PC schakelt zichzelf uit en start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Na nieuwe installatie XP schakelt mijn PC bij internetverbinding automatisch uit en start opnieuw op. Foutmelding: "LSA Shell C:\WINDOWS\sytstem 32\lsass.exe is onverwacht gestopt met statuscode 1073741819. (NT\Autority\System). Wat kan ik hieraan doen?

remover voor sasser.
als die weg is dan update je virusscanner en update je windows.

Dat afsluiten kun je voorkomen door bij start, uitvoeren het commando shutdown -a in te tikken. (let op de spatie na shutdown)

Dan heb je alle tijd om dingen te doen, je pc zal niet meer afsluiten totdat je weer opnieuw opstart.

Laatst bewerkt:
LSA niet op te lossen

Hallo mede computeraars

ook ik heb LSA shell problemen, en alle tips gedaan, ook sasser verwijderen, maar er wordt niks gevonden!! maar de lsa shell blijft bestaan, ik wordt gek van die melding, Wie heeft er nog tips??

Re: LSA niet op te lossen

Geplaatst door Shimanski
Hallo mede computeraars

ook ik heb LSA shell problemen, en alle tips gedaan, ook sasser verwijderen, maar er wordt niks gevonden!! maar de lsa shell blijft bestaan, ik wordt gek van die melding, Wie heeft er nog tips??

Shimanski,
Het hoeft niet perse het sasser virus te zijn.
Het kan namelijk ook de W32/Windang.worm zijn. Die geeft namelijk dezelfde symptomen als het sasser virus.
Zie hier:

http://us.mcafee.com/virusInfo/default.asp?id=description&virus_k=124252

Het tweede wat het kan zijn is dat je ooit wel het sasser virus had en dat hij herteld is, maar dat het register nog niet gerepareerd is.

En in dat geval zou je de tool van het sasser virus nog een keertje moeten runnen ook als je het virus niet hebt.

Succes

En even nog een aavulling:

lsass of lsass.exe zijn gewone windows services die in je systeem horen (Local Security Authority Service). Dus het feit dat dit bestand er is, betekend niet dat je een virus hebt.

Laatst bewerkt:
LSa shell

Ik heb alle virusconrtrollers sasser killers etc geprobeerd maak niets hielp.
Ik heb ook een patch van microsoft gedaan, en hoogstwarschijnlijk werkt die wel.
want we zijn nu een half uur drie kwartier op internet geweest en nog geen lsh shell gezeur.
Overigens die patch wordt ook genoemd in een virusoverzicht over sasser.
Ik denk dat het gewerkt heeft, maar ik houdt het in de gaten

Re: LSa shell

Geplaatst door Shimanski
Ik heb alle virusconrtrollers sasser killers etc geprobeerd maak niets hielp.
Ik heb ook een patch van microsoft gedaan, en hoogstwarschijnlijk werkt die wel.
want we zijn nu een half uur drie kwartier op internet geweest en nog geen lsh shell gezeur.
Overigens die patch wordt ook genoemd in een virusoverzicht over sasser.
Ik denk dat het gewerkt heeft, maar ik houdt het in de gaten

Je bedoeld deze patch neem ik aan:

http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS04-011.mspx

lsa shell

inderdaad deze patch heb ik gedraaid, en ik heb nog geen melding gehad van dat de lsa shell weer is terug gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan