
Er zijn genoeg van deze programma's die je kan ophalen en die gratis zijn zodat je deze kan draaien. Die halen alle troep weg die op je pc zijn gekomen door al dat gedownload zonder misschien wel beveiliging of dat je op schimmige sites bent.

Cleaner is er eentje van. Jv16Tool, adaware.................nou ja ga zo maar door.

Schoonepc.nl

Dank jullie wel voor jullie hulp maar ik vind mijn internet toch al snel genoeg ;)
Dus zal deze tips zeker onthouden voor later misschien :)
Groetjes Brian :)

Mod edit

Ok...Iedereen zijn verhaal gedaan.Nu weer naar de vraag.

Wil de ts het met een nieuwe instal proberen dan het verhaal van Vanveelen.
Wilt de ts het eerst proberen met de hulpmiddeltjes dan zie de andere reacties in het topic.

Heren en dames, De TS geeft aan dat hij een aspire X3200 heeft. beetje rondspeuren op het internet geeft aan dat dit over het algemeen een machine is waarbij Vista meegeleverd werd (verder rondspeuren geeft mogelijk ook wel de hardware specs voor de liefhebber). Nu kan de TS dat bevestigen door aan te geven of hij de machine destijds nieuw heeft gekocht en zo ja of hij er zelf xp op heeft gezet of laten zetten.

Acer staat bekend om zijn recovery partitie (ok ok voornamelijk om het schofterige bedrag wat ze vragen indien je die omzeep hebt geholpen en hem weer terug wil zetten) die prima functioneerd indien intact en er aan het begin van de gebruiksperiode in de e-recovery software het een en ander uitgevoerd is (en 9 van de tien mensen doet dat wel omdat je om de haverklap ziek word van een of ander popupje die er over blijft zeuren). Maar daarover kan de TS ons vast meer vertellen. indien niet kan hij vermoedelijk doormiddel van (uit mijn hoofd) ALT-F10 bij het opstarten van de laptop de recovery partitie opstarten en een recovery uitvoeren. Mijn vermoeden is dat wel dat hij Vista gaat krijgen en we weten allemaal wat dat voor een juweeltje van een besturingssysteem is, maar dat mag de pret niet drukken en zodra je alle uitgebrachte updates en servicepacks installeert is er prima mee te werken.... zeggen de vista gebruikers van vandaag.

Mod edit

Topic opgeschoond.

Men mag weer verder gaan met Advies geven als de ts'r duidelijk aangeeft wat die nu wilt cq zijn verwachtingen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan