pc sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

webjo

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Beste mensen van het forum,

sinds een half jaar terug dat ik windows 7 heb geinstalleerd heb ik een probleem met mijn pc. 3 op de 5 keer blijft mijn pc aanstaan terwijl ik de pc op afsluiten heb gedrukt.
aan de voorkant brand geen lampje meer maar aan de achterkant blijft een blauw lampje branden van de voeding. ook maakt hij lawaai, als of hij aanstaat,
als ik de pc weer wil aandoen moet ik eerst de stekker er uit halen anders start hij niet op.

ik heb windows 7 en vista 3 keer opnieuw geinstalleerd maar helaas dit heeft niet gehopen.

de pc is langer dan 1 jaar oud.

heel erg bedankt voor de moeite

gr webjo.

p.s heeft het misschien te maken met werkgeheugen ?

Beste mensen van het forum,

sinds een half jaar terug dat ik windows 7 heb geinstalleerd heb ik een probleem met mijn pc. 3 op de 5 keer blijft mijn pc aanstaan terwijl ik de pc op afsluiten heb gedrukt.
aan de voorkant brand geen lampje meer maar aan de achterkant blijft een blauw lampje branden van de voeding. ook maakt hij lawaai, als of hij aanstaat,
als ik de pc weer wil aandoen moet ik eerst de stekker er uit halen anders start hij niet op.

ik heb windows 7 en vista 3 keer opnieuw geinstalleerd maar helaas dit heeft niet gehopen.

p.s heeft het misschien te maken met werkgeheugen ?

Berste Webjo,
Ik neem aan dat Windows wel afsluit. Als dit wel het geval is zit ik meer richting voeding te denken.
al eens geprobeerd deze te vervangen?

Groet
Bert Pooters
Suvoko

Laatst bewerkt:
beste meneer Suvoko,

ik ben een normale pc gebruiker dus ik weet hoe ik een pc moet afsluiten, ( niet negatief bedoel hoor)

hoe kan je controleren of het een voeding probleem is ? omdat ik heb helaas geen andere voeding liggen om het te testen.

ik heb er met verschillende mensen er over gehad omdat het blijft een uniek onderwerp en somige mensen denken dat het met werkgeheugen te maken heeft,
kunnen jullie als exper dit bevestigen ? zo ja hoe kan ik testen of dit het probleem is ?

heel erg bedankt

bedankt voor uw snelle antwoord.

ik heb net op de website gekeken, welk onderdeel zal ik moeten downloaden ?
Memtest86+ 4.00 ? of had u iets anders in uw gedachte.

bedankt voor uw snelle antwoord.

ik heb net op de website gekeken, welk onderdeel zal ik moeten downloaden ?
Memtest86+ 4.00 ? of had u iets anders in uw gedachte.

Volgens mij kun je het beste een totale BOOT CD maken. Even naleze hoe dat precies moet. Als je dan daarna opstart vanaf die betrerffende cd kun je kiezen uit vele tools. Één ervan is inderdaad die Memtest.

Kies deze en laat hem gerus een uurtje draaien.
De eventuele foutmeldingen komen (ik dacht) ergens rechts in beeld.
Mochten er fouten komen, vervang dan maar gerust je gehuegen.

Voor vragen weet je de weg.

Is dit niet de oorzaak, dan wordt het een groeter probleem.

Ik zou dan gaan denken aan (zoals gezegd) de voeding of de harddisk. Maar ik begreep dat je al een chkdsk gedraaid had?

Ik hoor het wel.

beste meneer,

ik heb de heletijd memtest aanstaan en hij heeft nul erros gevonden, hoe lang duurt het ongeveer dat het programma klaar is ?

ik heb nog wat toe te voegen wat misschien van grote waarde kan zijn.
als ik de pc in slaapstand zet heb ik nooit last van dit probleem .

hoe kan je controleren dat het het voeding probleem is ? zonder dat ik een nieuwe voeding moet aanschaffen.

heel erg bedankt alvast

het programma memtest heeft niks gevonden dus dat is een goed teken.
zelf denk ik dat het niet met de voeding te maken heb, omdat als ik het probleem heb moet ik eerst helemaal het stroom uit doen, als ik hem weer opstart vertelt windows:
de pc is niet goed afgesloten ect. nu kan je Windows normaal opstarten, herstelpunt doen van paar dagen geleden ect.

weten jullie wat voor actie ik nog meer kan ondernemen,
heel erg bedankt

Download een demo van System Mechanic van Easy Computing. En als dat niet helpt......ja dan weet ik het ook niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan