pc sluit af bij spel starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapstam96

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Hallo,

Als ik een spel opstart dan sluit m'n pc direct af. Het gaat om spellen als A2 racer 2,3, crimson skies, rally championship etc. Niet al te veeleisend als het om pc kracht gaat.

De pc setup:
AMD athlon xp2400+
1.99 GHz kloksnelheid
512 Mb geheugen

Videokaart:
ATI Radeon 7000 / VE

windows XP pro met sp1

wisselbestand op C:/ :
begin 1024 mb
maximaal 1024 mb

directX
ik geloof versie 8, maar dat weet ik niet zeker.

Kan iemand me helpen, zodat ik weer spellen kan spelen??

__JanWillem__

Als andere applicaties / spellen wel goed werken dan wordt het zoeken naar de bekende speld..........

een aantal dingen kun je je afvragen :

zijn de spellen allemaal oud of zitten er ook heel recente bij (in het eerste geval is de oorzaak duidelijk !)

heb je de nieuwste videokaartdrivers

DirectX is al weer even verder dan de vermoedelijk bij jou in gebruik zijnde versie

download een progje zoals bijv. Everst home om te bepalen welke directX je hebt en / of er problemen zijn met videokaartaansturing / drivers.

De spelletjes die ik wil spelen zijn toch al minstens 5 jaar oud, in ieder geval ouder dan de meeste onderdelen in mijn pc.
Ze zijn echter als je de systeemeisen leest die erbij vermeld staan ook weer niet zo heel oud.
Wat bedoel je, Pasja, met "als ze allemaal oud zijn is de oorzaak duidelijk"?

__JanWillem__

Wat ik bedoelde is het volgende:

als het alleen maar bij oude games zich voordoet dan is er wellicht een compatibiliteitsprobleem. Doet het zich ook bij nieuwere voor dan is de oorzaak "vager".

Als je de oude games niet gebruikt en het doet zich niet meer voor, dan weet je de oorzaak, immers, toen DIE spelletjes werden geschreven, bestond deze versie van Windows nog niet.

Een allerlaatste redmiddel vind je wellicht in de compatibiliteitsmodus van Windows. Klik rechts op de .exe van een game en schakel de compatibiliteitsmodus in voor bijv. Windows '95 of '98.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan