PC sluit af zodra internet wordt gestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Berichten
403
Als ik met de pc op internet ga (via telefoonmodem) komt er al snel een blokje waarin de volgende melding staat: SYS afgesloten door NT Authority\System
systeemproces C:\\WINNT\System32\Isass.exe is
onverwacht gestopt met systeemcode 128.
Vervolgens telt de pc af (60 sec.) en start dan opnieuw op.
Inmiddels heb ik diverse anti-virus software gebruikt en er is ook inderdaad een virus gevonden (Sasser) en een nieuwe test geeft vervolgens aan dat er geen virussen meer op de pc staan.
Ik kan de pc ook gewoon gebruiken totdat ik het internet opwil. In taakbeheer staat bij opstartprocessen inderdaad Isass.exe. Ik kan dit proces niet beeindigen.
Weet iemand wat er nu nog aan te doen is of is volledige herinstallatie van windows na formatteren de beste oplossing???
 
Heb je ook al op spyware gescand? Dat kan ook nog wel eens het een en ander aan troep weghalen
 
spyware

Ja, ik heb AdAware Pro gebruikt en ook zonder succes
 
ga naar deze link en download het Sasser-verwijderprogramma. Kijk voor de zekerheid ook nog even met Ctrl+Alt+Del bij opstart-tabblad of toevallig het programma Issas aangevinkt staat. Zo ja, dan uitvinken, toepassen, OK en systeem opnieuw opstarten.
 
Vergeet niet je Herstelsysteem uit te schakelen!
Bij uit voeren kun je ook intikken >>schutdown /a
dan sluit ie niet meer af.
 
Tips...

Bedankt allemaal voor jullie tips... Ik heb echter al het Sasser-virus verwijderd maar het probleem is hiermee niet verholpen. Systeemherstel uitschakelen en de windows firewall aanzetten kan niet want ik heb geen XP maar Windows 2000...
Iemand nog andere tips???
 
Het probleem is dat je systeem nog kwetsbaar is voor de worm om dat een bepaalde windows update niet geinstalleerd is... ook al verwijder je de worm, je systeem wordt steeds opnieuw geinfecteerd.

Wat je kan doen is de juiste update op een andere PC downloaden en op CD-R of USB disk zetten (hij past helaas niet op 1 diskette):

http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=0692c27e-f63a-414c-b3eb-d2342fbb6c00 (Windows 2000 Nederlandse versie)

daarna zou je systeem niet meer automatisch opnieuw op moeten starten en kan je via windowsupdate de andere updates installeren.

voor extra bescherming is het aan te raden dan nog een firewall als zonealarm te installeren:

http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp
 
nteusink

bedankt voor je reactie.
ik ga het dit weekend proberen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan