PC samen stellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter woltz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

woltz

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hallo,

Ik ben bezig om een nieuwe computer samen te stellen, en wilde jullie mening weten over mijn keuze.

CPU koeling: Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
Videokaart: SAPPHIRE HD 7850 (11200-00-20G)
Processor: Intel® Core™ i7-2600K
Voeding: Corsair AX650
Kast: Cooler Master CM 690 II Advanced
Harddisk 1: OCZ VTX3-25SAT3-120G
DVD/Blue Ray: LiteOn iHBS112-115
Moederbord: MSI Z77A-GD65
Harddisk 2: Samsung HD204UI
Geheugen: Corsair 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit

Op deze pc wil ik 2 of 3 virtuele machines tegelijkertijd kunnen draaien (Windows 7 / Server 2008).
Ook kijk ik regelmatig films op de pc en af en toe is een game.

Graag hoor ik jullie mening over deze configuratie.

Greetz,

Hallo , wat is je budget ?
Als je dit niet noteerd krijg je meestal mensen die je een pc van 3000 euro gaan samenstellen terwijl ik aan neem dat dit niet echt de bedoeling is :D

Leuke samenstelling op de Vertex 3 SSD na. Als je een betrouwbare en tevens snellere SSD wil, dan kan ik je de Crucial M4 of Samsung 830 (128GB uitvoering) aanraden.

Samsung ssd's zijn niet bepaald betrouwbaar.
erg mooi systeem ovigerens.

Hoe kom je erbij dat Samsung SSD's niet betrouwbaar zijn? Samsung maakt samen met crucial & intel de meest betrouwbare SSD's op de markt. Apple gebruikt ook Samsung SSD's!

Dus graag een link/bron dat ze niet betrouwbaar zouden zijn ipv maar wat te roepen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor alle reacties.
En op de vraag van msi009 mijn budget is maximaal 1500

In het begin waren er nogal veel firmware problemen waardoor ze blauwe schermen gaven.
Ik zie net dat hier al patches voor zijn uitgegeven: http://www.anandtech.com/show/5460/samsung-updates-the-firmware-of-ssd-830-series-fixes-bsod-issue

soms 1 x in de 2 weken als ik mijn pc probeer af te sluiten of een game opstart dan krijg ik een bluescreen , ik heb ook de samsung 830 series ssd.
Dus het klopt wel wat je zegt ( tenzij dit probleem door iets anders wordt veroorzaakt , probleem begon nadat ik deze ssd erin had .. )

Laatst bewerkt:
Kijk bij VM's uit voor de "K" versie. Hoewel je het mogelijk niet nodig hebt, ondersteund de "K" geen VT-d voor directIO. Als je direct-io nodig hebt moet je ook goed naar het moederbord kijken.

Je kunt uiteraard ook naar de de nieuwere 3770 kijken. Slechts een paar euro duurder

Kijk bij VM's uit voor de "K" versie. Hoewel je het mogelijk niet nodig hebt, ondersteund de "K" geen VT-d voor directIO. Als je direct-io nodig hebt moet je ook goed naar het moederbord kijken.

Je kunt uiteraard ook naar de de nieuwere 3770 kijken. Slechts een paar euro duurder

Dit heb ik inderdaad niet nodig, het gaat er vooral om dat ik een beetje kan oefenen met een server en clients. Maar bedankt voor de tip, dit wist ik nog niet.

Als je serieus vaker wil werken met VM's neem dan minstens twee schermen en een grotere SSD. Dat maakt je leven een stuk aangenamer. Gezien de grafische kaart die je zelf bedacht hebt moet dat makkelijk in het budget passen.

Zijn er nog spelletjes e.d. waar je specifiek naar wil kijken?

Als je serieus vaker wil werken met VM's neem dan minstens twee schermen en een grotere SSD. Dat maakt je leven een stuk aangenamer. Gezien de grafische kaart die je zelf bedacht hebt moet dat makkelijk in het budget passen.

Zijn er nog spelletjes e.d. waar je specifiek naar wil kijken?

De virtuele machines gebruik ik om te oefenen voor de examens van microsoft, verder ga ik niet continue werken met virtuele omgevingen. Grotere SSD kan inderdaad nog wel in het budget.

Ik ben niet echt een gamer, maar af en toe speel ik er wel eens een. Niet een specifieke game, hoeft dus ook niet een van de nieuwste games te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan