Pc samenstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ztyve
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ztyve

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Ik wil voor het eerst een pc samenstellen voor dagelijks gebruik, emailen, office, foto en film. Geen hardcore gamer, maar af en toe een online spelletje voor de kleine jongen. (die heeft nl. zijn xbox 360)

- Cooler Master Centurion 590 Zwart
- GigaByte GeForce 9600GT Retail, TurboForce, 1024MB
- 3 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB, 7200rpm,16MB, SATA2
- Zalman ZM 500-HP
- Pioneer DVR-215DBK
- Gigabyte GA-EP45C-DS3R
- 4 GB corsair DDR2-1066 of 4 GB ocz DDR3-1066
- Intel Core 2 Quad Q6600 of Intel Core™ 2 Quad Q8200

Graag een beoordeling en tips.

ga je die harde schijven nog in raid zetten?
zou ik wel doen

en heb je zo'n dure quadcore echt nodig?

Geheugen is veel meer dan nodig, hetzelfde geld voor de quad, heb zelf dual core kan alle nieuwste games aan dus....

Geheugen is veel meer dan nodig, hetzelfde geld voor de quad, heb zelf dual core kan alle nieuwste games aan dus....

Misschien handig om eerst de startpost te lezen:
voor dagelijks gebruik, emailen, office, foto en film. Geen hardcore gamer

Dus is die quadcore een uitstekende keus!!! Evelas het geheugen dus, prima systeem voor de wensen en eisen van TS!

Ik wil voor het eerst een pc samenstellen voor dagelijks gebruik, emailen, office, foto en film.
Je samenstelling is prima hoor. Maar wat houdt het 'foto en film' in? Video en fotobewerken, of alleen maar bekijken/afspelen?

Geen hardcore gamer, maar af en toe een online spelletje voor de kleine jongen. (die heeft nl. zijn xbox 360)
Voor online games heb je geen dikke videokaart nodig. Een 9600GT is best wel geschikt om op te gamen. Dus normale pc-games.
Gaat dit nu echt niet gedaan worden, dan kan je ook een kaart van 40-50 euro erin zetten.

Mocht je aan videobewerken doen, dan is misschien de Q9550-processor wel interessant. Wel 100 euro duurder, maar wel veel en veel beter.

Het is meer dan nodig. (een beetje toekomstklaar)
OS wordt Vista64.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan