Pc slaat door

Status
Niet open voor verdere reacties.

kempi

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Telkens als ik mijn pc opstart begint hij na een tijdje gamen of surfen of wat dan ook helemaal te bokken. Ik heb mijn pc al 2 maal binnen gedaan bij de winkel en daar zeggen ze dat er niets mis mee is. Vorige week ging ik naar een LAN en daar kon ik ook gerust 2 dagen volle bak spelen. Bij de winkel zeggen ze nu dat het aan mijn elektriciteit ligt en ik kan dat wel geloven want nergens in ons huis draait mijn pc vlotjes.

Mijn vraag is nu wat kan ik hieraan doen, ik ben geen elektricien, maar mijn pa wel en hij weet ook niet direct een oplossing. Misschien weten jullie iets?

Alvast bedankt.

Hoi,

Als je vader elektricien is heeft hij vast wel een multimeter om even de spanning te controleren als het hier in Nederland is zal dat tussen de 220 en de 230 volt moeten zitten.
Zijn er nog meer pc's in huis zo ja hoe staat het daar mee.
En laat hem ook eens meten als jij aan het gamen ben.
Modag

Laatst bewerkt:
We hebben al alles geprobeerd, stopcontact is geaard. Ik ben echt ten einde raad. En ik vind het dan zo raar dat deze pc wel werkt op deze stroom en mijn goeie pc niet. Nog iets, als mijn pc crasht en ik wil hem opnieuw opstarten krijg ik altijd het volgende op mijn scherm: 'disk read error, press ctrl + alt + del' Soms start hij dan voor een uur niet meer op of soms lukt dat na drie keer opnieuw opstarten.

grtz

test je harde schijf eens met een tooltje ,die je bij de fabrikant kan downloaden

Hoi,

Probeer hem dan eens op een ongeaarde wcd.

Modag

Nog altijd hetzelfde probleem, moederbord is kapot en pc is binnen, ik heb gehoord dat het aan de power supply kan liggen of dat ik het probleem kan oplossen door een UPS te kopen? Wat denken jullie hierover? Ik moet ook nog eens benadrukken dat alle andere pc' s perfect werken.

Zou het lukken moest ik een ononderbroken stroomvoorziening UPS ofzo tussen mijn stroom en pc plaats? Ik kan aan 1 geraken als ik wil.