pc schakelt uit/start vanzelf opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dibro

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Berichten
94
Iets uitvoeriger: een systeem: 1 Ghz, 512 MB ram, 20 GB hd. Het systeem start om de haverklap uit zichzelf opnieuw op, of sluit gewoon af (lees: schakelt uit) en is daarna tot niets meer te bewegen, tenzij alle stroom eraf wordt gehaald (stekker deruit).
De HD is leeg (fdisk, part. verwijderd en een nieuwe gemaakt). Ik heb het met verschillende videokaarten geprobeert, we hebben liggen experimenteren met het RAM-geheugen, maar tot nu toe helpt niets...
De HD is ong. 7 jaar uit, de rest is 3 jaar oud. Het verschijnsel doet zich zelfs voor, als alleen het bios geladen is. Ik heb helaas geen doos met voedingen, processors en harde schijven hier.... Wat zou de nummer 1 oorzaak kunnen zijn???
 
Nummer 1 is vaak de voeding.
probeer het eens met alleen het hoognodige zoals een videokaart en een harde schijf, en met 1 geheugenbank

Groeten Oossie
 
Kijk, now we are getting somewhere, maw nu weet ik waar ik moet beginnen!
Behalve het "hoognodige" zit er eigenlijk niets in het systeem, behalve een netwerkkaart. Gegoogeld met RAM-strips hebben we al gedaan. Iig bedankt!
 
Mocht je over een voltmeter beschikken, meet dan eens of je +5 volt en je +12 volt wel aanwezig is.
het makkelijkst (zo doe ik het ook altijd) is een voeding pakken waarvan je zeker weet dat die goed is.
vervolgens start je op met alleen videokaart en harde schijf.

Groeten Oossie
 
Hallo

Ik zou persoonlijk beginnen met....

1 ] Controleren korrekte werking van alle ventilatoren .
"c.p.u. , p.supply , alsook die v/d videokaart , indien aanwezig .

2 ] Enkel opstarten d.m.v. een bootdisk , aldus alle eventuele software konflikten uitschakelen.

3] Indien nog steeds problemen , de betrokken p.c. zijn geheugen eens controleren d.m.v. "memtest".

4] Als laatste mogelijke optie , de voeding controleren , zowel op zijn uitgangsspanning , en zijn rimpel !!!!!!

Let wel , indien de c.p.u. ooit "geforceerd" werd , is dit ook nog een mogelijkheid...

Peter
 
Geplaatst door VDK_P
Hallo

Ik zou persoonlijk beginnen met....

1 ] Controleren korrekte werking van alle ventilatoren .
"c.p.u. , p.supply , alsook die v/d videokaart , indien aanwezig .

*1 doen het allemaal

2 ] Enkel opstarten d.m.v. een bootdisk , aldus alle eventuele software konflikten uitschakelen.

*2 gedaan: loopt vast of herstart zelfs als alleen het bios draait...

3] Indien nog steeds problemen , de betrokken p.c. zijn geheugen eens controleren d.m.v. "memtest".

*3 memtest niet gedraaid, krijg nl geen os ge-installeert. Wel met beide reepjes RAM ge-experimenteerd; geen resultaat.

4] Als laatste mogelijke optie , de voeding controleren , zowel op zijn uitgangsspanning , en zijn rimpel !!!!!!

*4 rimpel????? Naja :) Morgenavond (dinsdag) komt er een nieuwe voeding in. Ondertussen is de HD gechecked (in een ander systeem) en die doet het gewoon goed.

Let wel , indien de c.p.u. ooit "geforceerd" werd , is dit ook nog een mogelijkheid...

* cpu is gewoon een standaart AMD Athlon t-bird, nooit mee gerommelt. Ik ga er dan ook -voor mijn eigen gemoedsrust ;-)- vanuit dat daar niks mee mis is.

dibro
 
Laatst bewerkt:
update

Probleem is opgelost, het lag duidelijk aan de voeding. Voor 30 euro een nieuwe 400 W erin en de boel draait weer als vanouds. Gelukkig maar want als het de processor was (amd athlon 1000), had ik een serieus prob gehad want waar vind je nu nog zoiets. Iedereen dank voor de suggesties!
 
Als 'k snel iets wil opzoeken, te snel scrol of teveel programma's heb openstaan krijg 'k een fijne pieptoon in mijn pc kast, de muis valt stil en 'k ben verplicht om mijn pc opnieuw op te starten;

Gebruik Win XP.

Iemand die me kan helpen ??

Groetjes,
Doke2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan