pc sloom na upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

vuurturk

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
halloo allemaal,

ik heb sinds 2 dagen een upgrade gekocht voor mn pc en sinds dien is mijn pc erg traag.
ik heb de drivers gedownload van de site, windows opnieuw geinstalleerd op een lege schijf en daar alle updates van gedownload.

dit is mijn systeem

750watt corsair
i7 4790k STOCK
Asrock z97 extreme 6
EVGA 780GTX SC
8GB Vengeance
1tb hdd

iemand enig idee wat er mis kan zijn ?

bvd

Met zo'n beschrijving kan het vanalles zijn. Kijk eens in taakbeheer of er iets veel snoept van je CPU/HDD.

De oorzaak kan ook heel ergens anders liggen. Denk bijvoorbeeld aan dat de CPU te warm wordt en deze zichzelf terugklokt om niet beschadigd te raken.

Kijk ook eens in de logboeken of je iets raars kunt ontdekken (Zoek op 'Logboek' --> klik op 'Windows logboek' en kijk vervolgens bij 'Systeem' en 'Applicaties').

Probeer duidelijker te zijn. Waarnaar heb je geupgradet?

bedankt voor je snelle bericht, ik heb geupgrade naar wat ik net op noem, het moederbord en de processor

taakbeheer is clean
cpu is 38 graden idle en onder load 60 dus dat is goed.

nog een probleem is(ik denk dat het er mee te maken heeft) is dat mijn pc de hele tijd blijft hangen op de raarste momenten, programma's crashen soms uit t niets en zeggen niet meer te werken en dergelijke.

Ik heb vannacht de hele nacht memtest aan gehad, daar zit t probleem niet 0 errors.

Laatst bewerkt:
Hoi,

De bios had ik al geflashed, hielp ook niet.

Moet ik met t flashen van mijjn bios alle updates gebruiken of alleen de meest recente ?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je de P1.30 versie hebt zou hij moeten werken.Bij apparaat beheeer nog vraagtekens staan?

bij ongeveer alles, en vooral bij het gebruiken van windows verkenner!

mijn AVG antivirus komt net aan met het vinden van een trojaans paard, ik heb die nu verwijderd het blijkt nu een stuk minder te zijn !

wel een beetje apart aangezien ik de schijf heb gedefragmenteerd en windows er alleen op heb staan ?

Hoi,

Zo te zen kan er onderhand niks fout zijn ,hdd al eens getest op fouten zekers windows goed geinstalleerd?

hdd 4 uur laten testen door de fabrikant zn programma van seagate die heeft niks gevonden en andere programma's geven ook aan dat mn hdd nog goed is.
hopen dat nu de trojan horse weg is ik eindelijk gebruik kan maken van mn nieuwe upgrade set ! :D

Hoi,

Trojan horse had je niet gemeld is je beveiliging wel op orde ?

ik gebruik avg antivirus, is er voor de rest nog een handige gratis antivirus ?

Hoi,

Misschien deze nog even lezen en dan kan je nog deze gratis installeren en af en toe draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan