PC-scherm weergeven op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

likerk

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2011
Via mijn laptop kan ik via een kabel aansluiting maken op mijn TV mits
oa instellingen op mijn laptop te wijzigen via FN-toets samen met een F-toets.
Maar op het toetsenbord van mijn vaste pc staat er dergelijke FN-toets niet op.
Weet iemand hoe dit dan moet (combinatie van toetsen) ?
Of welke instellingen ik moet wijzigen op mijn vaste pc (en hoe)
Ik zou mijn scherm moeten kunnen klonen (of zoiets)
Via rechtermuisknop op bureaublad bekom ik volgende mogelijkheden
- Volledig scherm
- Sneltoetsen
- Taakbalkpictogram
- Ballonmelding
- Rotatie
Weet iemand raad

Dat is afhankelijk van het OS en de interne videokaart. Bij intel videokaarten heb je meestal een icoontje in je systray waarmee je met de muis dit kunt bewerkstelligen

Kun je me op basis van onderstaande pc-gegevens ver helpen:
Operating System MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1CPU
Intel Core i5 650 @ 3.20GHz: 23 °CClarkdale 32nm TechnologyRAM
4,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)Motherboard
MSI H55M-E23(MS-7636) (CPU 1): 30 °CGraphics
PLE2208HDD (1920x1080@60Hz)Intel(R) HD GraphicsHard Drives
1465GB Seagate ST31500341AS ATA Device (SATA): 41 °COptical Drives
Optiarc DVD RW AD-5260S ATA DeviceAudio
High Definition Audio-apparaatOperating System
MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1Installation Date: 21 May 2011, 23:55Windows Security Center
User Account Control (UAC): EnabledNotify level: 2 - DefaultFirewall: EnabledWindows Update
AutoUpdate: Download Automatically and Install at Set Scheduled timeSchedule Frequency: Every daySchedule Time: 3 amWindows Defender
Windows Defender: EnabledAntivirus
Antivirus: EnabledCompany Name: ESETDisplay Name: ESET NOD32 AntivirusProduct Version: 4.0.437.0TimeZone
TimeZone: GMT +1 HoursLanguage: DutchCountry: BelgiëCurrency: €Date Format: d/MM/yyyyTime Format: H:mm:ssPower Profile
Active power scheme: Home/Office DeskHibernation: EnabledScheduler
27/07/2011 22:13: GoogleUpdateTaskMachineUA27/07/2011 23:05: Scheduled Update for Ask Toolbar28/07/2011 19:13: GoogleUpdateTaskMachineCore

Dit is voor Windows 7 maar is voor XP en Vista niet veel verschillend of zelfs hetzelfde.

Configuratie Scherm > Beeldscherm > Beeld scherm instellingen wijzigen

Daarin zouden 2 monitoren moeten staan, of als je meer pc monitoren hebt.....
1: Je pc scherm, hierop staat je menu start en dit heet in dat scherm 'Hoofd monitor'.
2: Je tv scherm,
In dit scherm kan je dan, als je allebei de schermen ziet per scherm instellen wat ze doen, kies in dit geval bij je tv scherm 'Deze beeldschermen dupliceren'
Dan zou je op je tv scherm ook je menu start moeten krijgen.

Is je resolutie te laag (slechte kwaliteit van beeld) dan zal je de beeldschermen in dat zelfde menu als volgt moeten instellen, 1 scherm word gebruikt als hoofd scherm met menu start, kies hiervoor je tv, stel dan je pc scherm in als uitbereiding van je tv.

Met vriendelijk groet,

Radical Gamer

EDIT: Zie dat je net post wat voor OS je hebt, deze methode is gebasseerd op Windows 7 (BTW ook 64 Bit :p dus dit zal geen probleem zijn ^^)

Er staat één beeldscherm of één kader met erin: links onderaan precies een pc-menu en een rechts bovenaan een ander (ook een soort menu) , met middenin cijfer 1
maar ik kan ze niet afzonderlijk aanvinken
Rechts ervan heb ik de keuze tussen Detecteren en Identificeren (geen dupliceren)

Ben er in geslaagd om via schermresolutie in het kader waar voeger enkel cijfer 1 stond nu cijfers 1 en 2 staan
maar ik kan er afzonderlijk niet op klikken
Ik kan wel op een van onderstaande vakken oa volgende keuzes maken:
onder meerdere schermen heb ik de keuze tussen
- deze beeldschermen dupliceren
- deze beeldschermen uitbreiden
- het bureaublad alleen weergeven op 1
- het bureaublad alleen weergeven op 2
Wat moet ik nu doen om bvb filmpjes of live voetbal te kunnen weer(geven op tv-scherm (via HDMI kabel)

alleen weergeven op 2, indien 2 je TV is. dat geeft het beste resultaat.

Wampier
Wel bedankt, het is me gelukt, weliswaar met je hulp
maar is het normaal dat mijn pc-scherm dan uitvalt (zwart scherm) ?

Ja, als je op beide hetzelfde wil zien, moet je dupliceren nemen. Je kunt ook kiezen voor "uitbreiden", je hebt dan twee schermen met ieder eigen informatie. Dit is soms ook handig: de sport op je TV en de sportuitslagen op een website op je pc-scherm. Dit is alleen wel wat lastiger in te stellen met sommige programma's. Ik zou er gewoon wat mee spelen

Ik ben al tevereden dat het nu reeds werkt en wil het risico niet lopen om iets naar de vaantjes te helpen
nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan