pc slaat vast als ik printer aanzet

Status
Niet open voor verdere reacties.

carretjuh

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Als ik achter de pc zit en ik wil wat printen, dan zet ik de printer aan maar dan loopt de pc vast, als ik de usb kabel eruit haalt van de printer en dan de printer weer aanzet dan loop die ook vast en kan niks meer doen. Hij heeft het altijd goed gedaan. Het is een Canon Pixma MP150. Wie kan me helpen?

Laatst bewerkt:
Dan gaat gewoon de printer aan en als ik dan de computer aanzet slaat die bij het windowslogo vast.

Er vanuit gaande dat er verder geen "vreemde" capriolen met de pc zijn uitgehaald, (noch softwarematig, noch hardwarematig) dan zou de oplossing moeten zijn:

printer uit laten,
pc aanzetten,
printer / printersoftware verwijderen in het daarvoor bestemde scherm
pc opnieuw opstarten (printer uit laten staan)
pc uitzetten

printer uit laten
pc aanzetten
printersoftware installeren
pc opnieuw opstarten (printer uitlaten)
printer aanzetten
pc opnieuw opstarten

Alle handelingen EXACT in de beschreven volgorde!

Nu zou het opgelost moeten zijn.

Zo niet, pc+printer het raam uit en nieuwe spullen kopen.

Laatst bewerkt:
Nou het wordt dus weggooien, ik heb alles gedaan wat je zei maar het heeft dus niet geholpen. Nog bedankt voor je reactie.

Laat ik wat ik schreef ook nog eens gedeeltelijk menen! Daarmee bedoel ik het volgende:

zie je kans om die printer eens op een andere pc aan te sluiten? WAT gebeurt er dan met die pc?

Het probleem lijkt overduidelijk bij de printer te zitten, want zonder printer doet jouw pc het prima, alleen het kan v.w.b. de printer aan meerdere dingen liggen:

de printer zelf, de kabel, de stekker of de software.

Vandaar het advies om de printer eens op een andere pc te gebruiken.

Theoretish is er nog de mogelijkheid dat de USB poort op het moederbord defect is. Heb je al eens een andere poort gebruikt?

......... en geheel overbodig om te vragen natuurlijk..............., maar staat de printer ook als standaardprinter ingesteld?

Laatst bewerkt door een moderator:
dus de ts de printer aan zet .
dan knalt het systeem vast .
dat kan zijn dat er geen usb driver voor de printer is geladen .
of er is geen usb poort in het bios geselecteerd .
kijk dat eens na

Sorry dat ik zo laat reageer maar nu lag heel me internet eruit,
moest winsockfix downloaden en nu doet die het weer.
Er zit een Vundo virus en een Win32/Dialer.PZ trojan , die haalt me internet
instellingen eruit. Ben nu bezig met Vundofix dus ik hoop dat het daarna weer goed is.
Misschien dat ik daarom problemen heb met me printer door die virussen, en op de laptop doet de printer het gewoon goed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan