pc slaat door

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedaio

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
mijn pc is 1 jaar oud, en redelijk goed (4gb ram, 400 mb hd...)en toch doet hij al een paar weken erg raar...het is eigenlijk begonnen toen ik empire: total war op mijn pc installeerde, hoewel dit spel perfect speelt (dus waarschijnlijk ligt het aan iets anders)

in ieder geval, in moet 20 keer mijn pc uitzetten (5 sec knop indrukken) omdat telkens wanneer ik op het gebruiksscherm kom, en mijn wachtwoord wil intikken, de pc gewoon vastloopt.

als het dan toch lukt om xp te openen, en te beginnen, duurt het ruim 10 keer langer voor mijn pc opgestart is (hoewel ik nog niet zo lang geleden de opstartlijst grondig heb schoongemaakt-op een veilige manier, dus daar ligt het ook niet aan)

de pc zelf gaat (na een half uur proberen op te starten) niet echt traag, dus eenmaal alles werkt, is het wel ok...beveiliging is optimaal...nod 32, zonealarm, spyware doctor en malware bytes. een virus is het dus niet, ik doe ook regelijkmatig scans.

en ik heb ccleaner en tuneup 2009, dus dat soort dingen gebeuren ook regelmatig.wat kan ik doen?

jah, een systeemherstel dacht ik ook te doen, maar het probleem is dat ik het spel kwijt ben (waarschijnlijk gestolen!) dus ik kan het niet opnieuw installeren!

de pc is zelf inelkaar gestoken, maar die man doet dat dagelijks, en kent er enorm veel van (heeft ook een eigen winkel)

ik geraak nu niet eens meer binnen! elke keer dat ik op mijn gebruikeraccount klik, loopt hij vast.

en soms (na 20 keer) lukt het, maar dan krijg ik alleen mijn achtergrond te zien.

ik heb net systeemherstel via veilige modus geprobeerd, maar dit hielp niet (het was tot voor de tijd dat ik etw installeerde) daar ligt het dus al zeker niet aan. in veilige modus werkt alles, trouwens.

wat moet ik nu doen?:confused:

ik heb net systeemherstel via veilige modus geprobeerd, maar dit hielp niet (het was tot voor de tijd dat ik etw installeerde) daar ligt het dus al zeker niet aan. in veilige modus werkt alles, trouwens.

wat moet ik nu doen?

Mijn gevoel zegt dat jij last heb van de anitipiraterij securom probleem die waarschijnlijk een conflict heeft met een virtuele driver voor een cd/dvd rom.

Maar dit is een gedachte, het hoeft niet zo te zijn.:confused:

wat bedoel je daar precies mee?wat houd dat in? op mijn pc is alles legaal hoor, en ik ben de enige die toegang heeft tot deze pc (tot mijn laptop ook, trouwens)

wat bedoel je daar precies mee?wat houd dat in? op mijn pc is alles legaal hoor, en ik ben de enige die toegang heeft tot deze pc (tot mijn laptop ook, trouwens)

Ik bedoel er niks illegaals mee, maar die beveiligingen willen nog wel eens een probleem maken van, en dan hoef je nog niet eens illegaal bezig te zijn.
Securom wordt mee geinstalleerd met spelen, als je dan een virtuele dvd speler heb dan kunnen er problemen optreden.

Ja, dat kan ook als je 100% legaal werkt.

Dat is ook de rede dat mensen een spel kopen en ze dan toch patchen om problemen te voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan