pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen13

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
Berichten
5
ik wil graag een pc samestellen. ik heb al wat ideeen over het systeem.

behuizing sharkoon scorpio 1000
moederbord astrock Z68 Fatal1ty Professional Gen3
proccesor intel core 2600k
modules ram r.skill ripjaws x DDR3-2133 PC3 17000 8GB(4GB x 2)
voeding Corsair HX750W
cpu koeler scythe mugen 2 rev b
fans in de behuizing zijn standaart al 2 fans geinstaleerd. ik koop er nog 3 bij.
fan controller aercool touch 2000

ik gebruik eers de videokaart van de proccesor later koop ik er nog een andere videokaart bij.


is dit een goed systeem of zijn er nog betere dingen in deze prijsklasse.
 
Ik wordt er niet heel vrolijk van om eerlijk te zijn.
Je voeding is veel te zwaar, je behuizing stijgt binnenkort op van alle ventilatoren en hij is totaal niet in balans (beste processor van het moment en dan geen losse videokaart = zinloos).

Als je dit lijstje even invult komen we een eind verder:
Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Heb je een Windows licentie liggen? Zo nee, welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
 
Laatst bewerkt:
dankjewel voor je reactie
mijn budget is rond de 800 euro. ik wil mijn pc voor gamen/video en gewoon snel internetten. het hoeft niet een stille pc te zijn maar hij moet ook niet zo veel geluid maken dat je niet normaal film kan kijken.
ik wil hem graag zelf in elkaar zetten. alle rand apperatuur heb ik al. van mijn oude computer wil ik mijn hardeschijf gebruiken en mijn optische drive. windows 7 heb ik al.
 
ja het is een mooi systeem wat je samengesteld hebt. ik ga wel nog even verder kijken naar andere dingen. ik weet nu wel dat ik er voor dat geld ook een goeie videokaar er bij kan hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan