pc sluit van zelf af

Status
Niet open voor verdere reacties.

musie

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
Berichten
5
Sinds enige tijd heb ik het probleem dat mijn pc van zelf afsluit.
Dit gebeurt elke ochtend als ik mijn pc aan doe. Hij sluit netjes af en valt dus niet in 1 keer uit.
Als ik hem daarna weer aan doe gebeurt er niets en kan ik gewoon mijn werk doen.
Ik heb al in de logboeken van Windows gekeken maar daar heb ik ook niets nuttigs gevonden.

wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?
 
Waar zullen we beginnen?

Sinds enige tijd heb je dit probleem al.
Dan graag eerst maar wat meer controle info:


+ al eens gecontroleerd met Mbam Free op malware?
+ Ben je bij met Windows updates?
+ Heb je al eens schijfcontrole uitgevoerd ( beide opties aanvinken). Opstartschijf wordt gecontroleerd na herstart
+ Staat opstarten bij fout uit, zoudat we mogelijk een bsod kunnen oproepen? Zie: http://www.omewil.nl/winzeven/blauwscherm.html

Voorts:
+ Heb je mogelijkheid om een herstelpunt terug te zetten van voor die tijd?
+ Had je toen wellicht nieuwe hardware aangesloten dan wel software geïnstalleerd?
+ Start de pc op zonder aangesloten hardware ( denk aan externe schijf, printer)
 
+ al eens gecontroleerd met Mbam Free op malware?
ja ik heb al gedaan

+ Ben je bij met Windows updates?
ja

+ Heb je al eens schijfcontrole uitgevoerd ( beide opties aanvinken). Opstartschijf wordt gecontroleerd na herstart
ook gedaan

+ Staat opstarten bij fout uit, zoudat we mogelijk een bsod kunnen oproepen? Zie: http://www.omewil.nl/winzeven/blauwscherm.html
lijkt me sowieso niet een systeemfout aangezien dit maar eenmalig gebeurd

Voorts:
+ Heb je mogelijkheid om een herstelpunt terug te zetten van voor die tijd?
nee ik heb geen herstelpunten

+ Had je toen wellicht nieuwe hardware aangesloten dan wel software geïnstalleerd?
ik heb geen nieuwe hardware aangesloten sinds het probleem is begonnen. Ik heb wel zoveel mogelijk software verwijderd en daarna nog eens ccleaner gebruikt
+ Start de pc op zonder aangesloten hardware ( denk aan externe schijf, printer)
als ik me pc opstart zijn alleen 2 monitoren, muis, toestenbord en netwerkkabel aangesloten meer niet. ik denk niet dat het een hard- of software fout is aangezien dit probleem maar 1x per dag voorkomt rond 08.16 uur
 
Zet dan de pc eens aan na die tijd?
Heb je dan geen uitval?

Stroomdip, apparaten die op dat moment aangaan?
 
Ik had dat volgens mij al gedaan maar ik ga het maandag wel even nog een keer doen ik laat wel weten hoe dat is gegaan

bedankt
 
Stroomdip kan niet, want dan floept deze uit!

Geen updates? Van virusscanner bijv. waarna deze herstart.

Scan nog eens online met een andere virusscanner.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de pc van ochtend na 8.16 aangedaan daarna is hij niet uitgevallen.
verder zijn er geen updates.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan