pc slaat tilt :s !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door H@NsiePanzzzer
Oke, we doen wat we kunnen.

Dus even samengevat:
  • Draai Ad Aware
  • Reboot
  • Draai Spybot SD
  • Reboot
  • Draai Spysweeper
  • Reboot
  • Draai Disk Cleaner (alles aanvinken en op "Clean" drukken
  • Reboot
  • en kijk vooral naar de post van Buffy

Aanvulling:

hmmmm
niet zo'n leuk vooruitzicht, maarja...
ik zal ben bezig met alle scans, en als dat klaar is, zal ik een nieuw hijack this log plaatsen, en dan kunnen we zien of er uiteindelijk iets aan te doen is
en, het leek me ook sterk dat dat allemaal door mijn broer komt, maar zo is het dus echt
de avond ervoor was er helemaal niets mis met de pc...
maja, kzal dan wel zien na alle scans
( btw, niemand ook maar enig gedacht hoe het komt dat al die dll bestanden weg zijn? )

Geplaatst door tomtom
( btw, niemand ook maar enig gedacht hoe het komt dat al die dll bestanden weg zijn? )

Dat zijn allemaal verwijzingen naar dll-bestanden die absoluut niet op je pc thuishoren en die je ook echt niet wílt hebben... Wat die 02-items laten zien is dat een heleboel browserhijackers/trojans flink wat schade hebben aangericht op je pc.

aha...
betekent dat dan dat ik die allemaal mag verwijderen met hijack this?
zoja, zou je me er dan bij kunnen zeggen wat er nog allemaal weg mag aub

Plaats eerst maar eens een nieuw HijackThis log, als je bovenstaansde programma's gedraaid hebt.

euhm
kheb alle scans gedaan, dus hier is het nieuwe hijack file:
(aangezien er nog niet gezegd is of ik een apparte tread mag make, zet ik het weer hier)

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:42, on 1/07/2004
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

[Mod edit]Log weg gehaald[/Mod edit]

enals et na de bestanden te verwijderen die nu worden aangegeven, kan ik ga ik dan toch een format doen
ms kan ik de belangrijkste bestanden via ons netwerk overzetten naar een andere pc

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, om maar te gaan beginnen,

O2 - BHO: (no name) - {B9D90B27-AD4A-413a-88CB-3E6DDC10DC2D} - C:\WINDOWS\MSOPT.DLL (file missing)

Alle O2's die hierop lijken (no name) en (file missing) mag je aanvinken en fixen (met alle vensters behalve HijackThis gesloten)

Scu6 :thumb:

Leuk vooruitzicht, niet?

Zou ik zelf niet aan beginnen maar gewoon de echt belangrijke files overzetten en een frisse format ertegen aangooien. Na de format adviseren we je verder over bepaalde programma's die dit soort problemen kunnen voorkomen.

Dus dit blijft allemaal nog over na het draaien van AdAware, Spybot, SpySweeper, The Cleaner, CWShredder, Housecall?

Hopeloos.

Je verdoet je tijd met je pogingen dit schoon te maken, vrees ik. Die tijd zou je beter kunnen besteden aan het maken van back-ups, want dit gaat op een onvermijdelijke format uitdraaien.

pfffffffffffff
eindelijk gedaan
moest *** 534 blokskes aanvinken
grmbll***********
maja, hierbij plaats ik het nieuwe log file, en dan kan ik de rest ook beginne te verwijderen

[Mod edit]Log weg gehaald[/Mod edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij erg hopeloos. Zoals je ziet zijn er al enkele teruggekomen (nofile) blabla

Ook al fix je dit alles, je zult zeer waarschijnlijk toch moeten formatteren.

Geplaatst door buffy
Dus dit blijft allemaal nog over na het draaien van AdAware, Spybot, SpySweeper, The Cleaner, CWShredder, Housecall?

Hopeloos.

Je verdoet je tijd met je pogingen dit schoon te maken, vrees ik. Die tijd zou je beter kunnen besteden aan het maken van back-ups, want dit gaat op een onvermijdelijke format uitdraaien.

danku voor de raad, maar voor ik een format doe, wil ik er eerst zeker van zijn dat ik al het mogelijke gedaan heb
waarschijnlijk draait het er op uit, maja, ik wil echt alles geprobeerd hebben, dus zou het nuttiger zijn om te helpen dan om te blijven zeggen dat dit hopeloos is, want daarmee schiet ik echt nix op
sry dit te zeggen ze, niet aanvallend of beledigend bedoeld, maar dat het gemakkelijker is om een format te doen wist ik ook wel, daarvoor ben ik hier niet om raad komen vragen

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
Lijkt mij erg hopeloos. Zoals je ziet zijn er al enkele teruggekomen (nofile) blabla

Ook al fix je dit alles, je zult zeer waarschijnlijk toch moeten formatteren.

crap
sja, dan moet het maar
mss lukt het me om alle belangrijke bestanden via het netwerk over te zetten
alvast bedankt voor de vele hulp die ik gekregen heb
danku
( btw , dit topic mag dicht, maar kheb geen idee hoe ik da ga doen... )

Geplaatst door tomtom

danku voor de raad, maar voor ik een format doe, wil ik er eerst zeker van zijn dat ik al het mogelijke gedaan heb
waarschijnlijk draait het er op uit, maja, ik wil echt alles geprobeerd hebben, dus zou het nuttiger zijn om te helpen dan om te blijven zeggen dat dit hopeloos is, want daarmee schiet ik echt nix op
sry dit te zeggen ze, niet aanvallend of beledigend bedoeld, maar dat het gemakkelijker is om een format te doen wist ik ook wel, daarvoor ben ik hier niet om raad komen vragen

Ik raad mensen nooit aan problemen te verhelpen door een format te doen, tenzij er écht geen andere mogelijkheid is. In jouw geval zie ik geen andere mogelijkheid (en geloof me, ik weet waarover ik praat). Maak nu alsjeblieft eerst back-ups van je belangrijkste bestanden, óók als je nog niet van plan bent te gaan formatteren en door wilt gaan met pogingen de spyware, trojans en virussen van je pc te verwijderen. De kans is namelijk aanzienlijk dat na één van je scans met een antispywareprogramma of na het fixen met HijackThis de boel zodanig in de war raakt dat jouw Windows helemaal niet meer werkt. En dan ben je, als je niet eerst back-ups hebt gemaakt, alles kwijt. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

@tomtom,
Graag alleen Hijack this logs plaatsen, in de daarvoor bestemde topic.
klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 5) <--klik.

Ik heb die hier stonden verwijderd.

Aan je logs te zien heb je deze niet uitgepakt, doe dit eerst, voordat je het nog eens in de bovenstaande link plaatst!!!
Hijack this maakt namelijk backups.;)

Ik laat het topic nog ff open en heb jou laatst geplaatste log, als tekst bijlage toegevoegd.
Dit, omdat er toch een paar mensen voor je bezig zijn.:)

Graag geen nieuwe log hier plaatsen, maar in de juiste topic.
Zet er desnoods een verwijzing naar deze topic bij.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan