PC samenstellen voor CS3 en Games

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Leenste

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2008
Hallo helpmij'ers,

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen bij mijn vraag. Een vriend van me heeft zelf een PC samengesteld en die draait heel goed. Nu heb ik ook een nieuwe PC nodig en omdat ik een beperkt budget heb lijkt het me ook wel wat om een pc samen te stellen. Alleen ben ik echt een leek wat betreft hardware (snap het wel een beetje natuurlijk, maar niet op jullie niveau ;)).

Die vriend van me heeft bij het samenstellen naar de software gekeken die hij draait, dit is best zware software om muziek mee te produceren en hiervoor werkt het heel goed. Ik ga de PC gebruiken voor meer grafische toepassingen (ben (web)designer) en daarnaast zou ik er ook graag op willen gamen (Warhammer Online e.d.). De programma's die ik vooral draai zijn CS3 (Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, heel veel Flash) en daarnaast dus games.

Hij heeft zijn PC samengesteld via www.alternate.nl en www.cool-prices.nl:

- Asus P5K⁄EPU P35 (ATX, DDR2, PCI-e, Socket 775, 1394 ) € 79,55
- Intel Core 2 Quad Q6700 (S775, 4x 2.66GHz, 8MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 179,90
- Kingston 2GB DDR2 PC6400 800MHz CL5 HyperX Dual Channel Kit (KHX6400D2K2⁄2G) € 41,95
- WD 500GB SATA II 7200RPM 16MB Caviar SE16 (WD5000AAKS) € 56,85
- WD 500GB SATA II 7200RPM 16MB Caviar SE16 (WD5000AAKS) € 56,85
- Asus GeForce 7300 GT 512MB DDR2 (PCI-e, DVI) EN7300GT⁄SILENT⁄HTD⁄512M € 38,00
- Antec Performance One P182 (ATX, Geen PSU, Zwart) € 108,50
- Asus Dual Layer DVD Writer (Black) € 35,00
- Zalman ZM500-HP, 500W (ATX12V 2.2) € 80,95
- Thermaltake BigTyphoon 120 VX € 39,-

Totaal: € 716,55

Mijn vraag is dus in het kort: Is bovenstaande samenstelling ook geschikt om Adobe CS3 en games op te draaien? Zo nee, welke componenten zou ik moeten vervangen en door wat?

Mijn budget is maximaal € 800. Heb al een 24" monitor staan, dus gaat puur om de PC.

De videokaart moet je absoluut veranderen.
De processor kan je houden, maar voor gamen kan je beter een E8500 nemen.
Maar voor de grafische toepassingen is een quad-processor weer beter. De keuze moet je zelf maken.

Je moet voor een videokaart denken aan een euro 150 (iets minder kan ook als warhammer het zwaarste spel is dat je wilt draaien).

Ik zou wat meer geheugen aanraden: 2 gig is wat krap in deze tijd. Zeker als je Vista zou gaan draaien.

Verder kan je je systeem aanpassen door:
1. goedkopere kast. 110 euro is best veel voor een kast
2. goedkopere voeding. Daar kan je wel een paar tientjes op bezuinigen (geen voeding van 30 euro kopen hoor...)
3. Dvdbrander is wat aan de dure kant
4. je afvragen of je wel een speciale cpukoeler wilt: wellicht vind je de standaard goed genoeg

De videokaart moet je absoluut veranderen.
De processor kan je houden, maar voor gamen kan je beter een E8500 nemen.
Maar voor de grafische toepassingen is een quad-processor weer beter. De keuze moet je zelf maken.

Je moet voor een videokaart denken aan een euro 150 (iets minder kan ook als warhammer het zwaarste spel is dat je wilt draaien).

Ik zou wat meer geheugen aanraden: 2 gig is wat krap in deze tijd. Zeker als je Vista zou gaan draaien.

Verder kan je je systeem aanpassen door:
1. goedkopere kast. 110 euro is best veel voor een kast
2. goedkopere voeding. Daar kan je wel een paar tientjes op bezuinigen (geen voeding van 30 euro kopen hoor...)
3. Dvdbrander is wat aan de dure kant
4. je afvragen of je wel een speciale cpukoeler wilt: wellicht vind je de standaard goed genoeg

-----------------------------------------------

Bedankt voor je reactie :D! Welk merk en type videokaart zou je aanraden? Ik denk dat Warhammer het enige wordt wat ik op dit moment ga draaien, ik vind het het belangrijkst dat ik m'n werk goed kan doen hierop.

Als je echt alleen dat spel wilt gaan spelen, dan zou ik niet te duur gaan.
Keuzes:
9800GT
8800GT
8800GTS
HD3870
HD4670
9600GT
(ik denk dat ik zo een aardige opbouw heb: letop dat van sommige kaarten er versies bestaan met trager geheugen, of met minder geheugen)

Allemaal goed genoeg voor wat je wil. Prijs ligt zo tussen de 75 en de 120 euro. Afhankelijk van welke keuze je maakt. (en waar je het besteld)

Goed. Dan ga ik even uit van het gemiddelde, dus 100 euro. Je bent dan 60 euro meer kwijt dan het oorspronkelijke systeem.
Dus nog 20 euro over.

Kies een goedkopere kast en voeding (samen moet dit voor de prijs kunnen van de 110 euro die je nu aan alleen de kast besteedt) en je hebt nog 100 euro over.

Voor rond de 250 euro kan je een Q9450 kopen:
http://tweakers.net/pricewatch/161727/intel-core-2-quad-q9450.html
Dat scheelt dus maar 70 euro tov de Q6700.

Verder zou ik dus 2x2 gig kopen en dan is het geld weer op.

Hey,

Ik heb iets voor je samengesteld waarmee je zeer tevreden zult zijn althans mijn mening. Met deze pc zul je op z'n gemak de nieuwste games kunnen spelen :thumb:

Pc samengesteld.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan