PC restart bij booten windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruby159

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een vaag probleem, het zit zo:

Het is een oude PC van de winkel van mijn moeder (de pc heeft ongeveer 4/5 jaar (teminste we denken dat die zo oud is omdat mijn moeder de winkel van iemand over genomen heeft) 24/7 gedraaid), die heb ik laatst vervangen omdat die telkens opnieuw opstarte na zo ongeveer 10 minuten in windows geweest te zijn.

Het probleem werd steeds erger nu kom je al niet eens meer in windows en reboot die tijdens het laden van XP.

Dus ik wou windows er opnieuw opzetten, setup heeft netjes de tijdelijke bestanden op de hardeschijf gezet dus start de setup opnieuw op om XP te installeren vanaf de tijdelijke bestanden die de CD op de hardeschijf gezet heeft. Helaas de ene restart naar de andere, hij komt niet eens aan installeren toe.

Dus ik dacht, zou vast wel aan de hardeschijf liggen dus ik boot vanaf een boot disk op een andere pc!! (in dit geval zelf gemaakt met BartPE) omdat BartPE ook blijft rebooten op die PC. Dus ik heb chkdsk gedaan en de fouten hersteld maar helaas nog steeds een reboot bij het laden van XP.

Dus ik een andere hardeschijf erin gezet met een werkende XP erop, ook een reboot toen kwamen de twijfels al bij mij of het wel aan de hardeschijf ligt.

Tot mijn verbazing zag ik in de BIOS dat de cpu continu 60 graden is (een intel celeron 2.6Ghz) maar toen bedacht ik me ook weer dat die dan ook zou moeten rebooten als ik de PC ik de BIOS laat staan maar dat is niet het geval, dan reboot die niet.

Dus ik heb nog wat andere opties geprobeerd zoals, een andere voeding en wat PCI kaarten eruit gehaald. Maar niks werkt hij blijft rebooten.

Ik heb nu echt geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen, wel heb ik een paar een een BSOD gezien met 0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL maar wat dat verder inhoud weet ik ook niet.

Specs:
PC: Asus pundit-R350
Moederbord: Asus P4R8L2
Processor: Intel Celeron 2.66Ghz
Ram: Corsair 256MB 400Mhz DDR

Hopelijk weten jullie een oplossing.

Alvast bedankt,
Ruben

Waarschijnlijk wordt de CPU te warm.
CPU verwijderen (eerst laten afkoelen, stroom eraf), en de geleidingspasta er afhalen (met alcohol).
Natuurlijk ook weer een klein laagje 'verse' geleidingspasta gebruiken bij het terugplaatsen van de processor. Geleidingspasta kost ong. 5 tot 6 euro bij de electronica/computerwinkel per tubetje.

Succes,

Tijs.

Waarschijnlijk wordt de CPU te warm.
CPU verwijderen (eerst laten afkoelen, stroom eraf), en de geleidingspasta er afhalen (met alcohol).
Natuurlijk ook weer een klein laagje 'verse' geleidingspasta gebruiken bij het terugplaatsen van de processor. Geleidingspasta kost ong. 5 tot 6 euro bij de electronica/computerwinkel per tubetje.

Succes,

Tijs.

Al gedaan ;) nog steeds 55/60 graden maar dan zou die toch ook moeten rebooten als je in de bios zit?

en zoals ik al zei hij draaide al 4/5 jaar zo zonder 1x schoongemaakt te zijn zonder problemen en opeens zou die gaan rebooten omdat die te warm word?

Laatst bewerkt:
de toverdoos van mijn opa en oma heeft ook een celeronD @ 2,66ghz.
die is bij opstarten volgens bios al 57*C
is dat slecht?

Ik denk dat dat wel meevalt aangezien die PC heel lang zo heeft staan draaien met die temperatuur en ik vermoed nog wel heter en 55/60 graden is ook nog geen temperatuur om te gaan rebooten

Mischien is je computer gewoon op :confused:

0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve drivers gegenereerd te worden, net als STOP 0x000000D1. Kijk ook daar even voor tips dus.

Veel recents is er over deze STOP foutmelding niet te vinden in de MS Knowledge Base:

Het is zowieso een oud beestje mischien een nieuwe kopen?
Een computer kan natuurlijk niet eeuwig 24,7 aan blijven. Mischien is je prosecor gewoon kapot? moederbord,ram,harde schijf. Als je dit uit ga zoeken door nieuwe onderdelen erin te doen kom je ervan eigens achter... Alleen heb je denk ik wel een nieuw systeem heb nadat je eindelijk heb gevonden wat er fout was. Als ik jou was zal ik gewoon en nieuwe kopen als je er geld voor heb.

Als de topic-starter toch wat wil proberen (probleem lijkt hoogstwaarschijnlijk in Windows XP te zitten en niet in de hardware, gegeven wat er al teruggemeld is):
Maak een opstartbare XP installatie CD via nLite met uitsluitend het laatste XP service pack erin geïntegreerd ('geslipstreamd')
Zoek op Google naar: nlite slipstream sp3 xp
en je zult dan wel een handleiding kunnen vinden die je kunt gebruiken.
SP3 voor XP NL: hier

Ga hiermee de pc installeren. Lukt dat, dan een herstelpunt maken, en dan nieuwste versies van de verschillende hardware-drivers gaan zoeken op Internet, die je dan (bijv.) met een USB-stick overbrengt naar de Asus computer.
Stapje voor stapje drivers installeren (telkens een herstelpunt maken na elke driver die je hebt geïnstalleerd).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan