pc resetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

anouks94

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2014
Ik heb heel weinig geheugen op mn C schijf en nog veel op mn D schijf. nu is mij verteld dat je dit kan instellen als je je computer volledig reset. ik ben helemaal geen held met computers dus kan iemand mij vertellen of dit slim is en hoe dit dan moet?

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Kan je ook aangeven om welke windows versie het gaat want daar zal hij thuis horen en niet onder geheugen zoals nu.;)

oh sorry, wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen. windows 7 denk ik?

Hoi,

Dan denk ik dat ik hem even naar de windows 7 sectie verplaats ;)

Geen dank,

Ik zou voor de zekerheid wel alvast de belangrijke bestanden op een usb stick zetten is altijd wel verstandig;)
En resetten is niet nodig je kan dit bv. met easus partition manager
realiseren
Kijk even of je het begrijpt hoe het moet anders lees ik het wel

ja ik had inderdaad al een backup gemaakt.
ik heb nu met dat programma wel ruimte van mn Dschijf afgehaald maar ik kan de Cschijf niet groter maken?

Heb je ruimte aan het einde van de D-partitie afgehaald of aan het begin.
Indien dit aan het einde van de partitie gedaan is zou ik de vrij gemaakte ruimte weer terug geven aan de D-partitie en dan aan het begin van de D-partitie de ruimte weer eraf halen.
Vervolgens kan de C-partitie vergroot worden met de ruimte die je aan het begin van D-partitie vrij gemaakt hebt.

Mocht je al ruimte aan het begin van de D-partitie vrijgemaakt hebben dan vermoed ik dat je twee harde schijven in je pc hebt zitten. Dan is het niet mogelijk om met het programma de C-Partitie te vergroten, dan heb je een grotere harde schijf nodig waarop je of een kloon maakt van je huidige schijf of Windows opnieuw installeert.

ja ik had het inderdaad aan het eind gedaan. ik geloof dat het nu gelukt is. Dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan