Pc scherm doorzichtige lijn / cirkel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dorumir

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2011
Hoi iedereen, ik heb op mijn pc scherm rechts onderaan ongeveer doorzichtige blokjes precies en bovenaan rechts een doorzichtige cirkel. Je ziet het alleen op zwarte achtergrond of groen. Anders valt het bijna niet op en als ik op internet ben zie je er niets van als het witte achtergrond is. Ook als ik aan het gamen ben zie je er helemaal niets van. Het zijn 2 rijtjes van blokjes precies en bovenaan een cirkel. Maar het is zeer doorzichtig wit. Zelfs bij zwarte achtergrond zie je het bijna niet. Alleen als ik groen of blauw achtergrond heb zie je het duidelijk. Het is er altijd, wanneer ik pc opstart tot wanneer ik het terug afsluit. Alleen je ziet het zeer goed zoals ik al vermeld had. Het is nog zeer zuiver beeld steeds. Graphics nog alles in orde ook. Geen storingen of andere problemen. Alleen hele tijd die doorzichtige blokjes en cirkel. Weet iemand iets meer over dit? Bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
komt uit de handtekening van dnties:

Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Ik zou eerst uitzoeken of het probleem aan de monitor ligt of aan Windows:
Sluit de monitor aan op een andere pc/laptop (liefst eentje die grotendeels andere software erop heeft dan je normale pc) en kijk of je hetzelfde ziet.
Is het er dan niet, dan moet er een of ander proces in Windows zijn die verantwoordelijk is voor het genoemde patroon.
Is het er dan wel, dan lijkt het me dat het patroon (op de een of andere manier) is ingebrand in je monitor.

Tijs.

telkens dat ik die afbeelding wil uploaden met bijlagen geeft ie aan dat het niet gaat: error #2038. Ik heb het gedaan zoals dennisjohannes het zei maar lukt niet.

Maar ik heb net gezien toen ik de afbeelding kleiner wou maken, dat je die blokjes en cirkel niet op de afbeelding ziet. Betekent dit dan dat het ingebrand is op mijn pc scherm? want als ik er een afbeelding van maak en maak de afbeelding kleiner zie je niets.

Zou het ook misschien kunnen dat het komt omdat ik vorige week mijn pc scherm afgekuist heb maar met water en speciaal zeepmiddel? Het is een LCD scherm.

Wat ook zeer raar is en ik net opgemerkt heb is dat als ik lord of the rings online speel, de radar / skillbar is op de zelfde plek en ziet het zelfde eruit als ik voorheb op mijn scherm. Heel gek maar het idem het zelfde en op zelfde plek en vorm.

Laatst bewerkt:
Maximale grootte is 100 KB, ik denk dat het daar op misloopt.
Lijkt mij niet dat het schoonmaken van het scherm iets te maken heeft met je probleem, tenzij daar (ooit) een sticker heeft gezeten van de monitor-fabrikant.
Wat heb je met mijn tip gedaan (zie mijn vorige posting)? Misschien is dat LOTR item "ingebrand" op je scherm...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zoals ik zei, als ik een printscreen neem zie je het er niet op. Als ik de afbeelding kleiner maak in paint, is het weg maar het blijft nog steeds aan rechterkant van mijn pc scherm. Het is zeer gek want het is idem het zelfde als van in lotr. Weet niet hoe het komt maar zelfs als ik pc opstart is het er al.

Je bedoelt dat het te zien is zelfs vóórdat Windows gestart wordt (dus tijdens de opstart, met het BIOS scherm etc.)? Dan is het ingebrand in je monitor. Misschien te lang achter elkaar LOTR gespeeld?

Overigens heb ik nog steeds niets gehoord over mijn tip om het aan een andere pc te hangen en te kijken of het probleem dan ook zichtbaar is, maar als je inderdaad bedoelde zojuist dat het ook te zien is tijdens het opstarten (dus nog voordat je Windows bureaublad hebt), dan lijkt mij van toepassing waar ik het in de eerste paragraaf over had.

Tijs.

ja, maar bv als paar uur niet pc opgestaan heeft is het minder zichtbaar en pas na paar uur wordt het wat duidelijker (nog steeds doorzichtbaar maar je ziet het wel een beetje). En met die tip, ik heb geen andere pc/scherm dus kan het niet testen.

Beetje onderzoek gedaan op internet, is inderdaad ingebrand. Enig idee hoe je dat wegkrijgt of gaat dat niet?

Misschien heeft iemand anders wel een suggestie daaromtrent, maar zover ik weet kan een ingebrande monitor niet hersteld worden.

Tijs.

Ik heb aardig wat onderzoek gedaan op het internet en blijkbaar kun je het fixen als je een lange tijd een witte achtergrond laat staan op de ingebrande plekken. Weet niet of het helpt maar veel mensen zeggen dat het werkt, zelfs op wikipedia.

Het is gelukt. heb hele nacht pc laten aanstaan maar met als schermbeveiliging wit achtergrond. Is helemaal weg nu ziet er niets meer van dus het werkt wel degelijk. Bedankt voor alle reacties.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan