PC sluit niet af maar gaat in sluimerstand (W7x64 Ultimate)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeessieBeessie

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
6
Hallo mensen,

Sinds kort heb ik een nieuwe pc. Het probleem begon dat wanneer hij in slaapstand ging, hij niet meer fatsoenlijk aan wilde. Mijn vriend heeft toen het één en ander gedaan en nu wil hij weer aan en in slaapstand (in CMD via powercfg -h on/off). Maar daarna is er een ander probleem ontstaan. Als ik hem op een normale manier afsluit, dan geeft hij netjes aan dat hij gaat afsluiten. En vervolgens lijkt het ook alsof hij afgesloten is, maar met 1 druk op de spatiebalk (ook alleen de spatiebalk, dit is ingesteld in de BIOS voor slaapstand, omdat het niet anders kan schijnbaar) en hij gaat weer aan. Maar dan moet hij wel opstarten, dus het is sluimerstand en geen slaapstand. Mijn vriend heeft al het één en ander geprobeerd, maar we komen er niet uit. Iemand misschien een idee? Als er iets is wat jullie moeten weten, dan hoor ik het wel :) Alvast bedankt! :)
 
Bedankt voor je reactie.
De slaap- en sluimerstand werkt prima. Het probleem is dat de pc niet wil afsluiten.
 
Hij staat op afsluiten. Ook hier alle opties al uitgeprobeerd, maar niets werkt. Hij wil gewoon niet uit.
 
Naamloos.png

Het vinkje is niet aan te vinken. Dit is bij het toetsenbord ook zo. Van de netwerkadapter staat deze wel aangevinkt.
Pc's, je kunt niet met ze en niet zonder ze ;)
 
Start eens op in Veilige Modus en probeer het nog eens!
 
Een deel van het mysterie is opgelost!
In de BIOS stond "Power on by PS2 device" aan, waardoor de lampjes van het toetsenbord bleven branden omdat deze dan een klein beetje stroom vereist. Deze staat nu uit en de pc gaat zonder problemen uit.
Nu heb ik echter het probleem dat als ik de pc in slaapstand/sluimerstand wil zetten, dat deze na een schijnbaar willekeurig aantal seconden zichzelf weer aanzet. Eerst dacht ik dat misschien de muis een klein beetje bewoog, dus via apparaatbeheer uitgezet dat de muis de pc uit slaapstand mag halen. Dat heeft helaas niks geholpen.

Even kort: slaapstand blijft niet 'hangen'. PC wil nu wel uit.
 
Whooooop whooooooooop!
Het probleem is opgelost. Na heel lang speurwerk en uitproberen is het eindelijk gelukt! :D Bedankt allemaal voor het meedenken!

Het bleek dat de netwerkcontroller verhinderde dat de pc in slaapstand bleef. Ik meende deze uitgezet te hebben in Apparaatbeheer. Via CMD is dit nu gelukt met de commando's "Powercfg -devicequery wake_armed" en "Powercfg -devicedisablewake "devicename"". De instelling van na hoeveel minuten de pc in slaapstand moet komen te staan is veranderd van Nooit naar 5 uur, maar of dit doorslaggevend was weet ik niet zeker.
Zoals te zien op: http://support.microsoft.com/kb/976877/en-us
 
Dat heb je prima gemaakt. Bedankt voor de terugkoppeling.:thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan