Pc sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefvanoevelen

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Hallo,
Als ik op start klik en daarna op uitschakelen, dan doet hij niets.
Ik krijg het menu niet te zien van Computer uitschakelen
Wie weet raad?

Voordat je in de database van Microsoft een heleboel mogelijke oorzaken gaat zien, is het aan te bevelen eerst even wat anders te proberen:

houdt de aan -en uitknop 3 seconden ingedrukt, de pc gaat nu wel uit.
Start weer op in de veilige modus (vanaf de stroom erop elke 0,25 sec. op F8 drukken)
Als de veilige mouds eenmaal is gestart, ga dan eens uitgebreid wat onderhoud verrichten:
schijfopruiming, defragmentatie en als je een registercleaner hebt, verwijder dan ook eventuele loze registersleutels.
Draai vooral ook Adaware en scan je systeem eens volledig met je virusscanner.
Als het probleem daarna nog niet is opgelost, laat het dan nog even weten.

Hallo Pasja,
Ik heb dit allemaal al gedaan, maar dan niet in veilige modus. Veranderd daar iets aan???

Ja dat scheelt / kan schelen.

In de veilige modus wordt Windows in zijn meest magere vorm opgestart. Allerlei luxe / ingewikkelde progjes worden niet mee opgestart, zelfs de videokaart aansturing wordt standaard opgestart (lage resolutie).

Als je dan systeemonderhoud pleegt kan het zijn dat het e.e.a. weer goed komt, omdat de meeste progjes / drivers "in rust" zijn en dat ruimt makkelijker en grondiger op dan wanneer progjes in gebruik zijn.

Heej Pasja,
Dan ga ik dit van het weekend is proberen, en dan hoor je nog wel van me. Alvast bedankt.

Ok.

Wat je ook nog even kunt checken :

ga naar configuratiescherm>enegrie beheer>(tabblad)APM> ondersteuning voor apm aanvinken >afsluiten en het probleem is mogelijk opgelost. (Als dat tenminste de oorzaak was)

Geplaatst door jefvanoevelen
Heej,
Tabblad APM staat er niet bij

Probeer anders gewoon de PC af te sluiten door eerst

control alt delete en dan bij afsluiten de optie uitschakelen
te doen

Geplaatst door jefvanoevelen
Heej,
Tabblad APM staat er niet bij

Als het tabblad niet aanwezig is, moet je in de bios Advanced Power Management aanzetten en de computer weer opstarten. Daarna behoort de tab aanwezig te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan