Pc samenstellen voor 1400euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

meer40

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Afgelopen zomer heeft mijn broertje examen gehad waardoor hij extra veel gewerkt heeft. Hij woont nogal dicht bij school dus hij heeft besloten in plaats van een scooter een computer te nemen. Het budget hiervoor is 1400euro ik wil zo'n goed mogelijke pc voor hem regelen die tot alles in staat is. Ik heb zelf ook al wat gemaakt, maar ik zit alleen iets boven de prijs :o beeldscherm moet er ook bij. Kan iemand anders nog iets beters verzinnen of zouden jullie iets veranderen want de prijs moet nog naar beneden. De computer moet videobewerking kunnen tot goed kunnen gamen succes :thumb:

pcfabian1.png

pcfabian2.png

wat heb je aan ddr3 geheugen als je een ddr2 moederbord neemt?
ddr2 geheugen nemen scheelt een hoop.

is een kast van 160 euro echt nodig? kijk nog eens goed of je echt zo'n kermis kast wilt.
stijlvoller en goedkoper en daar durf je over 10 jaar ook nog mee aan te komen.
of bigtower

dan heb je nog de videokaart een hd4870 x2, snelle kaart maar niet voor het geldt, kijk bijvoorbeeld eens naar deze chart. crysis op 1650x1050 met veel keer AA
chart voor mij is het dan duidelijk dat ik geen 4870x2 zou nemen maar een gtx260 of 280 scheelt ook weer 100 euro.

Laatst bewerkt:
Geen vista nodig?

Probeer eens opnieuw.
Nu met een i7-processor en 6 gig geheugen (2x3) (a-merk aub)
En qua voeding een goede 600-700W-voeding. Dit is zwaar overtrokken
Een sata-brander ipv ide
Een WD-black harde schijf (1 TB of 2x de 500GB) (eventueel kan je nog een raptor overwegen)

Geen mooie muis en toetsenbord nodig?
Geen boxen nodig?

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf dit gemaakt ik neem er alleen 1gb extra geheugen bij: Is het geheugen niet te snel voor het moederbord?

fabianpc3.png

Ik heb zelf dit gemaakt ik neem er alleen 1gb extra geheugen bij: Is het geheugen niet te snel voor het moederbord?

dan heb je nog de videokaart een hd4870 x2, snelle kaart maar niet voor het geldt, kijk bijvoorbeeld eens naar deze chart. crysis op 1650x1050 met veel keer AA
klik voor mij is het dan duidelijk dat ik geen 4870x2 zou nemen maar een gtx260 of 280 scheelt ook weer 100 euro.

Is deze ook op azerty te koop want een leverancier zou wel fijn zijn

DDR3 werkt niet met een Phenom 940.
Dan moet je wachten op de 955. Komt later deze maand, als het goed is. Prijs nog niet bekend.

Hitachi harde schijf is geen goede. Bij de 500GB is de Seagate 7200.12 een goede keuze.

En je kan bij azerty een link maken door op de knop "directe link" te drukken.

Ik heb liever een ddr 5 videokaart en is het geheugen geschikt voor het moederbord?:)

Ik heb liever een ddr 5 videokaart en is het geheugen geschikt voor het moederbord?:)

ddr5 is puur marketing.

DDR 3 kan wel op dat moederbord wat je gekozen hebt, maar de processor past niet op het moederbord. Daar heb je een AM2+-moederbord voor nodig.

Nogmaals de vraag,

Hoe zit het met de assemblage? Moet de winkel dit doen of ga je dit zelf doen?
Hoe zit het met het besturingssysteem? Moet Vista Home Premium 64bit erbij, of heb je nog een 64bit besturingssysteem liggen?

Opmerking @ je laatste samenstelling:
Das niks, sommige onderdelen kloppen gewoon niet.
De kast is gewoon veel te duur, zoek een alternatief, zijn er genoeg. De Nine Hundred Two is al 50 euro goedkoper.
Verder zou ik toch zeker wel 2 harde schijven kopen voor een RAID0 setup, hier heb je ontzettend veel baat bij.

Bij Salland:
vrwsy0.png

@ Marsmannetje,
Die Seagate 500GB met 1 platter is wel aardig, maar heeft hoge accestime. Kan je beter een WD6401AALS nemen.

Laatst bewerkt:
Die Seagete 500GB met 1 platter is wel aardig, maar heeft hoge accestime. Kan je beter een WD6401AALS nemen.
Heb je helemaal gelijk in. Maar de WD was wel 15 euro duurder.
Nu is de WD weer iets goedkoper geworden en de seagate een paar euro duurder. Nu is het nog maar 10 euro verschil.

Ik heb graag dat de pc bij cd rom land word samengesteld het budget is opgeschroeft naar 1500 :thumb: http://www.cdromland.nl

Dit heb ik zelf gemaakt het bedag mag rond de 1500 liggen dus ga er aub niet zwaar onder.

pcfabian1.png

Reageer aub snel voor 17juni wil ik de pc binnen hebben en in elkaar gezet hebben(heb niet elke dag de tijd om een pc te halen :( ).

Controleer aub of alles compitable is en alle kables aanwezig zijn bij voorbaat dank

Wanneer mensen dit een goede samenstelling vinden en denken dat er niets beter kan hoop ik dat jullie dit ook vermelden :confused:

geen vista basic nemen, waarom wacht je niet op windows 7?
Draai tot die tijd met de testversie

Heel dure kast valt me op.

Verkeerd geheugen -> je hebt of 2x 4 GB nodig, of je moet 3x2GB combineren met een i7.
Moederbord idioot duur. Neem een 790X of 790GX-chipset.
Of kies voor i7

Bij het moederbord zitten wel wat sata-kabel. Of het er helemaal genoeg zijn weet ik niet.

DVDbranders zijn nogal duur...

Kunt u dan een pc voor mij samenstellen aub bij cd rom land ik weet dat ik veel vraag maar het gaat om best veel geld.

OCZ DDR3-1333 Platinum 3x2GB CL7 OCZ3P1333LV6GK € 89,95
Processor Intel Core i7 920 (2,66/8MB) D0-stepping € 239,00
Moederbord Intel Gigabyte GA-EX58-UD4P S1366 € 219,95
2x Samsung DVD+/-R/RW SH-S223F/BEBE S-ATA black € 45,90
VGA Asus ENGTX275/HTDI 896MB PCI-E € 224,95

Dit kost 819 euro.

Wat jij had gekozen kost 912 euro.

Wat ik verder wil weten: Zet CD-land dit gratis in elkaar? Ik kan me namelijk haast niet voorstellen...
Ik zie namelijk nergens iets over assemblage verschijnen.

Ik heb toch liever de amd quad core 3.2 ghz kunt u het hier ook mee samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan