PC schuin voor internet (no joke)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Folkerts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Hoi alle, ik heb van een vriend deze link gekregen. Helaas kon ik mijn uitdaging niet terugvinden.

Ik heb op de 2e verdieping mijn PC staan die wireless via WMP54G (Cisco systems) contact maakt met het internet. De router staat op de begaande grond.

Echter als de PC op zijn plek staat dan heeft hij geen conectie. Maar als ik hem op zijn kant zet (45 graden achterkant getild voorkant op de grond) dan werkt het meestal maar soms valt hij nog steeds weg.

PC specs:

MB: Gigavyte S-series GA-EP45-DS3L/S3L
Prog: Intel Quad E8200 @ 2.33 GHZ
VD: Gforce 9400 GT.
RAM: 4 GB.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt.

Een van de mogelijkheden is een losse antenne te kopen, die én het signaal beter ontvangt én beter is te plaatsen.
Deze is relatief goedkoop en heeft 90cm kabel, maar helaas nog altijd €29,-

Een andere oplossing is de router een verdieping hoger te zetten, maar dat geeft weer kabel gedoe.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie. Het vreemde is alleen de dubbel pc connectie symbool aangeeft dat de connectie 3 of 4 van de 5 streepjes is.

Mag ik hier niet vanuit gaan ?

Sorry voor de newbies vragen.

verwijder ook alle andere verbindingen, zorg dat je wireless adaptor alleen bezig is met je eigen verbinding,,
als deze ook steeds de statussen van je buren en andere wireless acces points moet bij houden word het wat lastiger...

zoals leofact ook zegt, het is een kleine moeite zo'n antenne met een enorm groot gemak,

heb hier de pc op zolder (2e etage) staan met antenne berijk van m'n wireless card, en volop bereik,
inmiddels ben ik al op bekabeld over gegaan,

even een kabel naar boven getrokken en hier een nieuw routertje geplaatst, ook voor de xbox *

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan