PC samenstelling

• Onderwerp starter Onderwerp starter eJn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eJn

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Beste Lezers van het Helpmij Forum

Ik heb net een paar compomenten samengesteld voor mijn nieuwe pc ik zou graag reacties willen horen van wat hij/zij er van vind.

Compomenten:

Processor: AMD 4600+ socket: AM2
Moederbord: MSI K9N Platinum nf5-SLI
Geheugen: Kingston 1GB ddr2 800mhz kit
Videokaart: 2x Geforce 7600GT
Voeding: Coolermaster iGreen Power 500watt
kostenhardwarejd9.jpg

Of zou ik toch voor een 600 watt gaan?
Wachtend op uw reactie

Vriendelijke groet,

eJn:cool:

Laatst bewerkt:
Dan is het een mooi Pc,tje,mis nog een paar dingen(harde schijf).............wat is sli:confused:

Dan is het een mooi Pc,tje,mis nog een paar dingen(harde schijf).............wat is sli:confused:

hd heb ik zelf nog wel liggen 2 van 80 gig heb ik gewoon genoeg aan tot nu toe:)
en SLI is zeg maar dat je bijv 2 dezelfde kaarten in mijn geval de 7600gt aan elkaar koppelt
die samenwerken en 1 grote grafische kaart vormen om het maar even zo te zeggen:)

hd heb ik zelf nog wel liggen 2 van 80 gig heb ik gewoon genoeg aan tot nu toe:)
en SLI is zeg maar dat je bijv 2 dezelfde kaarten in mijn geval de 7600gt aan elkaar koppelt
die samenwerken en 1 grote grafische kaart vormen om het maar even zo te zeggen:)

mooi uit gelegt maar weet wel dat de meeste games van nu totaal geen sli aan kunnen.

maar kan ik ermee door met die 500 watt? of zou ik toch voor de 600 watt gaan?

Aangzien je je pc voor games gaat gebruiken vind ik je videokaart persoonlijke niet geschikt. Al je andere componenten zijn zeker voldoende maar het lijkt wel dat je op de videokaart gaat besparen? Dit is bij games een van de belangrijkste componenten. De 7600GT is op dit moment niet meer dan een budgetkaartje. En 2 budgetkaarten in sli gaat niet beter scoren dan een enkele middenklasse of high end kaart. Daarbij ga je waarschijnlijk nog meer geld uitgeven als je 2 budgetkaarten gaat kopen dan wanneer je één enkele middenklasse kaart koopt die beter scoort.

Laatst bewerkt:
mooi uit gelegt maar weet wel dat de meeste games van nu totaal geen sli aan kunnen.

De meeste huidige games ondersteunen SLI (Scalable Link Interface) wel degelijk. Alleen heeft het ene spel er meer profijt van dan de ander.
Wel moet ik er bij zeggen, dat het waarschijnlijk handiger is om 1 duurdere videokaart te kopen. Juist omdat zeker niet ieder spel evenveel profijt heeft van een SLI configuratie.
Zelf was ik ooit van plan om een 6600GT in SLI te gaan draaien, maar ben toch voor een 7800GT gegaan. De techniek gaat redelijk hard, dus tegen de tijd dat iemand (gemiddeld) wilt upgraden kun je net zo goed een nieuwe kaart kopen. Aangezien dat tegen die tijd weer sneller is.
Dus als je SLI wilt, meteen kopen.

Aangzien je je pc voor games gaat gebruiken vind ik je videokaart persoonlijke niet geschikt. Al je andere componenten zijn zeker voldoende maar het lijkt wel dat je op de videokaart gaat besparen? Dit is bij games een van de belangrijkste componenten. De 7600GT is op dit moment niet meer dan een budgetkaartje. En 2 budgetkaarten in sli gaat niet beter scoren dan een enkele middenklasse of high end kaart. Daarbij ga je waarschijnlijk nog meer geld uitgeven als je 2 budgetkaarten gaat kopen dan wanneer je één enkele middenklasse kaart koopt die beter scoort.

1 omdat het mijn budget nu eenmaal niet toelaat..
2 alle spellen van tegenwoordig kun je er nog redelijk/goed op draaien

Als je je baseerdt op games die al lang in de rekken liggen is je kaart inderdaad voldoende. Maar als je binnenkort nieuwe spellen wilt gaan spelen zal een upgrade al heel snel nodig zijn, en een 2de 7600 GT gaat dan jammergenoeg niet veel beterschap brengen.

Als je je baseerdt op games die al lang in de rekken liggen is je kaart inderdaad voldoende. Maar als je binnenkort nieuwe spellen wilt gaan spelen zal een upgrade al heel snel nodig zijn, en een 2de 7600 GT gaat dan jammergenoeg niet veel beterschap brengen.

welke kaart zou jij me dan aanraden?..

De enige spellen die ik tot nu toe speel zijn toch

-Counter Strike 1.6
-Counter Strike Source
-Half Life 2
-World of Warcraft

Laatst bewerkt:
Wellicht is een Ati X1950 (pro) iets, is wel duurder (rond de 160 Euro) maar de prestaties zijn beduidend beter. En als je bij nVidia wilt blijven is in dezelfde prijs klasse een 7900GS te vinden.
De Ati is dacht ik wel iets sneller.

hoi,
dat is wel goede pc voor games denk ik ik heb zelf bij het moederboard ook een K9N serie alleen dat de K9N Neo maar die bevalt prima
en de grafischekaart heb ik ook, ik vind het prima beeldkwaliteit voor de spellen die ik speel:
counterstrike source
halflife 2
Gta Sa
Unreal tournament 2004
battlefield 1942
need for speef carbon
need for speed most wanted
need for speed underground 2
fifa 2007

en verder nog wat games maar die zijn minderzwaar. maar bij die spellen kan ik bij allemaal de resolutie op het hoogst zetten dat is geen enkel probleem voor die kaart

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan