Pc slaat door

Status
Niet open voor verdere reacties.

kempi

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Telkens als ik mijn pc opstart begint hij na een tijdje gamen of surfen of wat dan ook helemaal te bokken. Ik heb mijn pc al 2 maal binnen gedaan bij de winkel en daar zeggen ze dat er niets mis mee is. Vorige week ging ik naar een LAN en daar kon ik ook gerust 2 dagen volle bak spelen. Bij de winkel zeggen ze nu dat het aan mijn elektriciteit ligt en ik kan dat wel geloven want nergens in ons huis draait mijn pc vlotjes.

Mijn vraag is nu wat kan ik hieraan doen, ik ben geen elektricien, maar mijn pa wel en hij weet ook niet direct een oplossing. Misschien weten jullie iets?

Alvast bedankt.

Hoi,

Als je vader elektricien is heeft hij vast wel een multimeter om even de spanning te controleren als het hier in Nederland is zal dat tussen de 220 en de 230 volt moeten zitten.
Zijn er nog meer pc's in huis zo ja hoe staat het daar mee.
En laat hem ook eens meten als jij aan het gamen ben.
Modag

Laatst bewerkt:
We hebben al alles geprobeerd, stopcontact is geaard. Ik ben echt ten einde raad. En ik vind het dan zo raar dat deze pc wel werkt op deze stroom en mijn goeie pc niet. Nog iets, als mijn pc crasht en ik wil hem opnieuw opstarten krijg ik altijd het volgende op mijn scherm: 'disk read error, press ctrl + alt + del' Soms start hij dan voor een uur niet meer op of soms lukt dat na drie keer opnieuw opstarten.

grtz

test je harde schijf eens met een tooltje ,die je bij de fabrikant kan downloaden

Hoi,

Probeer hem dan eens op een ongeaarde wcd.

Modag

Nog altijd hetzelfde probleem, moederbord is kapot en pc is binnen, ik heb gehoord dat het aan de power supply kan liggen of dat ik het probleem kan oplossen door een UPS te kopen? Wat denken jullie hierover? Ik moet ook nog eens benadrukken dat alle andere pc' s perfect werken.

Zou het lukken moest ik een ononderbroken stroomvoorziening UPS ofzo tussen mijn stroom en pc plaats? Ik kan aan 1 geraken als ik wil.

We hebben al alles geprobeerd, stopcontact is geaard. Ik ben echt ten einde raad. En ik vind het dan zo raar dat deze pc wel werkt op deze stroom en mijn goeie pc niet.

Je zegt goeie pc, dat betekent oa goede hardware (denk ik).
Goede/zware hardware vraagt meer stroom. Is je voeding niet te licht?

Je zegt goeie pc, dat betekent oa goede hardware (denk ik).
Goede/zware hardware vraagt meer stroom. Is je voeding niet te licht?

Mijn pc is inderdaad zwaar, hd ati 4870 videokaart enzo.. hoe kan ik dan weten of mijn stroom te licht is?

Bedankt

Hoi,

Als dat zo zou zijn van je voeding die te licht zou zijn dan snap ik dit niet:
' Vorige week ging ik naar een LAN en daar kon ik ook gerust 2 dagen volle bak spelen '
In je eerste bericht geschreven
Dit botst een beetje met elkaar.

Modag

Ps en dit schrijf je ook nog:
' Ik heb mijn pc al 2 maal binnen gedaan bij de winkel en daar zeggen ze dat er niets mis mee is'

Dus vraag ik aan de topic starter welke hardware zit er in de pc en hoevee lwatt en welk merk is de voeding?

Laatst bewerkt:
Inderdaad, als de voeding niet voldoende is, zou je verwachten dat hij het toen ook niet deed. Maar het zou heel goed een combinatie van die twee dingen kunnen zijn.

Op een LAN-party komen over het algemeen mensen met een zwaardere pc dan gemiddeld, dus zorgen ze ervoor (neem ik aan, ik kom daar nooit) dat het voltage niet onder de 220V zakt. Als je thuis minder hebt, 215V oid om weet ik wat voor reden (bedrijven met zware/veel machines op dezelfde lijn) en je voeding heeft geen overcapaciteit, dan zou je pc daar af en toe moeite mee kunnen hebben.

Waarom denk ik aan de voeding:
" En ik vind het dan zo raar dat deze pc wel werkt op deze stroom en mijn goeie pc niet".
De andere pc heeft er geen moeite mee.

@ts
Wat is het resultaat van de meting? hoeveel spanning staat erop?

@Modag
"Probeer hem dan eens op een ongeaarde wcd."
Dat mag toch niets uitmaken volgens mij? De prik komt uit het bruine draadje en die zit op een pin, aarde is een veiligheid.

Laatst bewerkt:
Hoi Leenm,

Dat had ik ook al gevraagd wat de spanning was zowel gewoon als tijdens het spelen maar krijg geen reactie hierop .
En de winkel kom ook niks vinden, maar we wachten even af of de ts reageert.

Maar het is en blijft wel een vreemd probleem.

Modag

@Modag
"Probeer hem dan eens op een ongeaarde wcd."
Dat mag toch niets uitmaken volgens mij? De prik komt uit het bruine draadje en die zit op een pin, aarde is een veiligheid.[/QUOTE]

Als er om een of andere reden spanning verlies zou zijn zou dat via aarde weg kunnen gaan de andere kant dan zou de aardlekschakelaar weer aanspreken maar het was het proberen waard laten we nu maar even op de ts wachten met antwoorden wat er in de pc aan hardware en voeding aanwezig is en of de spanning al gemeten is.

Spannend he?

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan