Pc samengesteld, laatste vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

freek09

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik heb een pc samengesteld bij mycom. Ik heb nog niks betaalt maar ze bestellen de onderdelen en bellen mij als alles er is. Ik weet dat het duurder is dan een internetwinkel maar ik wil graag de betrouwbaarheid van een winkel bij mij in de buurt.

Ik gebruik de computer voor: multitasken, gamen, lichte videobewerking en filmbestanden converteren en bekijken.

Mijn bestelling ziet er als volgt uit:

Processor: intel core 2 quad q9550 2.8Ghz s775 FSB1333Mhz 12MB

Moederbord: P5q Deluxe

videokaart: sapphire hd4870 1Gb

werkgeheugen: corsair 4 Gb drr2 800 MHz

behuizing: Standaard mycom case

voeding 520 watt (de precieze specificaties kan ik niet meer terugvinden)

samsung harddisk 640Gb 7200 rpm

windows vista premium 32 sp1

dvd-brander: LG DVR 22X DL IDE, BULK+NER

Ik heb nog twijfels over mijn cpu koeler. Ik ben van plan de processor lichtjes te overclocken. Naar 3,3 gh ofzo. Ik denk dat de meegeleverde koeler niet goed genoeg is.
Mijn p5q moederbord heeft niet veel ruimte voor een brede cpu koeler dus daar moet ik rekening mee houden. Hebben jullie een goed idee? Dit wil ik overigens wel op internet bestellen.

Ook vind ik de stilte belangrijk. Nou hoorde ik van de mycom medewerker dat de hd4870 een hele luidruchtige koeler heeft. Op internet heb ik gelezen dat hier aparte (stillere) koelers voor zijn. Is dit echt nodig?

De standaard mycom case is helemaal dicht en heeft geen casefans.
Kan ik misschien beter zo'n kitscherige kast kopen met casefans met leuke led'jes?:D
Mijn componenten zullen aardig wat hitte produceren, in de zomer is het in mijn kamer soms wel 30 graden.

Ik plaats dit niet in de afdeling koeling van het forum omdat er misschien nog tips zijn voor mijn systeem. Er is nog niks officieel besteld.

Alvast bedankt,

Ik zou investeren in een kast met goede luchtdoorstroming.
Aangezien je bij mycom bestelt zal je toch al duur uitkomen, dus dan kan een goede kast er ook wel bij.
Ik heb zelf een P180. (opgevolgd door de P182)
Vrij stil, goede koeling en handige airflow.
Wel is van belang dat de voeding lange kabels heeft (modulair is een pre)
http://tweakers.net/pricewatch/154813/antec-performance-one-p182-zwart.html
De kast is dus vrij duur te noemen

Wellicht kan je de afspraak maken dat jij de kast elders koopt, maar dat zij de boel wel gewoon in de kast bouwen.

Bij mycom zou ik kiezen voor deze kast:
http://www.mycom.nl/Products/View/Cooler Master 690/159185.aspx
Zie ook deze reviews:
http://tweakers.net/pricewatch/160716/cooler-master-cm-690-zwart.html
Veel andere zie ik niet.

Bedankt voor de snelle reactie.

De P182 lijkt mij wel wat. Ziet er uit als een goede kast en de prijs is ook nog goed, ik zit nu immers onder mijn budget.
De onderdelen zijn er donderdag of vrijdag al (als alles meezit) ik vind het jammer om dan op mijn behuizing te wachten. De behuizing van mycom de 690 is niet op voorraad in mijn winkel.
nou ben ik het er wel mee eens dat alles in een goede behuizing moet.
Is er geen mogelijkheid een casefan in de mycom case te monteren?

Ps. Assembleren doe ik zelf. Heb ervaring met oude computers.

Bedankt voor de snelle reactie.

De P182 lijkt mij wel wat. Ziet er uit als een goede kast en de prijs is ook nog goed, ik zit nu immers onder mijn budget.
De onderdelen zijn er donderdag of vrijdag al (als alles meezit) ik vind het jammer om dan op mijn behuizing te wachten. De behuizing van mycom de 690 is niet op voorraad in mijn winkel.
nou ben ik het er wel mee eens dat alles in een goede behuizing moet.
Is er geen mogelijkheid een casefan in de mycom case te monteren?

Ps. Assembleren doe ik zelf. Heb ervaring met oude computers.
En dan ga je bij mycom kopen???

Het grote voordeel van kopen bij dat soort dure zaken is dat je dan garantie op het systeem hebt. Dat valt weg als je alles zelf in elkaar gaat zetten....

Vraag eens aan mycom of ze niet die 690 toch snel kunnen krijgen. Misschien gaat er nog wel een vracht van een hoofdkantoor ofzo...

Natuurlijk kan je een casefan in een slechte kast zetten. Maar het blijt een slechte kast.
Het voordeel van een goede kast is dat deze al van nature een goede luchtcirculatie heeft.
Aangevuld met een aantal casefans zorg je ervoor dat je systeem koel blijft en dus goed blijft draaien. Ook hebben sommige kasten (zeker de P182) allerlei dingen verzonnen om de kast stiller te maken. Bijv rubbers om de trillingen van de harde schijf op te vangen.

En voor jou is dit alles van groot belang:
1. Je hebt het nu al over overclocken: overclocken zorgt voor meer hitte
2. De kamer waar de pc staat wordt zomers vrij warm, daar kan hardware slecht tegen: luchtcirculatie is van groot belang.
3. Je wilt graag een stil systeem.

Je hebt gelijk, er moet een goede kast komen
ik heb nog twee oude standaard packerd bell kasten waar het systeem een paar dagen in kan draaien en dan bestel ik de p182 of een andere goede kast. Maar er zit nu een micro atx in. en de p5q is atx.

Ik dacht dat als ik de onderdelen daar bestelde gewoon de garantie van de onderdelen kan gebruiken. Het assembleren kost 100 euro. dat zit ik meteen tegen mijn budget aan met de mycom case. En ik wilde eigenlijk ook een cpu koeler.
Gaat bij overclocken sowieso de garantie niet verloren of is dat een fabeltje?

officieel gaat de garantie eraan. Maar ik heb nog nooit ergens gelezen dat men kan zien dat je hebt overclockt. Laatstaan hoe men dat kan zien.

Op het moment dat een door een computerzaak gebouwde pc uitvalt wegens hardware-problemen kan je de pc meenemen en zij zoeken uit wat het probleem is en dienen dit op redelijke termijn te herstellen. En in het algemeen zullen ze dit vrij snel herstellen.
Op het moment dat in een door jou gebouwde pc iets kapot gaat, dan zul je zelf moeten ontdekken wat het probleem is. Jij brengt dat onderdeel naar mycom en dan blijkt dat het iets anders is. Wat doet Mycom dan?

Ik vind het trouwens schandalig dat Mycom 100 euro vraagt voor het in elkaar zetten van een computer.
Ik zou het proberen te onderhandelen.
Je koopt een best heel dure pc. Juist op dure onderdelen zit de meeste marge.
De Q9550 kost jou bijv 369 euro. Bij bijv Komplett, univendi en Zercom kost deze maar 300 euro. En zij zullen dus ook nog verdienen op die processor.
Dat betekent dat Mycom op dat onderdeel al 69 euro extra verdiend.
Ik zou dus eigenlijk gewoon zeggen dat de deal alleen doorgaat als zij het systeem voor jou in elkaar zetten. En daar dus niet 100 euro voor rekenen.

edit:
HD4870: Bij zercom 40 euro goedkoper
p5q deluxe: zercom 25 euro goedkoper

Dus das al 130 euro....

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad schandalig duur. Het voordeel van los de onderdelen kopen is dat ik het met de fiets kan meenemen, wij hebben geen auto dus weten wij de onhandigste pakketten te vervoeren. Ik ga wel proberen te onderhandelen maar ik ben pas 16, dat werkt vaak in het nadeel.
Alles in totaal mag maximaal 1500 euro kosten, meer heb ik simpelweg niet. Met mijn huidige bestelling zit ik op ongeveer 1350

Mijn packard bell behuizing blijkt een micro atx te zijn, jammer.

"Ook vind ik de stilte belangrijk. Nou hoorde ik van de mycom medewerker dat de hd4870 een hele luidruchtige koeler heeft. Op internet heb ik gelezen dat hier aparte (stillere) koelers voor zijn. Is dit echt nodig?"

Voor normaal huis, tuin en keuken gebruik is de HD4870 overkill en staat ie je kamertje lekker op te warmen :p Voor gamen heb je extra koeling nodig en maakt die koeler inderdaad "veel" lawaai. Met de nieuwe drivers kan je de fan manueel instellen. Als voorbeeld: voor het editen van video of kantoor toepassingen staan de performance sliders op minimum hij wordt dan 53° en de koeler staat in automatische stand op 4% = onhoorbaar. Bij Gamen staat de performantie op default en zet ik de koeler op manueel aan 40% die dan inderdaad lawaai maakt (temps rond de 60°), maar ja ofwel staat het geluid op ofwel heb ik men hoofdtelefoon op dus dat lawaai stoort eigenlijk niet:p

----------------------------------

Welk is de reden dat U voor de Asus P5Q Deluxe kiest ??

Laatst bewerkt:
Ik vrees advies van mycom, hal.

freek, ik heb eens wat aangeklikt bij zercom.
Ik kom uit op 1177,40 euro incl verzendkosten. Hopelijk ben ik niets vergeten:

126465 Club 3D HD 4870 1GB Overclocked Edition € 257,60

121574 Gigabyte GA-EP45T-DS3R (v1.0) | GA-EP45T-DS3R € 129,10

108954 Cooler Master CM 690 | RC-690-KKN1-GP € 65,40

104116 Intel Core 2 Quad Q9550 2 83GHz Boxed € 299,00

119975 GeiL 4 GB DDR2-800 Kit | GX24GB6400C4UDC € 60,80

71926 CoolerMaster Real Power 620W Modular | 713002630-GP € 75,60

95280 Samsung SpinPoint F HD103UJ 1Tb 32 Mb | HD103UJ € 97,50

56406 Scythe Mugen Infinity 5x Heatpipe for all Intel & AMD AM2 € 36,00

125729 NEC DVD Brander 20x SATA DL DVDRAM Light scribe Bulk Black € 25,40

116181 Microsoft Windows Vista Home Premium, SP1, 64bit, DVD, OEM, NL | € 108,00

Veranderingen:
1. Ander merk videokaart
2. Ander moederbord
3. grotere harde schijf
4. losse cpu-koeler (volgens mij een van de beste op dit moment)
5. de Coolermaster kast
6. een 620W-modulaire voeding van goed merk

Zelfs inclusief installtie kom je nog maar op 1217 euro.

ik weet trouwens niet of je niet toevallig in de buurt van een paradigit-zaak woont?
In die zaak heb ik namelijk wat meer vertrouwen.
Ook die zaak is wat duurder, maar hebben ook heel goede service. (als ik de mensen mag geloven)

"Ik vrees advies van mycom, hal."

Yep, indien hij met Asus wenst te werken de P5Q-E maar zeker niet de Deluxe is zijn geld volgens mij niet waard.

Trouwens de config van marsmannetje is top voor je budget:thumb::thumb:

Bedankt voor het zoeken, die samenstelling ziet er goed uit.
Op internet is het wel een heel stuk goedkoper. Ik begin nu wel sterk te twijfelen over mijn mycom bestelling.
Ik koos voor het p5q deluxe moederbord omdat het vele goede recensies heeft. Het lijkt mij gewoon een goed moederbord.

Het moederbord in de samenstelling werkt wel een ddr3 geugen. Ik heb gelezen dat je beter nog ddr2 kon gebruiken omdat het wat beter en stukken goedkoper is.

Ik heb ook computerland bij mij in de buurt waar ik de processor voor misschien 330 euro kan kopen http://www.computer-land.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00587186

nu kom ik te laat voor school dus ik zoek vanmiddag weer verder.

Ik koos voor het p5q deluxe moederbord omdat het vele goede recensies heeft. Het lijkt mij gewoon een goed moederbord.

Het moederbord in de samenstelling werkt wel een ddr3 geugen. Ik heb gelezen dat je beter nog ddr2 kon gebruiken omdat het wat beter en stukken goedkoper is.

De P5Q Deluxe krijgt inderdaad veel goede review ik heb ook lang getwijfeld maar de meerprijs op de P5Q-E wat basis hetzelfde Mobo is (op DDR2) vond ik te hoog. Het grote verschil is DDR3 en het 16 fase power ding (wat blijkbaar niet meer op de nieuwere mobos van Asus zit ???) en een extra fan die je enkel nodig hebt bij waterkoeling. Voor het prijs verschil kon ik een betere CPU koeler kopen wat volgens mij een betere toegevoegde waarde is.

Laatst bewerkt:
Ik heb toch besloten de onderdelen bij een winkel te kopen. Sterker nog, de q9550 is al binnen voor 329 euro bij computerland.
Ook heb ik een behuizing gekocht voor 77 euro. De inwin f430. De kast is van duurzaam materiaal gebouwd en schijnt erg koel te blijven. En hij ziet er prachtig uit:)
Ik denk dat ik toch bij de p5q deluxe blijf.
De cpu koeler koop ik overigens wel op internet. De meegeleverde koeler schijnt goed te werken, overclocken doe ik wel iets later.
Het p5q deluxe moederbord werk met dual channel memory. Kan ik beter twee of vier keer hetzelfde geheugen kopen?

De videokaart in jouw samenstelling is toch niet van een ander merk dan die ik had uitgekozen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan