pc sloom na plaatsing nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

windowshelp

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Berichten
159
hallo

ik heb een problempje

ik heb een Acer asprie M1600

intel pentium D 3.0 GHz
2Gb ram

ik heb een paardagen geleden een videokaart gekocht een AMD Raderon HD 6450 512 MB

de pc is altijd snelgeweest met de oude videokaart maar sinds ik die nieuw videokaart heb geplaast in de pc is de pc op eens heel traag geworden
bevoorbeeld : als de pc niets aan het doen was voor de videokaart was de cpu 5 tot 10% in gebruik en met de nieuwe videokaart 40 tot 50%
en wat me ook stoort is dat het geluid haperd als je soms muziek luistert
en met het af sluiten stoterd het geluid van XP en de muis beweegt soms ook traag op sommige momenten

ik kan zelfs geen youtube kijken met 720p dan stoterd het geluid soms en het beeld ook zelfs het beeld het meest

wat kan het probleem zijn?
heb ik iets verkeerd gedaan

de voeding is een antec 500W

op de verpakking staat dat er een 400w voeding nodig is

kan iemand me helpen alvast bedankt
rollercoaster is nu online Rapporteer kwalijk bericht Bericht wijzigen/verwijderen
 
het zou kunnen zijn dat je nieuwe videokaart van je ram geheugen afsnoept

aangezien je al heel weinig ram geheugen hebt 2gb denk ik dat daardoor de computer ook al best aan de trage kant is

misschien een idee om dat te upgraden het moet natuurlijk wel ondersteund worden door je moederbord

maar ik zou eerst nog even afwachten of iemand het hier over eens is en misschien je op een andere manier kan helpen en wat meer duidelijkheid te geven

Edit :

je kan kijken door bij je start menu te kiezen voor uitvoeren en dan dxdiag in te typen en dan zie je bij beeldscherm hoeveel mb je videokaart gebruikt
 
Laatst bewerkt:
@ Windowshelp:

Heb je de drivers voor de videokaart al wel geinstalleerd?



het zou kunnen zijn dat je nieuwe videokaart van je ram geheugen afsnoept

Dat is enkel als het een onboard videokaart zou zijn, die hebben vaak geen eigen geheugen, en nemen daardoor geheugen van het werkgeheugen in beslag.
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen onboard kaart die ingeschakeld staat

in windows XP staat er dat ik 2.00 GB geheugen heb

bij xdiag zie ik dat ik 512 MB video geheugen heb van de kaart is geen onboard geheugen :)

ik snap het niet waarom het zo traag gaat ik heb me video driver al geinstallerd
 
als ik zonder driver werk dan is de pc wel snel maar dan kan ik niet zo veel doen omdat er dan een standaard pci met een vraag teken heb
 
probeer is via de site van amd met de auto detect software de nieuwste drivers te installeren

http://support.amd.com

ja kan ze natuurlijk ook handmatig even zoeken op de website
 
het lukt niet
ik heb nog iets ondekt

als de pc niets doet dat is de 1ste core 80-90% in gebruik
en de 2de core staat bijan niets te doen met 5-10%

ook als ik youtube ga kijken is het soms zo dat de erste core 95-100% en de 2de core 20-30% in gebruik is

heeft het hier mee te maken?



Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan