pc schakelt uit!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter mogi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mogi

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2001
Als ik een bepaald spel aan het spelen ben, schakelt tijdens het spelen van het spel de pc helemaal uit. Als ik de pc later weer aanzet dan zie ik zelfs dat de tijd niet meer klopt op de computer. Weet iemand waar dit aan kan liggen??

En bij welk spel is dat dan, wat voor systeemeisen heeft dat spel en is ie gekopieerd etc etc

Denk dat je videokaart het niet aan kan, download nieuwe drivers of een nieuwe videokaart!

Robin

Of je systeem wordt te heet.

Doe dit eerst:
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk

ja klopt, ik heb het ook wel eens met games als ik me pc te lang laat aanstaan dan start ie gewoon vanzelf op.

Robin

Heb het vinkje weggehaald bij automatisch opnieuw opstarten. Is kijken wat er gebeurt.

Heb je koeling van je videokaart en processor al gekontroleerd, kan zijn dat die sterk vervuild zijn waardoor je ze te warm worden.

Computer uit ?

Een computer die zichzelf uitschakelt heeft gewoonlijk last van de warmte. Kast openvijzen en proper maken. Ik doe dat geregeld met droge perslucht. De voeding niet vergeten, want is ook een stofverzamelaar. Een verkeerde tijdsaanduiding heeft te maken met je BIOS. Laat je batterij eens checken of steek er een nieuwe in.

Re: Computer uit ?

Geplaatst door Ctbke
Een computer die zichzelf uitschakelt heeft gewoonlijk last van de warmte. Kast openvijzen en proper maken. Ik doe dat geregeld met droge perslucht. De voeding niet vergeten, want is ook een stofverzamelaar. Een verkeerde tijdsaanduiding heeft te maken met je BIOS. Laat je batterij eens checken of steek er een nieuwe in.

Waar kun je dat kopen trouwens? Zoek ik al een tijdje.

Perslucht Computer ontstoffen

Ik heb het geluk dat ik op mijn bedrijf de beschikking heb over droge perslucht. Ga NIET bij een garage langs, want gewoonlijk wordt er daar olie in verneveld :evil:, weliswaar niet veel maar das niet zo best voor je computer....
Met een zacht borsteltje kan je ook al wonderen doen.

Het probleem is opgelost. Heb de computer opengemaakt en is flink schoongemaakt.

Bedankt voor de reacties en hulp.

Waar kun je dat kopen trouwens? Zoek ik al een tijdje.

Batterij kun je gewoon bij een pc zaak of onderdelen winkel kopen.
Kijk eerst even wat voor één er in zit want vaak hebben ze een vervanging van een ander merk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan