PC schakelt uit zichzelf uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

wrheger

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Mijn PC schakelt zomaar ineens uit. Als ik hem daarna meteen weer aanzet, begint hij wel met opstarten maar na een paar seconden schakelt hij weer uit. Als ik enige tijd wacht lukt het wel om weer op te starten. Ca. 1,5 maand geleden heb ik een waterkoeling in laten bouwen waar ik zeer tevreden over ben (want geruisloos). Echter, zou dit uit zichzelf uitschakelen een warmteprobleem van de processor kunnen zijn? Als ik de PC heb ingeschakeld is na 5 minuten het koelblok van de waterkoeling (wat dus op de processor gemonteerd zit) niet meer met blote handen beet te pakken. Lijkt me niet normaal. Volgende vraag, waar kan dit probleem zo ineens vandaan komen? Kan de processor stuk zijn, of kan het ook aan het moederbord liggen? Ik ben benieuwd of jullie hier iets zinnigs over kunnen zeggen. Alvast bedankt.

Hallo

Mist je het c.p.u. koelvlak niet meer vast kunt nemen , lijkt het mij logisch om de koeling te verdenken.

Motherboard komt gelukkiglijk in veiligheid om schade te voorkomen.

Is er nog water in het koelcircuit , draait de pomp nog ???

Gelukkig heb je garantie , maar ..... wat weet de verkoper/installateur over de betrokken koeling u te vertellen???

peter

De waterkoeling hebben we 2e hands overgenomen, en waterkoeling ziet er als nieuw uit, was destijds ook niet veel gebruikt. Pomp en dergelijke draait nog, maar bij nadere beschouwing lijkt het erop dat zich er wat 'aangroeisels' in de slangetjes bevinden. Wellicht dat dat voor een blokkade zorgt. De waterkoeler heb ik gevuld met demi water en koelvloeistof. Ik zal het hele systeem eens doorspoelen en voorzien van nieuw water + koelvloeistof. Of heeft iemand een betere optie? Zelf heb ik al lopen denken aan spul wat je ook in waterbedden gooit om het water 'dood' te maken, zodat er niets in groeit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan