pc restart elke keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hazimendena

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2001
wie o wie kan me helpen.
1-heb ik de pc geformateered met fdisk alle partitions weggegooid.daarna een nieuwe partitiongemaakt en geformateered.
2-heb ik xp geinstallered.
3-heb alle mp3 van de backup cd terug gezet.
4- Macafee geinstaleered en geupdate.
5- Ad-aware de laatsteversie gedownload en als na gelopen alles is goed.
nu komt de problem.(ik ben niet zo handig in Bios.en misschien licht het daar in.)de pc staart goed ik kan alles doethet.. hij is gewoon snel.maar als ik wel hem afsluitn dan gaat hij opnieuw starten elke keer en ik moest de stikker eruit trekken.
msconfig gekijken voor verdachte software ...Neen er is geen verdachte.
spyware en ad-aware gedraaid niks bijzonders
heb ik ook de snelkoppleing van shutdown gemaakt maar die doet het ook niet.
WAAR light het.
Help help help

Heb je misschien logitech software of een oudere versie van nero geinstalleerd?

heb ik wel logetiek muis geinstaleer en de 5.5.9.9 de nieuwste versie.
ga ik naar huis en deinstaller ik de logiteiek muis software.
bedankt

Draai het OFF scriptje eens, regel 76
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Shutdown

Power the Computer Off or Reboot After Shutdown

This edit controls whether Windows should automatically power down or reboot your computer once it has finished the shutdown process.

Twee belangrijkste zaken die hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn:
- je gebruikt een programma dat de opstart- en afsluitschermen van Windows verandert;
- een stuurprogramma veroorzaakt een conflict.

Eigen opstart- en afsluitschermen veroorzaken een behoorlijke belasting voor je pc. Bovendien kan er dus vanalles misgaan bij het afsluiten van je pc. Het programme dat verantwoordelijk is voor het verzorgen van deze schermen veroorzaakt een conflict met de rest van Windows en het gevolg is dat de boel spontaan herstart. Dus programmatuur verwijderen of vervangen door een versie die geen problemen oplevert.

Andere oorzaak is dat een stuurprogramma dwarsligt. Windows probeert alle programmatuur te beëindigen tijdens het afsluiten. Wanneer een bepaald programma een conflict veroorzaakt of niet door het systeem kan worden beëindigd kan een reset het gevolg zijn. Mogelijke programma's die dit kunnen veroorzaken zijn:
- virisscanners
- stuurprogramma's voor de videokaart
- programma dat als Firewall fungeert
- downloadmanager

Aantal van die programma's kan je rechtsonder in de taakbalk terugvinden. Kijk eens na of er van al deze programma's updates terug te vinden zijn waarmee dit probleem kan opgelost worden. Indien het probleem zich blijft voordoen kan je ze één voor één verwijderen van je systeem om te ontdekken welke de schuldige is.

Groetjes,

Raisa

het was de logetiek muis software. na de deinstallatie gaat nu alles goed.
de programma voor shutdown is van microsoft. je maakt een snelkoppeling en type daarin shutdown.exe -s-t 01 dan maakt windows een snelkoppeling naar start\shutdown. dus hij zat niet dwars.
bedankt voor de reactie en de goede links leer ik wel veel van.
nogmaal bedankt voor jullie allemaal:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan