PC slaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Vandaag weer eens een gebruikte pc gekregen van iemand, een Fujitsu Siemens Scaleo P
met P4 CPU, weet nog niet welke...
De PC was compleet, maar zonder harddisk.
Heb zelf even een oude HD van 6 Gig geplaatst en wil Windows XP installeren.

Nu doet het volgende probleem zich voor:
Ik start probleemloos op vanaf CD en heb de IDE harddisk geformatteerd, daarna begint de installatie maar... op zomaar een willekeurig moment slaat de PC helemaal uit en start ook niet meer van zelf op.

In eerste instantie dacht ik dat de voeding kapot was, deze was behoorlijk warm, dus de voeding vervangen door een ander hier liggend exemplaar.
Dit heeft echter het probleem niet verholpen.

Waar kan ik hierbij nog meer aan denken??

Hoi Bertus,

Bedankt voor je snelle antwoord!! Dus jij denkt dat het een harddisk probleem is dan? Kan dat de oorzaak zijn dat de PC helemaal uitslaat?

koeling van de cpu al gecontroleerd ??
kan zijn dat die ook veelste warm word.
en wat voor voeding heb je erin ??

Zoals gezegd heb ik de voeding al vervangen, dus dat is het probleem niet.
Warmte van de CPU zou misschien wel kunne, al draait de ventilator wel gewoon...

het kan zijn dat de koelpasta is opgedroogd.
en ik vroeg je toch die vraag omdat je voor een beetjuh computer toch een sterke voeding nodig hebt
dus een beetjuh voeding begint bij 400 watt

Die voeding zit wel goed, dat is het probleem zeker weten niet, de voeding komt uit een werkend en zwaarder systeem, is 450 watt.

oooo dat zit wel goed.

maar ga dan wel even je koelblok van je cpu af halen en kijken hoe het met de koelpasta staat.
en het beste is het gewoon even te vernieuwen. dan weet je cker dat het goed is

Beetje laat, maar er zat inderdaad een waar tapijt tussen heatsink en ventilator, loopt nu weer als een trein!

whaha okay.. naja koud heeft ie het dus niet gehad :P

succes met je snelle pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan