PC slaat steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Berichten
260
Hallo, ik weet niet of ik bij het goede forum zit (vandaar ook mijn vraag). Ik heb het volgende probleem: Bij het spelen van een spel (bijvoorbeeld Fifa 2006) slaat mijn PC vaak tijdens de game uit en start opnieuw op. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Heeft dat met de processor te maken of de videokaart of de koeler of een combinatie?
Het probleem speelt alleen wanneer ik gebruik maak van (geavanceerde) games.

Ik heb werkelijk geen idee wat nu exact het probleem veroorzaakt.

Dit zijn de gegevens van mijn PC

AMD Athlon XP 2600+
Kloksnelheid 2.13 GHZ 1,00 GB
Windows XP (servicepack 2)
1024 MB intern geheugen
310 GB Harddisk
Gigabyte Maya Radeon 9000 Pro

Alvast bedankt voor de eventuele reacties!
 
Denk dat er een passieve koeler op je graka zit, en bij zware spellen, kan deze de gpu vaak niet voldoende koelen, hem vervangen door een b.v. Zalman of Arctic, zal het probleem denkelijk oplossen.
 
Ik heb het programmaatje geïnstalleerd (ziet er overigens goed uit), maar waar kan ik nu de temperatuur vinden, want ik zie het niet?
 
In het progr. naar computer gaan en dan voor sensors kiezen.
 
Ok, bedankt!

De volgende gegevens zijn momenteel op mijn PC van toepassing:

Moederbord 40 graden
CPU 64 graden
Harde schijf 1 44
Harde schijf 2 48 graden
 
Is 64 graden met het spelen van je game of zonder je game.
 
Nee, dat is de temperatuur zonder dat ik een game speel.
Ik heb vanochtend mijn pc opgestart en gekeken naar de temperatuur. Deze was toen (en toen was er dus nog niets gebeurd) 62 graden.

Wat is normaal qua temperatuur?

Betekent dit overigens dat mijn koeler niet goed is of mijn videokaart?
 
riccardodeboef zei:
Nee, dat is de temperatuur zonder dat ik een game speel.
Ik heb vanochtend mijn pc opgestart en gekeken naar de temperatuur. Deze was toen (en toen was er dus nog niets gebeurd) 62 graden.

Wat is normaal qua temperatuur?

Betekent dit overigens dat mijn koeler niet goed is of mijn videokaart?

Die temp is idd ook vrij hoog, het vervangen van de koel unit door een beter koelende zou al veel schelen, of de montage van de huidige opnieuw doen, misschien geeft de proc zijn warmte niet goed af aan het koelblok.

En of het je graka is? denk het wel, hij valt immers uit bij het spelen van wat zwaardere games, en ook kan het natuurlijk een kombinatie zijn, de temperaturen van beide lopen dan te hoog op, alleen een cpu kan wel tot 90 graden blijven werken.

De temp van de graka, hoe is die? blaren, te hoog, rode huid, ken net.:D
 
62 graden ongebruikt is erg warm,is de pc wel stof vrij??want als jij een zwaar spel gaat spelen zal ie wel boven de 70 graden uit komen en dat trekt ie niet dus slaat ie af
dus ff stof vrij maken of kijken of alle ventilators wel draaien
 
Ik zal hem vanavond wel even openmaken en hem stofvrij maken. Het zou best kunnen dat het daarbinnen wat stoffig is. Ik zal dan gelijke even kijken welke ventilatoren het doen.

Hebben jullie trouwens zo merken van koelers en videokaarten waar het probleem zich minder snel zal voordoen?
Kun je overigens alles zomaar plaatsen of kan het zijn dat je processor (of moederbord) bepaalde apparaten niet aan kan?
 
En ik maar denken dat hij al stofvrij was.:mad:

Hier staan heel veel koelers voor cpu's en grafische kaarten, als handleiding, je kunt ze uiteraard ook elders kopen, ik heb geen aandelen daar.
 
Ik heb de kast nu helemaal uitgezogen (was inderdaad ook wel nodig).
De temperaturen (bij het opstarten van de pc) zijn nu:

32 graden Moederbord
54 graden CPU
34 graden Harde schijf 1
35 graden Harde schijf 2

Scheelt dus wel al een boel. Zijn deze temperaturen overigens normaal of nog steeds aan de hoge kant?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan