pc sluit af na inbellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazman

Meubilair
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
7.711
Beste luitjes,

even een vraagje voor een kennis waar ik zelf nu niet meer uit kom.

systeem:
P2 233 / 64 mb intern
OS Win'98

pc draait perfect heeft alleen 1 raar probleem.
als er verbinding met het internet gemaakt wordt ( inbellen) dan wordt de pc gewoon helemaal afgesloten.
de ene keer gebeurd dit direct tijdens inbellen de andere keer na bv 2 min verbinding hebben.

pc staat op geaard stop contact / modem al aantal keren van slot verwisseld enz enz.

iemand een idee ???
 
Welke provider word er gebruikt?

Groeten,

Pete1800

P.S. De hele standaard reeks heb je neem ik aan al gehad, spyware en al die dingen.
 
welke provider zou ik ff na moeten vragen is niet mijn pc.

gaat zelfs na een schone instal zo met alleen win'98 er op dus spyware zooi enz lijkt me sterk.

Het vreemd is trouwens wel we hebben die pc ff bij een ander gehad en toen was het probleem er niet.
was gewoon snel enz ook op i-net.
maar als dat geval bij hem thuis staat geeft ie problemen als ie al een paar min i-net verbinding heeft dan is ie traaggggg en zet ie daarna de pc uit of hij doet het gelijk na verbinding maken.

en niet gewoon reboot maar echt helemaal uit.
 
Laatst bewerkt:
Installeer eens een ander besturingsysteem, op mijn werk namelijk, waar ik verantwoordelijk ben voor de pc's, had ik ook een keer een pc die wilde gewoon niet goed draaien onder Windows 98. Ik dacht toen laat ik eens een andere besturingssysteem proberen. In dat geval heb ik Windows 2000 op het systeem gezet en toen liep het systeem ineens als een kieviet. Onder 98 lukte het niet om de pc enigzinds behoorlijk aan de draai te krijgen. Hopelijk werkt dit voor de pc waar jij mee bezig bent ook. Anders zou ik het echt niet meer weten. Dan moet het toch de hardware zijn, hardeschijf, voeding, moederbord of iets dergelijks. Lijkt mij teminste.

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
ja zit zelf te denken aan het kabeltje oid tussen modem en telefoon net.
het maffe is dat ie bij een ander wel goed draaide.
verder draait de pc perfect geen problemen met hoop verschillende programma's open ect.
Het enige rotte wat ie heeft is met i-net.

maar inderdaad een ander OS zou misschien geen kwaad kunnen eens te proberen.
 
Het kabeltje, tsja ik weet het niet, maar als je datzelfde kabeltje hebt gebruik op de andere locatie zou je dat uit kunnen sluiten.
Misschien iets mis met de wand aandsluiting of de bekabeling daar naar toe, een homeVox ding wat vervelend doet?
Als ik het zo lees heb je alles wat in de pc mis kan gaan veranderd c.q. getest en zeker omdat het op een andere locatie wel goed werkt denk ik inderdaad dat je het extern moet gaan zoeken.
Hoe is het trouwens met de voedings spanning, is die stabiel?? Is de aarde daadwerkelijk in orde of staat daar soms 'lekspanning' op??
Zomaar wat hardop denken is dit nu.
 
voeding ect zou in orde moeten zijn op een andere locatie draait die pc goed.

heb toch maar eens advies gegeven een andere kabel van modem naar telefoondoos te gebruiken en evt andere telefoon die daar opzitten tijdelijk er af te halen om te kijken wat er gebeurd.
Kan me niet voorstellen dat het iets hardware matig is want zoals gezegt op een andere locatie draait dat ding goed.

probleem is dat hij woont 40 km bij me vandaan dus ga niet ff langs om wat zaken te testen ;) als hij hier weg gaat met zijn pc draait ie goed.
Kabels lijkt me bijna de laatste oplossing.
 
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik doelde niet op de spanning van de pc-voeding maar op de netspanning.
Ja, je gaat nu van alles bedenken hé.

Volgens mij is het net zo makkelijk om een ander modem er in te hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan