Pc slaat uit tijdens installatie windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

milenco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
4
Hallo lezers,

Ik kreeg een pc van mijn oom omdat hij niet meer in windows kon komen (zwart scherm met windows teken kwam wel gewoon, maar op het moment dat hij het beeld ververst dan start hij opnieuw op, dus net voordat het inlogscherm moet komen).

Ik dacht dat het aan het geheugen lag dus heb een nieuwe ddr gehaald en erin geplaatst, maar dat hielp niets.

Voorlopig laatste oplossing....... formatteren. Dus opnieuw opgestart met XP cd en dan gaat hij door tot het moment van het scherm druk op enter om te installeren, R om te herstellen etc. Zodra ik op enter druk (soms krijg ik dan nog de gebruikersovereenkomst en de vorige installaties te zien) of gewoon even wacht dan gaat de monitor op zwart en gaat de pc helemaal uit. Dan kun je hem alleen maar weer aankrijgen door de schakelaar van de voeding aan en uit te doen.

Het is een Asus moederbordje (A7VX8 - MX met bios 1008 dus de recentste versie) met een Athlon 1350 processor.

Wat heb ik allemaal al gedaan om te kijken of het effect heeft?

* Met het nieuwe geheugen, met het oude geheugen of een beide. Daarnaast mijn eigen geheugenbankje.
* Geheugen gewisseld van slot
* Andere CD-rom drive
* Kabels (IDE, Stroom + hoofdstroom) los gehad.
* Floppydrive er helemaal afgehaald
* Enige PCI apparaat dat er in zat (oude interne modem) verwijderd (rest zit allemaal onboard)
* Andere voeding (zat 350 in en ik heb een oude 250 Watt er aan gehangen) gebruikt
* Andere harde schijf
* De zogenaamde ATX reset uitgevoerd
* Complete kast schoongespoten met de compressor, dus er zit geen stofdeeltje meer in.

Al deze aanpassingen resulteren dus in het automatisch afsluiten zodra windows in de buurt van de daadwerkelijke installatie komt (windows cd is overigens gewoon goed).

Heeft iemand van jullie een idee hoe dit kan komen?

Het lijkt mij dan dat het aan het moederbord zal liggen, maar vind het zo gek dat hij via de oude harde schijf toch een stuk opstart of met de cd-rom toch een eind komt.

Enig idee hoe ik het moederbord anders kan testen of hij kapot is?
 
milenco zei:
Het is een Asus moederbordje (A7VX8 - MX met bios 1008 dus de recentste versie) met een Athlon 1350 processor. Andere harde schijf

Welke controllers heeft de HD? Stuurt de CPU SATA (RAID) aan? Dan moet (met een diskette) met F6 voor de setup van Windows XP een deel van de SATA-driver geinstalleerd worden.

Als dat het niet is, even hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=134105 kijken. Je kreeg weliswaar geen foutmelding, maar het wel erg op jouw probleem. Microsoft verwijst dan ook nog hier naar: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=134105
 
milenco zei:
* Andere voeding (zat 350 in en ik heb een oude 250 Watt er aan gehangen) gebruikt

heb je die 350 watt wel weer terug geplaatst ?
want met een redelijke videokaart dan zal die het waarschijnlijk niet trekken
daarmee bedoel ik :

geforce kaarten, tnt-riva, tnt2 :::: 32 mb of hoger

ati en Radeon : 32 mb of hoger
maar wat je zegt dan krijg je witte text van :
uw hardware word geanalyseerd
dat krijg je dus niet ?
dan zou ik gaan voor de videokaart om die eens te veranderen
ik zie dat je die nog niet veranderd heb of dat moet juist
1 van de pci kaarten zijn
 
total_recall zei:
heb je die 350 watt wel weer terug geplaatst ?
want met een redelijke videokaart dan zal die het waarschijnlijk niet trekken
daarmee bedoel ik...

De links van boeing komen allebei uit op een pagina waar je niets kunt zien, dus het bedoelde probleem waar het op lijkt kan ik niet doorlezen.

Het MB ondersteund geen SATA en de schijf is ook gewoon een ATA schijf.


Alle onderdelen die na 'vervanging' nog steeds het zelfde probleem op leverde heb ik weer hersteld in de oorspronkelijke staat. Dus de voeding is nu gewoon weer 350 watt.

Verder is het een onboard videokaart dus veel voeding vergt dat niet. Ik zou natuurlijk kunnen proberen om er een AGP Videokaartje in te stoppen zodat de interne kaart uitgeschakeld wordt?
 
Deze snap ik ook niet,Nee
>>>>>>>>>>Als dat het niet is, even hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=134105 kijken. Je kreeg weliswaar geen foutmelding, maar het wel erg op jouw probleem. Microsoft verwijst dan ook nog hier naar: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=134105<<<<<<<<<<<<<

Even overnieuw:
Je kom tot het beginscherm van Xp setup,verwijder de schijf eens zodat je een niet toegewezen indeling krijg ,weer toewijzen en er na Formateren
Dan is de schijf schoon.
Denk dat dat het probleem is,Wel goed lezen in het Setup scherm wat de volgorde is
 
BANDIT123 zei:
Even overnieuw:
Je kom tot het beginscherm van Xp setup,verwijder de schijf eens zodat je een niet toegewezen indeling krijg ,weer toewijzen en er na Formateren
Dan is de schijf schoon.
Denk dat dat het probleem is,Wel goed lezen in het Setup scherm wat de volgorde is

Dat is het probleem juist... zodra ik de vorige installaties (meer als ik hem eens een keer zie) zie dan slaat hij al uit. Ik heb dus geen tijd om de partities te verwijderen en opnieuw toe te wijzen alvorens hij gaat formatteren.
Dit doet hij bij beide schijven die ik geprobeerd heb, dus daar ligt het probleem volgens mij ook niet.

Ik verwacht echt dat het aan het moederbord zal liggen dan, maar toch vind ik het vreemd aangezien hij dus toch 'zover' komt (zie vorige post).
 
doe eens een atx reset
dat doe je zo
haal alle externe hardware van je pc
en haal alle kabels inc stroom kabel los van je pc
houd de aan / uit knop 30 sec ingedrukt

Sluit hierna alleen Floppy aan + geheugen en videokaart en zet je bios goed.
Dan 1 HD
Boot op van Bootdisk doe FDISK en Formateer erna.
Sluit nu Cdrom aan cd Xp er in,Wel in Bios Cdrom even als eerste boot zetten.
Probeer zo nog eens
 
Het wordt nu nog vreemder.

Ik heb uiteindelijk een schijf van mijzelf erin gestopt (mijn eigen hoofdschijf met windows MCE erop) en hij loopt gewoon door naar windows en kan in principe alles doen.

Je zou dan bijna denken dat die originele HD kapot is of zo? Als ik die in mijn eigen pc hang dan kan ik wel alle bestanden eraf halen die ik wil bewaren. Vind ik dan weer vreemd.
Ben wat aan het spelen geweest met Fdisk, maar tot nu toe werkt niets.

Heb dat extra (40 GB) schijfje van mijzelf nog even in mijn pc gehangen om met de windows XP cd de partities en zo te verwijderen zodat ik zeker weet dat hij leeg is. Heb hem alleen nog niet geformatteerd.

Als ik hem nu in de betreffende (kapotte) PC hang dan blijft hij nog steeds uitgaan op hetzelfde punt.
Van wanhoop ga ik dan de HD maar in een eigen pc van mij installeren om hem daarna weer over te gooien in de 'kapotte' pc in de hoop dat hij het dan weer doet.

Ik vind het wel heel vreemd om eerlijk te zijn.

Of komt iemand dit probleem bekend voor met die harde schijven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan