PC schrijft zelf @wsx (toetsen 2de rij Li)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angus

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Wie kan mij helpen. Ik hoef mijn muis maar te bewegen en de xp help schermen vliegen open. In de explorer gaan ook daar de helpschermen open. Dit gaat door totdat de pc zo traag is en hij vastloopt. Bij weg klikken krijg je er even zoveel terug geopend. Als ik al de gelegeheid krijg te tikken wordt het direct overschreven met een of meerdere malen @wsx.

Tot op heden geprobeerd met Ad Aware, Regedit, clean 2003, cwshredder, spy sweeper en mcafee het te lijf te gaan zonder resultaat.

Is het een virus, worm, trojan? Heeft iemand een oplossing?

Doet ie in de veilige modus ook zo raar?
(Tijdens opstarten op F8 drukken en dan kiezen voor veilige modus)

Al in Taakbeheer gekeken of daar een 'vreemd' proces tussen staat?

PC schrijft @WSX

Beste Allen, dank jullie wel voor de reacties. Aanvullende informatie:

Nee, er staan geen vreemde vermeldingen in taakbeheer.

Ja, het gebeeurt ook in de veilige modus.

M.b.t. de oplossing "probeer deze is" ga ik er vanuit dat met de gebruikte software het al gelukt zou moeten zijn.

Heeft iemand nog ideeen?

Heb je al gedaan wat in de thread staat waar ik naar heb verwezen?

PC schrijft @WSX

In mijn beleving wel m.b.v. Hijack this en ad aware resultaat heb ik meegezonden.

Bijlagen

(1) Je kunt je log beter in het daarvoor bestemde topic plaatsen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=144016
Is echt niet zinloos, er komt daar regelmatig narigheid aan het licht die door virusscanners, antispywareprogramma's en wat dies meer zijn gemist wordt.

(2) Plaats dan wel een volledig log. Dat attachment van jou kan onmogelijk een volledig HijackThis-log zijn, volgens mij.

Re: PC schrijft @WSX

Geplaatst door Angus
In mijn beleving wel m.b.v. Hijack this en ad aware resultaat heb ik meegezonden.
Hij staat er niet bij volgens mij. Dus als je advies wilt, plaats dan een volledig logfile. Deze in je "reaktie" kopiëren zoals de beoordelaars hebben gevraagd.

PC schrijft @WSX (shift2wsx)

Op deze wijze???? Wim?

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:36:23, on 19-1-2004
Platform: Windows XP (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\GEARSEC.EXE
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsrte.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
c:\program files\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\minilog.exe
C:\WINDOWS\System32\Linksts.exe
C:\WINDOWS\System32\s3hotkey.exe
C:\WINDOWS\System32\S3tray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
C:\Program Files\McAfee.com\VSO\mcshield.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
A:\hijackthis\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ISDN Monitor] Linksts.exe W 1024
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\McUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcvsshld.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [S3Hotkey] s3hotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY] S3tray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe /0
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe

Sorry hoor, maar ik herhaal mezelf even. Ik schreef:

(1) Je kunt je log beter in het daarvoor bestemde topic plaatsen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=144016
Is echt niet zinloos, er komt daar regelmatig narigheid aan het licht die door virusscanners, antispywareprogramma's en wat dies meer zijn gemist wordt.

(2) Plaats dan wel een volledig log. Dat attachment van jou kan onmogelijk een volledig HijackThis-log zijn, volgens mij.

Je hebt geen van beide punten ter harte genomen:
(1) je kunt het log echt beter dáár plaatsen, dan kan onze superexpert (Pieter) er even naar kijken - http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=144016;
(2) dit kán geen volledig HijackThis-log zijn... Maak dus een nieuw log en plaats dat in zijn geheel dáár: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=144016.

Laatst bewerkt:
Gebruik je misschien een splitter die je muis op meerdere computers laat functioneren, middels een schakelaar?

PC schrijft @WSX (shift2wsx)

Nee, ik maak hier geen gebruik van.

Angus

Deze gaat op slot. Lees de adviezen die je hier kreeg nogmaals door en zet je logfile dan op de juiste plek neer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan