PC slaat vaak vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Sinds kort heb ik het probleem dat mijn PC vaak vastslaat. De ene keer kan ik probleemloos allerlei zware programma's draaien en de andere keer slaat die bijvoorbeeld vast wanneer ik een programma als outlook wil openen. Het gekke is dat ik wel 'de snelkoppelingen op mijn bureaublad kan aanklikken, maar de Start-balk zit helemaal vast. Ook ctrl-alt delete en de verschillende programma's beëindigen heeft geen nut. Wanneer ik dat namelijk heb gedaan, zie ik wel (in Windows Taakbeheer) dat ze beëindigd zijn, maar onderin de balk blijven ze nog steeds staan. In de onderste balk staat alles gewoon vast.

Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn. Heeft iemand een idee of een suggestie?

Alvast bedankt voor de moeite!

heb je gescand voor virussen spyware en adware?het lijkt mij dat uw comp.telkens ergens mee bezig is waardoor andere taken niet of later uitgevoerd worden.

Je kan het proberen met www.hitmanpro.nl

je moet met progr. voorzichitig zijn omdat dit systeem allles canceld, wat je eigelijk niet verwacht, en achter af je systeem niet meer opstart.

Geplaatst door humpe
Je kan het proberen met www.hitmanpro.nl

je moet met progr. voorzichitig zijn omdat dit systeem allles canceld, wat je eigelijk niet verwacht, en achter af je systeem niet meer opstart.
Nu kan ik je echt niet meer volgen Humpe: je geeft een advies waarvan je zelf al weet dat het gebruik riskant is en desastreuze gevolgen kan hebben voor de stabiliteit van je systeem.

@ricardodeboef: ik zie op dit forum en nog vele andere een hoop problemen ontstaan door het gebuik van HitmanPro. Ik zou een online-scan doen: hier, hier of hier .

En ben je wel spywarevrij?

Scan anders even met Adaware: >KLIK< en Spybot: >KLIK<

Wel eerst updaten alvorens te scannen. :)

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt voor de tips. Ga het gelijk proberen. Laat nog weten of het is gelukt. In elk geval bedankt voor de reacties

Probleem niet opgelost

Helaas, mijn probleem is hierdoor niet opgelost.
Ik heb Ad-aware er overheen laten draaien en voor een dag leek het erop dat mijn probleem was opgelost, maar helaas.......
Ik startte net Microsoft Outlook en wederom liep de PC vast. Wat ik het gekke aan dit probleem blijf vinden is dat ik alle, reeds geopende scherme, gewoon kan blijven bedienen. Het probleem zit hem in de Taakbalk die helemaal vastzit. Ook het dubbelklikken op icoontjes als MSN Messenger, Norton, etc heeft geen nut.

Ik weet echt niet in welke hoek ik het moet zoeken. Iemand nog een suggestie?

:o

Re: Probleem niet opgelost

Geplaatst door riccardodeboef
Het probleem zit hem in de Taakbalk die helemaal vastzit. Ook het dubbelklikken op icoontjes als MSN Messenger, Norton, etc heeft geen nut.

Ik heb geen oplossing, maar als ik het zo lees lijkt het me een Explorer probleem. Ik heb dit van tijd tot tijd ook wel eens, kan niks meer op de taakbalk doen. Meestal doe ik dan CTRL+ALT+DEL en in Taakbeheer > processen, beëindig ik Explorer. Je taakbalk verdwijnt, dan meteen in Taakbeheer naar "Bestand > Nieuwe taak(uitvoeren...) gaan en Explorer in typen. De taakbalk komt dan weer terug en kun je wel weer alles bedienen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan