Pc schoon blazen

Status
Niet open voor verdere reacties.

naat010

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo allemaal!

Even een vraagje,ik laat mij pc maandelijks schoon blazen bij de plaatselijke pc shop,koste 15 euro..Natuurlijk heb ik dit over voor mij schatje,maar mij vraag is...wat moet ik aanschaffen dit zelf te kunnen doen?de een zegt namelijk dit,de ander dat....een Compressor dat weet ik,een opzetstuk (pistol)ook dat weet ik maar wat is nu het beste?

Ik ben namelijk niet van plan 15 euro te blijven geven aan iets wat men makelijk zelf kan doen dus graag jullie adviezen! :thumb:

Dank jullie wel

Hoi, Het beste is om met een stofzuiger de stof te verwijderen!
Met compressie lucht heb je kans dat je de stof juist verder in de koelribben blaast of in andere componenten!
Ook een klein kwastje kan wel eens helpen met het verwijderen van stof. Het mooiste is om je mobo en je componenten er uit te halen en eens goed schhon te maken. Maar als je de kennis niet hebt, zou ik het met het voorgaande laten..

Succes..

het kan nog goedkoper:
een tandenborstel... natuurlijk wel voorzichtig.

Ik draai om de zoveel tijd mijn pc ff open, haal eventueel onderdelen eruit (zoals CPU koeler) en maak alles schoon met een tandenborstel voorzichtig en een stofzuiger.Werkt bij mij goed, maar als je niet voorzichtig bent kan er wel wat kapot gaan.

Voor zover IK weet is een stofzuiger niet het beste wat je kunt doen hoor. Ik heb het de laatste keer met een kwastje gedaan van ons pa, en dat lukte prima!

Maar als je het groter wilt aanpakken lijkt me een spuitbusje met perslucht ook het slimst.

gaat mij prima af met een busje en een kwastje...

maar iedere maand is ook weer overdreven?

Inderdaad, ik ben het eens met je kwastje en je spuitbusje. Daarmee doe ik het ook vaak, maar laatst slechts met een kwastje gedaan. Trouwens, ik doe het eigenlijk alleen maar als mijn computer het echt nodig heeft (dus wanneer de temperatuur sneller verhoogd, etc). Verder doe ik het eigenlijk bijna nooit. :rolleyes:

1 x in de 3 maanden, misschien zelfs 6. Ligt eraan. Beneden bij mij is de pc veel sneller verstoft en dergelijke dan boven.

Je kunt ook alleen een kwastje/tandenborstel gebruiken, stof uit de kast op de grond vegen en dan met stofzuiger van de grond af zuigen of bureau.

Maar het ligt er maar ook net aan hoeveel stof er is. Als jij het om de maand laat doen denk ik niet dat er veel stof zou zijn.

Ja, ik weet het... Hoe vaak doe jij het gemiddeld, eigenlijk?
Ik ga me ook maar eens aanpassen, altijd beter natuurlijk. :p

haha, grappenmaker:D

maar zoals al gezegd is, hoef je pas schoon te maken als het nodig is
dus als je temperaturen omhoogschieten.

Ik wou net zeggen, dat lijkt me wel het slimste.
En trouwens, iedere maand is gewoon overbodig. Hoe vaker je het (schoonmaken :p) doet, hoe vaker je de hardware mogelijk kan beschadigen.

Ik doe het dan ook echt alleen als het nodig is. Verder maak ik de kast bijna nooit open. Toevallig maak ik hem morgen even schoon omdat ik er morgen wat nieuwe hardware in zet, maar verder noppes. :)

Iedereen geeft altijd, op welk forum of tijdschrift dan ook, als antwoord dat je het beste perslucht kan gebruiken.
En toch gebruik ik dit nooit of zelden, omdat ik van mening ben dat je dan het stof van A naar B verplaatst.
Tenzij je de PC helemaal uit elkaar schroeft, maar dat doet volgens mij bijna niemand bij een kleine schoonmaak beurt.

Ik gebruik altijd een kuststof hulpstuk op een stofzuiger waarvan het toerental regelbaar is.
Deze staat in de laagste stand.
Het hulpstuk gebruik ik al jaren en is, ik dacht eigenlijk bedoeld om achter radiatoren te stofzuigen.
Het is een keunstof flexibele slangetje met een klein kunstof mondstukje van rond de 1 centimeter.

Heren heren!Kunnen jullie wel tegen een vrouw!?:p

Ik ben het dus niet met jullie eens!dat busje perslucht,inderdaad verkrijgbaar bij iedere pc-shop heb ik dus hele erge vervelende ervaringen mee!zal even uit leggen waarom,8 euro een busje van met de inhoud van 200 ml,ik vind het fijn om mij kast open te halen,en iedere maand even te zuigen ,maar vooral op de fan's vind ik het ook heel belangrijk,stof hoopt zich daar op en huppa je systeem raakt indien je dit niet bij houd over verhit,en daar heb ik toch zeker niet zo'n een systeem voor gebouwd?vind ik tenminste,maar over dat busje,die werd bij mij ijzig koud(en nee ik hield hem gewoon netjes rechtop)en uiteindelijk komt er dus zelfs vochtig spul uit het busje zetten!:shocked: gelukkig niets dat ervan kapot is gegaan maar dan heb ik zoiets van nee...dank u feestelijk!

Dus vroeg ik advies aan een "kenner"die hier de pc shop heeft en die vertelde mij koop een compressor!en blaas zo je fan's schoon ..want uiteraard met die stofzuiger kun je indien je niet voorzichtig te werk gaat veel schade aanrichten...maar een kwastje!:rolleyes: daar was ik zelf nog niet op gekomen!ga het eens proberen!

En voortaan liever doen tegen deze pc freak van een vrouw(als enige zo beetje op het forum? :o)

Laatst bewerkt:
Laats had ik een vriend van mij gezegd dat hij dat eens moest doen. En verrek hij deed het met de compressor en ik had zoiets van Ben je levensmoe ofzo ?? :P Ik doe het een keer in de 3 maanden aangezien ik een 200 mm fan op de zijkant heb en die wel wat stof naar binnen brengt :P moet nog een manier vinden hoe ik een panty van mams ervoor kan hangen :D.

Laats had ik een vriend van mij gezegd dat hij dat eens moest doen. En verrek hij deed het met de compressor en ik had zoiets van Ben je levensmoe ofzo ?? :P Ik doe het een keer in de 3 maanden aangezien ik een 200 mm fan op de zijkant heb en die wel wat stof naar binnen brengt :P moet nog een manier vinden hoe ik een panty van mams ervoor kan hangen :D.

Sorry maar waar slaat jou reactie op?of je vriend levensmoe is?ik vind dit dus echt een smalende toon die jij niet opzet!

Het is maar net hoe stoffig de omgeving is waar de pc in staat,
Ik doe het 1x per jaar (pc uitblazen ;))
Lekker in de zomer, systeem op de buiten tuintafel, compressortje, erbij fans vasthouden tijdens het blazen, met borsteltje eventueel de laatste restjes nog wegvegen en hij kan weer een jaartje dicht

Sorry maar waar slaat jou reactie op?of je vriend levensmoe is?ik vind dit dus echt een smalende toon die jij niet opzet!

LOL :P niet op een slechte manier relax. Ik bedoel ivm met zijn computer omdat ik er nog nooit van gehoord had dat mensen dat zo deden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan