PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jkskenl

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2012
Hallo allemaal,

Ik ben bezig geweest met het samenstellen van een pc. Het is belangrijk voor mij dat ik af en toe een spel erop kan spelen (bf3, sims etc).
Ik wil ook lekker wat muziek kwijt kunnen. Ik ben zelf aan de slag gegaan met de pc builder.

Mijn vraag aan jullie is: zijn de onderdelen die ik heb uitgekozen voor elkaar geschikt?

Suggesties zijn natuurlijk ook welkom ( denk aan een goedkoper, maar beter onderdeel o.i.d.).

Grafische kaarten NVIDIA PCIe
ASUS ENGTX550 Ti DC/DI/1GD5
VGA, HDMI, DVI, SLI 1 x € 122,90*

Software System Builder Besturingssystemen
zonder Besturingssysteem
1 x € 0,-*

CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i7-2600
FC-LGA4, "Sandy Bridge" 1 x € 274,-*

Voedingen
LEPA N500-SA-EU
2x PCIe 1 x € 39,99*

Muizen & Trackballs Bedraad
Logitech Mouse M100
1000 dpi, Wit/Zwart 1 x € 9,99*

Behuizingen Midi Tower
Thermaltake Commander MS-I Snow Edition (VN40006W2N)
USB 3.0, Wit 1 x € 49,99*

DVD-reWriters Serial-ATA
LG GH24NS70
12-x DVD-RAM schrijven, Zwart 1 x € 14,99*

Toetsenborden Bedraad
Microsoft Wired Keyboard 600
Wit 1 x € 12,99*

Moederborden Socket 1155
MSI Z77A-G43
RAID, Gb-LAN, Sound, ATX 1 x € 94,90*

Harddisks 3,5 inch SATA
Seagate ST31000524AS
SATA 600, Barracuda 7200.12 1 x € 89,90*

Geheugen DDR3-1866
Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit
CMZ8GX3M2A1866C9, Vengeance 1 x € 61,90*

Neem liever een A-merk voeding zoals de Corsair Builder serie: klikkerdeklik

430 Watt is prima voor je systeem, en een voeding is een van de belangrijkste onderdelen van je systeem. Een niet goede voeding kan andere onderdelen in je pc slopen! Het laatste waar je dus eigenlijk op moet bezuinigen is de voeding.

EDIT: ik zou zelf een andere videokaart aanschaffen zoals bijvoorbeeld de HD6850 van AMD: klikkerdeklik Die is namelijk een stuk krachtiger en biedt dus meer bang for buck!

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat ik voeding van Corsair had gekozen.
Is 430 watt voldoende? Is de rest van mijn systeem in orde? Denk dan met name aan mijn moederbord. Dit vind ik een erg lastig onderdeel om een keuze uit te maken!

Bedankt voor je reactie K1pje!

430 Watt is ruim voldoende voor het systeem wat jij hebt samengesteld, mits je natuurlijk een A-merk voeding neemt (B en C merk voedingen hebben vaak een vermogen opgegeven wat veel hoger is dan dat ze daadwerkelijk kunnen leveren!)

Overweeg ook even de videokaart nog zou ik zeggen, er zit best veel verschil qua power tussen de HD6850 en de GTX550 Ti. Kijk maar eens na in reviews ;) Zeker omdat ze gelijk geprijsd zijn.

Mocht je nog wat geld willen besparen: je kan even kijken of je nog iets goedkoper geheugen kan vinden, 1600MHz snelheid voor DDR3 geheugen is prima, hoger is niet per se nodig. Uiteraard zijn er ook andere behuizingen, maar dat is ook een stukje smaak. Eventueel kan je ook de i5-2500K processor overwegen, deze is in spellen gelijkwaardig aan de i7-2600K. In programma's die wel gebruik kunnen maken van de vele cores is de i7-2600 natuurlijk sneller.

Tot slot: mocht je budget het toelaten is een SSD zeer aan te raden. Als je windows en je programma's op de SSD zet, start alles veel sneller en heb je het gevoel alsof je pc vliegt qua snelheid en wil je nooit meer wat anders. Aanraders hiervoor zijn de Crucial M4 en de Samsung 830 series. De 128 GB schijven daarvan kosten momenteel rond de 100 euro!

Ik ben ondertussen verder even gaan kijken inderdaad, maar voordat ik verder ga wil ik nog even wat vragen.

Wat is het verschil tussen een i7 2600 en i7 2600k?

Deze voeding heb ik zojuist gevonden: Corsair CMPSU-500CXV2
(Retail, 2x PCIe)

Laatst bewerkt:
verschil tussen de de i7-2600 en de i7-2600K is dat de K versie een unlocked multiplyer heeft (en een iets snellere onboard video/IGP, maar daar maak je geen gebruik van met een losse videokaart). De i7-2600K is bedoeld voor overclockers, ga je niet overclocken kan je net zo goed een paar euro's besparen en de "gewone" i7-2600 nemen.

Nogmaals: 430 watt is voldoende voor dit systeem, mocht je later een videokaart willen plaatsen die wat meer stroom verbruikt, dan is 500 Watt wel aan te raden ja. Dat is dus even een overweging tussen wat je nu wil uitgeven en wat je later plannen met het systeem zijn.

ow: ik zie dat de 2600K en de 2600 gelijk geprijsd zijn bij Azerty. Als er geen prijsverschil is, dan adviseer ik je om de 2600K te nemen vanwege die iets krachtigere IGP & de mogelijkheid tot eventueel overclocken.

Die bij Aldi heeft een krachtigere videokaart, maar iets minder opslag (1TB vs 1,5 TB). Voor de rest zijn ze gelijk, dus zou ik voor de aanbieding van Aldi gaan ;)

Beste jksknel,

Deze systeempjes van medion zien er best goed uit, alleen medion gebruikt om de kosten zo laag te houden minder goede voedingen, en met die videokaarten ga jij bijv. geen call of duty of high spelen, misschien net op medium, als ik jou was en je heb ong. budget van 700-800 euro, dan kan je beter zelf een pc samenstellen, met je eigen wensen, en zo'n I7 klinkt misschien wel heel goed, alleen het is gwn een I5 met hypertreading(1core =2 dus 'dubbele aantal cores' alleen dan dus threads) dus in normale toepassingen die hiervan gebruik maken is dat handig, in games niet.
Verder moet je maar laten weten als je zelf wilt laten samenstellen, je kan het in elkaar laten zetten, maar ook zelf in elkaar zetten als je wil.
Veel succes met je systeem.
Ps. Firest0rm weet hier veel van en reageert wel snel, net als msi009 en nog meerdere op dit forum.

de ALDI pc heeft een krachtigere videokaart de videokaart is een instap game kaart
je kan er mee gamen verwacht alleen geen ultra hoge settings eerder medium

Gelijk?
Ik zou ze toch heel goed naast elkaar leggen!!

Ik zie bij de eerste geen WLAN en geen dockingstation.

Vergelijk verder de garantieperiode eens.

Geen van de genoemde activiteiten kan echt gebruik maken van de 2600. Het is vaak voordeliger om een 2500 te nemen die voor bijna alle taken even snel is

Op dit moment heb ik het volgende samengesteld:
Nog een goedkoper geheugen, andere behuizing (vind wit mooi, maar als ik een mooie behuizing wil dan kost dat flink wat, dus voor zwart gekozen (budget).
1 x SAPPHIRE HD6850 (11180-00-20R) € 129,90*
1 x Intel® Core™ i7-2600K € 274,-*
1 x Corsair CMPSU-500CXV2 € 54,90*
1 x Cooler Master Elite 310 € 33,99*
1 x LG GH24NS70 € 14,99*
1 x MSI Z77A-G43 € 94,90*
1 x Seagate ST1000DM003 € 83,90*
1 x Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit € 47,99*

Vul even het volgende in dan kunnen wij jou beter helpen

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Doe je aan CPU Rendering? Zo niet, nee. De bijna 100 euro verschil kun je beter uitgeven aan je videokaart.

Ik heb een topic geopend, Net hieronder geloof ik? Pc samenstellen genaamd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan