pc slaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssteven

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
als ik een online filmpje of geluidsfragment wil bekijken valt mijn computer steevast uit.
Dit gebeurde ook toen ik "diagnostisch programma voor directx" liet draaien. Toen ik een tweede poging ondernam vertelde het programma mij dat het de vorige keer was misgelopen omdat het geen toegang had verkregen tot directplay.

Steven

Al geprobeerd om DirectX opnieuw te laten installeren?

probleem is hiermee niet opgelost.

Even verduidelijken wanneer het probleem zich voordoet: ik wil op de site www.stubru.be (radiozender) fragmenten herbeluisteren. Dan valt alles uit.
Life naar de zender luisteren is geen probleem.

Installeer de drivers van je geluidskaart en videokaart eens opniew. (indien mogelijk een update naar een hogere versie)

En installeer je afspeel programma opnieuw (waarschijnlijk Windows Media Player)
Live is meestal een ander bestandsformaat dan "niet"- live.
Misschien door de herinstallatie van WMP omdat de codecs allemaal ververst worden

Laatst bewerkt:
mediaplayer opnieuw geïnstalleerd, maar dit loste probleem niet op.

onder besturing voor geluid, video en spelletjes zie ik
* audiocodecs
* intel(r) 82801BA/BAM AC'97 audio controller
* legacy-audiostuurprogramma's
* legacy-videovastlegapparaten
* mediabeheerapparaten
* unimodem half-duplex-audioapparaat
* videocodecs

wat moet ik nu opnieuw installeren?

Vermoedlijk heb je een cd met daarop de drivers voor:
intel(r) 82801BA/BAM AC'97 audio controller

lijkt erop dat dit een onboard geluidskaart is.
Dus waarschijnlijk staat de drivers bij je moederbord cd op.

Ik heb inderdaad zo'n cd.
Een programmaatje op de cd maakte het mogelijk alle drivers opnieuw te installeren.

De computer valt nu niet meer uit.

Probeer ik een fragment te beluisteren op stubru dan stopt de speler meteen.
Bekijk ik een willekeurig windows media video dan opent WMP maar krijg ik volgende foutmelding: Kan het bestand niet afspelen omdat het opgegeven protocol niet wordt ondersteund. Als u in het dialoogvenster URL openen een URL hebt opgegeven, kunt u het met een ander transportprotocol, zoals http: of rtsp:, proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan