PC sluit niet correct af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Mijn moeder had wat problemen met haar PC die ik inmiddels heb opgelost, op één na:
Zelfs als je Win98 volledig afsluit komt de PC in een soort waakstand terecht, want zodra je een toets aanraakt start hij weer vanzelf op! RaRa hoe kan dat?

Als het een Pentium II is.............zo heb ik er meer meegemaakt.
Het is ook een soort slaapstand.

Bij eentje heb ik er een einde aan gemaakt en de eigenaar was er heel blij mee. Maar...........ik weet echt niet hoe :rolleyes: Wel heb ik op die pc aan de energiestanden zitten rommelen. Misschien in die hoek?

bij energie beheer in conig scherm staat bij het tabblad geavanceerd onderaan 2 opties, hier kun je kiezen wat de pc doet als je op de aan/uit knop drukt. en anders ff proberen op internet de shutdown patch op te zoeken dat werkt altijd :D

ik weet zo ff niet waar je em kan downloaden mar als ik et vind meld ik et wel ff

groet,
maikel

bij energie beheer in conig scherm staat bij het tabblad geavanceerd onderaan 2 opties, hier kun je kiezen wat de pc doet als je op de aan/uit knop drukt.
Dat moet het inderdaad zijn!

Beide opties staan op "afsluiten", hetgeen mij correct lijkt.
Een shutdownpatch gaat mij een beetje boven de pet, zou dat een oplossing bieden?

Je zou het minimaal kunnen proberen. Niets is zo irritant als een slecht afsluitende pc.

Ik heb een heel simpel dingetje voor een remote-pc.
Het heet TimedShutdown
Kun je zo met Google vinden.
Wie weet gaat zoiets wel door een bepaalde barriere heen. Geen idee eigenlijk maar het is er zo op en af.

Het werkt inmiddels allemaal weer goed. het bleek in de BIOS te zitten.

Zou je nog kunnen zeggen wat je precies moest veranderen? Ik heb hier nog een oude pc staan die hetzelfde heeft.
Van een andere pc wist ik het te wijzigen maar weet niet meer hoe ik het veranderd heb:cool:

Helaas! Ik heb geprobeerd een aantal instellingen aan te passen, maar dat leverde niet het gewenste resultaat. Uiteindelijk heb ik via de daartoe bestemde optie de BIOS geoptimaliseerd en dat werkte.

Dan weet ik ook waar ik het zoeken moet. Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan