PC rond 700 euro. Zelf in elkaar zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexbb

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2012
Hallo,

Ik wil een nieuwe pc in elkaar gaan zetten voor rond de 700 euro. Kunnen jullie daarmee helpen wat ik precies moet kopen?
Als het kan willen jullie wat informatie erbij geven waarom ik was zou kopen? Want op een gegeven moment zal ik dit zelf wel willen doen. ;D

Ik wil de pc vooral voor gaming gebruiken en een beetje voor school ik zit op grafish lyceum utrech en maak vooral dingen in 3d. Maar 8 gb ram zal wel genoeg moeten zijn wordt er gezegd.

Heb zelf al een toetsenbord, muis, beeldscherm, cd/dvd speler, hardeschijf en OS trouwens. dus dat hoeft er niet bijgerekent te worden.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Alex

Laatst bewerkt:
Ik heb even een Azerty winkelmandje samengesteld (Link).
En om even alles met je door te nemen;

De processor:
Een Intel Core i5 3570K. Hij draait op 3.4 GHz en is evt ook nog overclockbaar. Dit maakt je pc erg snel en omdat het een Quad-Core is ook erg geschikt voor gamen en grafisch ontwerpen.

Het moederbord:
Een MSI Z77A-G45 Gaming. Met een socket 1155, net als de processor (socket moet ALTIJD hetzelfde zijn). Heeft 2 PCI-e 3.0 x16 sloten en kan dus 2 grafische kaarten aan als je later nog wilt uitbreiden. En daarbij nog een aantal PCI sloten voor andere uitbreidingen. 4 DIMM slots voor 4 RAM-stickies. 4x USB 2.0, 2x USB 3.0, HD Audio en nog wat video outputs.

De videokaart:
Een ASUS GTX650TI-1GD5. Een goede videokaart voor zowel gamen �ls 3D ontwerpen. Hij heeft 1GB GDDR5 (beste soort) geheugen en de GPU heeft een kloksnelheid van 928 MHz.

RAM:
Een setje van 2x4GB Corsair Ballistix. Bij RAM moet je kijken naar het type (DDR, DDR2 en DDR3), deze moet hetzelfde zijn als het type dat je moederbord ondersteunt. Anders werkt het simpelweg niet. Het heeft een snelheid van 1600MHz. Dit moet ook overeenkomen met je moederbord, alhoewel je moederbord vaak meerdere snelheden ondersteunt.

Voeding:
XFX Core Edition Pro550W. Zoals de naam al zegt is het een 550 Watt voeding. Als je bij de specs van de videokaart kijkt, zie je dat dat die 150W nodig heeft. En het systeem kan wel op die 400W.

De behuizing:
Dit is natuurlijk grotendeels een persoonlijke keus, maar je moet wel zorgen dat hij je moederbord form-factor (ATX, mATX, E-ATX) ondersteunt. Verder is het aantal handig als hij opties heeft voor kabel-management, zodat je betere koeling hebt.

De processor-koeler:
Ik heb bij dit systeem gekozen voor een aparte koeler ipv degene die je bij de processor krijgt omdat je processor tijdens het gamen nog best heet kan worden, en een aftermarket koeler dan wel erg goed van pas kan komen.

Voor de rest kan je nog een aantal casefans erbij bestellen (120 of 140 mm), om je systeem wat koeler te houden.

Ik hoop dat deze uitleg een beetje duidelijk is. Als je nog vragen hebt gewoon stellen.

Groet,
Diderik

Ehm, hij heeft het over 3d dingen maken.
Ik stel voor:
- AMD Black Edition - AMD FX 8350: Omdat het goedkoper is en beter voor 3D bewerking. Van het verschil kan je een betere videokaart kopen.
- MSI N660Ti PE 2GD5/OC: Ook deze past beter bij gaming en 3d bewerking, hij draait sneller dan die van Diderik en heeft 2GB GDDR5 geheugen.

Deze twee opties zijn zowieso beter dan die van Diderik, als je toch nog een beetje over hebt kan je altijd nog de AMD vervangen door een Intel. De moederbord
enzo kan je wel zelf uitgoochelen? ;)

**EDIT**

Btw, zeker met een sterkere videokaart raad ik je aan om een 600W voeding te nemen.

Laatst bewerkt:
Thx Diderik, erg helpfull!
En thx aymar!

De pc is vooral voor gaming, een beetje 3d werk. Alleen als ik kijk naar de post van aymar, kan ik dan niet beter een geforce gtx 770 of 760 halen? Die zijn even duur of zijn die niet persee beter dan de 600 serie?
Ik heb zelf nooit amd gehad maar dit is waarschijnlijk eigenlijk hetzelfde als een intel alleen iets goedkoper?

En een ander vraagje over de processor, wat is precies het verschil tussen i5 en i7? Is i7 een stuk beter of maakt het op moment niet heel veel uit nog?
Zoals je ziet heb ik er niet heel veel verstand van nog, maar wil ik eigenlijk wel hebben ^^ waar kan ik dit soort informatie lezen wat het allemaal inhoud?

Bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Ik heb geen hardeschijf nodig, heb zelf nog een ssd met 250 gb en een normale hardeschijf met 1 tb.
En waarom een gtx 760 inplaats van bijvoorbeeld die 660 ti.?

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een lijstje samengesteld met wat dingetjes die jullie hebben gezegd.
Ik heb nu dit!

Is dit wat/kan dit? Het is iets over de prijs maar ik ben hier denk ik wel tevreden mee. Ik weet niet of het nodig is om extra koeling erbij te kopen?

Waarom zo'n duur moederbord en geen GTX 760?
En waarom gaat je voorkeur uit naar AMD?

Ik kies voor de 660 omdat deze beter gericht is voor 3d vormgeven denk ik en rekensnelheid was sneller.
Mijn voorkeur gaat niet perse uit naar AMD, ik dacht dat deze wat beter was voor niet te duur. Hierdoor werd het moederbord wat duurder want ik kon niet zo snel een moederbord vinden waar deze CPU op paste.

Als ik fout zit, zeg het me alsjeblieft want ik heb er niet super veel verstand van, maar ik heb gelezen dat deze videokaart wel goed was voor 3d vormgeven/werk en gamen.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk lees dit maar is: http://www.amd.com/us/aboutamd/corporate-information/Pages/amdventures.aspx
AMD is puur gericht op Multimedia en Non-traditional Gaming. (Hun strategie)

Dat zie je ook door de kaarten die van AMD zijn. Als ik jou was zou ik ook een AMD kaart pakken ;)

We design and manufacture graphics cards and microprocessors that power millions of the world's personal computers, tablets, gaming consoles, embedded devices and cloud servers.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thx! Mooi om te horen.
Maar is dit lijstje goed? Kan het allemaal samen, veel duurder wil ik het niet maken.
Dus anders moet ik wat downgraden, ik vind het moederbord wel duur maar ik kon niks anders vinden waar deze videokaart en processor op kunnen.

Dat moederbord heb je ook helemaal niet nodig. Weet niet hoe je daar bij komt en of wie je dat heeft wijs gemaakt?
Ook mis je een HD lijkt me opsich best handig om te hebben. De kast is ook totaal overbodig.

Neem dan zo iets:
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/457040

- Verbeterde en krachtigere videokaart van Asus (Top kwaliteit)
- 5 ventilatoren in je kast (Betere koeling)
- 1TB HD

Wel later moet je er een SSD bij doen. Maakt je pc tot 6x zo snel.

Laatst bewerkt:
In mijn eerste post heb ik gezegt dat ik al een HD en een SSD heb. Dus die zijn niet nodig.
Die kast en moederbord zien er inderdaad wel goed uit. Ik kon geen ander moederbord vinden, ik denk dat ik zelf wat fout had gedaan of wat had ingedrukt, beetje raar, thx!
Ik doe alleen aan 3d bewerking en gaming. Is deze videokaart daar net zo geschikt voor? Iemand die ik ken heeft de videokaart die ik had gekozen ook, daarom koos ik ook voor deze en aymar (paar posts hierboven) koos deze videokaart ook. Kan je mij vertellen waarom die precies beter is? Veel verstand heb ik er niet van, ik weet wel dat de ene videokaart beter is voor gamen dan voor 3d bewerkingen en vormgevingen. Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
De MSI GTX660TI heeft:
Maximale turbo frequentie 1,097GHz
Rekenkernen 1.344
Geheugengrootte 2GB
Geheugen Snelheid 6,008GHz
Geheugen Bandbreedte 192 bit

De asus kaart:
Nominale snelheid videochip 900MHz kan je tot veel hoger clocken.
Rekenkernen 1.792
Geheugengrootte 3GB
Geheugen Snelheid 5GHz
Geheugen Bandbreedte 384 bit
Feature 20% stiller en koeler

De Asus kaart zijn de meeste specificaties net wat hoger. (Getallen)
Ook is hij van AMD zelf > simpel rekensommetjes 1 + 1= 2 want je hebt al een AMD CPU. AMD en Nvidea zal nooit zo stabiel lopen als AMD en AMD. Ook op deze site zien we dat hij veel beter scoort behalve in de texel rate.
http://www.hwcompare.com/13144/geforce-gtx-660-ti-vs-radeon-hd-7950-3gb/

Texel rate is dan ook alleen nodig als je op 4K resoluties speelt. 2560x1440. Als je dat doet, raad ik je de nvidea kaart aan.

Laatst bewerkt:
Bedankt allen! Ik heb nu dit lijstje. Ik ben hier wel blij mee, ben alleen nog aan het kijken naar een mooie kast. Vindt deze kast toch niet zo, maar dat komt wel goed!
Thx allen :) Goed geholpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan