pc sart niet door , blijft opnieuw opstarten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
396
De P3 met xp pro van mijn zwager start niet meer op. Ook veilige modus niet te bereiken. Maakt overigens ook een raar geluid dat ik niet kan thuisbrengen. Ik zou graag wat diagnostische progjes uitvoeren maar dat moet dan via dos chkdsk en scandisk lukt niet.
Ik wil weten of geheugen en harddisk in orde zijn en of er misschien een bootvirus aanwezif is hoe kan ik dat als ik niet meer in windows kom?
 
JE kunt op virus scannen met een nood diskette van McAfee of Norton (of andere virus aanvechter).

Het kan ook goed een hardware probleem zijn.

IS die xp net geinstalleerd en begonnen de problemen toen je nog maar net op internet was?
 
Hij is door mij geheel opnieuw geinstalleerd en deed het 1 week zonder problemen. Het probleem is een paar dagen geleden begonnen met de draadloze muis die het almaar niet deed. Daarna kwam er een mail niet door . Om de mail te testen is er toen een mail met bijlage gestuurd door bevriend persoon en daar is hij vervolgens ongeveer een uur mee bezig geweest met binnenkomende bijlagen te scannen tot hij vast liep. Bij opnieuw opstarten systeemherstel gedaan , hij werkte even en daarna startte hij alleen maar steeds opnieuw op en konden ze hem niet meer uitzetten. "Slechts een optie bleef over de stekker eruit". Norton AV 2004 inclusief update heeft afgelopen maandag nog volledig gescand en niets gevonden. Hoe kom ik aan zo'n nooddiskette en is die dan up to date?
 
als ik het zo lees zou ik zeggen dat er iets mis is met je harde schijf, ook dat rare geluid, dat kan 2 dingen zijn, mischien ook wel iets meer maarja
is dat geluid constand zo ja, waarschijnlijk gecrashste harde schijf, of een track beschadicht maarja omdat deze pc nieuw is lijkt me dat stug maar kan wel, dit kan komen door het verplaatsen van de pc tijdens dat hij aanstaat of frustratie afreageren op de kast ;)
het kan ook de ventilator zijn van de koeling die ratelt, meestal is dat met uitzetten 10 seconden wachten en weer aanzetten verholpen

maar als u het probleem iets uitgebreider uitlegt kan ik mischien met een ander antwoord komen
 
ik heb de harde schijf kunnen scannen met behulp van de dosopdracht scandisk. Hij heeft fouten hersteld, ik dacht dus dat het opgelost zou zijn maar jammer genoeg niet . Ik kan hem dus absoluut niet uitzetten en ook niet opstarten hij blijft als het ware in een kringetje draaien. Het is overigens geen NIEUWE pc maar een van een aantal jaren oud. Ik zou zo graag willen weten op welke manier ik verder kan testen of alle hardwarematige dingen het nog goed doen.
 
wat doetie nou presies krijg je de bios nog en als je de bios gekregen hebt wat krijg je dan

probeer anders de kast een los te halen alle grijze kabels ( flat cable ide) er af te halen behalve die van de harde schijf en dan nog eens proberen, ook een eventueel met andere harde schijf, aangezien je een raar geluid hebt denk ik aan een gecrashte
 
Heb je toevallig geen andere Harde schijf waarmee je kan kijken oftie daar wel mee opstart?
Is bijna zeker weten je Harde Schijf! Alleen moet je wel eerst kijken of dit echt je harde schijf is

Suc6
 
wat weten jullie dat allemaal goed van die harde schijf. Ik heb alles uitgevoerd wat jullie zeiden, echter zonder succes. Nu heb ik via speuren een programmaatje gedownload dat powermax heet. Die is een diagnostisch progje dat de harde schijf test....ga ik nu doen. zal melding maken van resultaat.
Ik kan overigens wel bij de bios maar heb deze alleen gewijzigd om van cd allleen op te starten. Nu weer terug naar a floppy voor test.
Oke tot zo
 
powermax blijft een probleem aangeven. Heb toch geprobeerd alles opnieuw te installeren en tot nu toe werkt alles nog. Ik kom er echter niet achter wat het probleem is. Powermax geeft aan code: 40004f000 Wie het weet mag het zeggen? Of kun je ergens de verklaring van de codes vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan