PC sluit zichzelf af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soulditch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Mijn pc sluit zichzelf af, dit doet hij nu 3 dagen.
Ik heb geen soft- of hardware geinstalleerd de laatste tijd.

Hij heeft prima gewerkt sinds december, nooit enige problemen mee gehad.
Ik heb de hele pc stofvrij gemaakt, en alle kabels gecontroleerd.
Nadat ik hem opstartte en een tijd aan liet staan bleef hij werken, dus ik dacht dat het probleem opgelost was (stof dus) maar toen ik een spel wilde opstarten viel de pc weer uit.

Via Aida32 heb ik gezien dat de temperatuur goed was (dit wist ik vanwege eerdere problemen dat mijn pc te warm werd)

Heeft iemand een idee?
Ik vermoed zelf nu dat mijn videokaart niet meer helemaal goed is, maar ik wil graag de mening van anderen hebben voordat ik er als arme student geld aan uitgeef. :p

Hij heeft prima gewerkt sinds december, nooit enige problemen mee gehad
Als het een nieuwe is dan kan een bezoek aan de winkel geen kwaad. Dan wordt het een garantie kwestie.

Het lijkt toch ook een warmte probleem te zijn omdat bij belasting de boel uitvalt. Valt alles uit of alleen het beeldscherm? Draaien alle ventilatoren?

Ron

Als het een nieuwe is dan kan een bezoek aan de winkel geen kwaad. Dan wordt het een garantie kwestie.

Het lijkt toch ook een warmte probleem te zijn omdat bij belasting de boel uitvalt. Valt alles uit of alleen het beeldscherm? Draaien alle ventilatoren?

Ron

Helaas is hij niet nieuw, ik heb hem al 7 jaar en her en der nieuw spul ingezet (alles is al wel vernieuwd)
In december heb ik alles geformatteerd en er een origineel XP exemplaar opgezet, vandaar.

De hele pc sluit af. Ik heb 2 ventilatoren en die werken en zijn stofvrij gemaakt.
Ik heb trouwens wel vorige week een TFT beeldscherm aangesloten, maar die had ik 3 maanden terug ook al dus dat is het ook niet lijkt me.

Ik ben net bij een pc zaak geweest, en dat jonge ventje die me hielp dacht aan een geheugen probleem, omdat de pc zichzelf schijnt af te sluiten als de processor te hard moet werken, hij dacht aan een foute sector op me geheugenstokje.

Kan een geheugenprobleem zijn. In dat geval zou je kunnen proberen om memtest te laten testen. Verbaasd me wel dat je dan geen blauw scherm krijgt.

Iemand anders hier nog een mening over?

Ron

Ik vond het ook al raar dat ik geen blauw scherm krijg.
Hij sluit zichzelf echt af (ook geen reboot, maar gewoon uit) en als je hem aanzet geeft hij ook niet aan dat er een fout is geweest of iets dergelijks, hij boot gewoon meteen door naar Windows.

Hoe doe ik een memtest?
Ik ben verder niet zo heel erg thuis in pcs en vooral het oplossen van problemen haha

Alvast bedankt Ron:thumb:

Ga eens naar configuratiescherm-Systeem -Systeem eigenschappen - Tabblad geavanceerd - Opstart en herstelinstellingen - haal bij in opstart en herstelinstellingen het vinkje weg bij - De computer automatisch opnieuw opstarten weg.

Ga eens naar configuratiescherm-Systeem -Systeem eigenschappen - Tabblad geavanceerd - Opstart en herstelinstellingen - haal bij in opstart en herstelinstellingen het vinkje weg bij - De computer automatisch opnieuw opstarten weg.

Die heb ik al uitgevinkt, want ik had al her en der op forums gekeken of er al een soortgelijke probleem en oplossing was.

Punt is, dat mijn pc zich zoiezo niet opnieuw opstart, ook niet als het aangevinkt is.

Die heb ik al uitgevinkt, want ik had al her en der op forums gekeken of er al een soortgelijke probleem en oplossing was.

Punt is, dat mijn pc zich zoiezo niet opnieuw opstart, ook niet als het aangevinkt is.

UPDATE: Ik heb memtest uitgevoerd, na 3 minuten had hij nog geen fout ontdekt maar de pc sloeg weer af.

koelers goed stof vrij zoals processor en videokaart, chipsetkoeler.?
Draai de kast anders eens open en kijk wat die dan doet tijdens intensief gebruik,

Ik heb de kast eigenlijk altijd open (vandaar dat ik hem ook regelmatig stofvrij maak)

De koelers draaien, alle lampjes knipperen.

Maar op het moment dat ik een programma open wat zwaar is (dus een spel starten of teveel programma's op hetzelfde moment openen) dan zet hij zichzelf uit.

Dus ik denk, of geheugen, of videokaart of voeding die stuk is.
Voeding lijkt me raar, omdat die als laatst vernieuwd is (ongeveer 1 jaar geleden)

Waar kan ik aan een andere videokaart komen dan om te proberen?

De pc waar ik nu achter zit, is verzegeld ivm garantie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan