PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Hallo,

Stel je voor ik wil een nieuwe computer samenstellen van 1000 euro maar ik wil daar in plaats van Windows Mac ios erop zetten.

Welke hardware is de beste om Mac ios erop te zette? En kost de Mountain Lion maar 18 euro?

Ios voor windows bestaat simpelweg niet. Dit kan alleen door een zogenaamde hackintosh te bouwen.

Eigenlijk zijn de voorwaarden hiervoor dat je een goede intel processor hebt. Andere processoren zullen niet werken.

Zoek zelf maar op hackintosh en je zult genoeg vinden.

Mag ik vragen waarom je voor 1000 euro een "windows" pc samen wilt stellen en dan Mac er op draaien?
Je kan toch prima een iMac kopen en dan als je windows nodig hebt met bv parallel of VMware fusion virtueel windows draaien?

Maar zoals hiddehoi hierboven ook al zegt,

Je hebt hackintosh.

Wat is het verschil tussen hackintosh en een normale mac ios?

Geruchten dat het nieuwe besturingssysteem ook op gangbare pc's zou kunnen draaien werden door Apple ontkend, maar zijn nadien wel correct gebleken. Dit wordt begrijpelijkerwijs niet door Apple ondersteund en heeft daarom ook veel patches nodig. Pc's die een illegitieme versie van Mac OS X draaien worden ook wel Hackintosh of Osx86 genoemd.

Dat dus:p

Maar ik raad je aan gewoon om voor een iMac te gaan en dan virtueel windows er op te draaien, werkt echt perfect! en je budget daar ligt het niet aan

Werkt de hackingtosh zoals de normale mac ios? Of kunnen er zich problemen voor doen?
Ik ben het ook niet van plan om een computer te kopen maar gewoon of te kijken of het gaat.

Het zal groot en deels wel hetzelfde werken ja, maar zoals je al in mijn bovenstaande post kan lezen.
Dit wordt begrijpelijkerwijs niet door Apple ondersteund en heeft daarom ook veel patches nodig.
Ik weet in ieder geval zeker dat je een intel processor nodig hebt. Voor de rest ben ik niet helemaal thuis in hackintosh.
Ik heb precies hetzelfde als jij gehad, zal ik een pc kopen en werkt het daar wel op dit dat.
Maar ik had geen zin in al het gedoe en ben gewoon voor een mac gegaan en draai er nu virtueel windows op voor de programma's die mac niet heeft.
En het werkt echt uitstekend, en ik zou het je ook zeker aanraden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan