PC sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaatX

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Hallo, ik wil graag mijn computer sneller maken. Ik heb echt alle register tweaks die ik kon vinden uitgevoerd, ook heb ik wat dergelijke programma's gebruikt (PC Booster,Tune Up Utilities.) Ik heb er zover alles aan gedaan om mijn pc supersnel te krijgen. Hij start nu op in 16 seconden! En dat met 2,93ghz en 1gb geheugen... Dus weten julie nog tools of dingen om het nog sneller te maken?? Ik draai Windows XP Home.

Gr Nick..:thumb:

16 seconden niet snel genoeg? Is dit vanaf de boot of als Windows geladen wordt?

Nou dat is behoorlijk snel,hoeveel processen draaien er na opstart? Heb zelf in het verleden ook het een en ander getweakt maar 16 seconden heb ik nooit gered (XpPro)
Heb wel eens 'n Lite-versie op 'n oude pc gezet (die heb ik nog staan) die is ook supersnel,staat wel bijna geen software op.Ik betwijfel of je hem nog sneller krijgt maar 't is altijd leuk om te experimenteren.

Nou dat is behoorlijk snel,hoeveel processen draaien er na opstart? Heb zelf in het verleden ook het een en ander getweakt maar 16 seconden heb ik nooit gered (XpPro)
Heb wel eens 'n Lite-versie op 'n oude pc gezet (die heb ik nog staan) die is ook supersnel,staat wel bijna geen software op.Ik betwijfel of je hem nog sneller krijgt maar 't is altijd leuk om te experimenteren.

30 processen, gr nick.

Hallo, ik wil graag mijn computer sneller maken. Ik heb echt alle register tweaks die ik kon vinden uitgevoerd, ook heb ik wat dergelijke programma's gebruikt (PC Booster,Tune Up Utilities.) Ik heb er zover alles aan gedaan om mijn pc supersnel te krijgen. Hij start nu op in 16 seconden! En dat met 2,93ghz en 1gb geheugen... Dus weten julie nog tools of dingen om het nog sneller te maken?? Ik draai Windows XP Home.

Dit kán niet goed zijn. Windows en alle utilitys opstarten in 16 seconden is godsonmogelijk, ténzij..................
Alleen zaken als internet (netwerk), virusscanner, sidebar etc. etc. nemen hun tijd.
Er zijn 2 mogelijkheden :
1. je hebt je systeem uitgekleed totdat alleen Windows nog maar aanwezig is en start of,
2. je hebt je systeem niet uitgekleed en alle normale progjes starten op. In dat geval heb je met het gebruik van al die tools je machine behoorlijk verkloot.

Laatst bewerkt:
Dit kán niet goed zijn. Windows en alle utilitys opstarten in 16 seconden is godsonmogelijk, ténzij..................
Alleen zaken als internet (netwerk), virusscanner, sidebar etc. etc. nemen hun tijd.
Er zijn 2 mogelijkheden :
1. je hebt je systeem uitgekleed totdat alleen Windows nog maar aanwezig is en start of,
2. je hebt je systeem niet uitgekleed en alle normale progjes starten op. In dat geval heb je met het gebruik van al die tools je machine behoorlijk verkloot.

Hoezo heb ik mijn systeem verkloot?? Alles werkt verder nog normaal en alle programma's doen het ook nog allemaal..

wat reageren julie toch weer snel;)

Net zo snel als jouw pc start! ;)

Jij bent al een geroutineerde Helpmij user, dus je zal de snelheid van reageren wel aardig kunnen inschatten denk ik?

16 seconden is namelijk onmogelijk, tenzij,............. zie mijn vorige bericht.

Laatst bewerkt:
Net zo snel als jouw pc start! ;)

Jij bent al een geroutineerde Helpmij user, dus je zal de snelheid van reageren wel aardig kunnen inschatten denk ik?

16 seconden is namelijk onmogelijk, tenzij,............. zie mijn vorige bericht.

mischien heeft hij een Solid state drive

lekker belangrijk ook als je pc nu in 16sec opstart en je gaat naar bijv 12 seconden.
tjee...zit meer tussen je oren dan.....:D

dude mijn pc start op in 2 minuten, en daar ben ik blij om, zie ik tenminste wat het bios allemaal controleert in mijn pc ^^

ps: sommige BIOS versies ondersteunen QuickBoot. dit staat basic niet aan, eens proberen?

Bedankt voor de mededeling dat jouw pc in 16 seconden opstart. :p

Wil je nog sneller? Probeer eens op te starten in Veilige modus. :thumb:

dude mijn pc start op in 2 minuten, en daar ben ik blij om, zie ik tenminste wat het bios allemaal controleert in mijn pc ^^

ps: sommige BIOS versies ondersteunen QuickBoot. dit staat basic niet aan, eens proberen?

In mijn bios heb ik die quik test on self test uitsgeshakelt zodat hij niet gaat controlleren op aangesloten hardware enzo

Veilige modes ga ik niet gebruiken omdat je dan haast niks meer kan..

Maat vertel eens, wat is precies na 16 seconden gebeurd? Het is namelijk een kwestie van definitie. Het Windowsburoblad staat er bij mij ook na X seconden, maar dan is de machine nog niet operationeel, als ik dan Google of Outlook aanklik dan openen die nog niet onmiddellijk omdat er nog tal van stuurprogramma's worden geladen.

De tijd die wellicht het meest objectief is, is de tijd die verstreken is op het moment dat je je webbrowser aanklikt en deze na 1 seconde opent en op je monitor zichtbaar is. Dán is de opstart voltooid.

Laatst bewerkt:
Ik tweak zelf ook maar ik moet zeggen dat ik het absoluut met gast0225 eens ben.
Tweak niet te veel. Dit kan schade aan het besturingssysteem brengen en /of op een later termijn problemen geven bij het bijvoorbeeld starten van applicaties.
Heb je bijvoorbeeld alles wat met netwerken te maken heeft uitgeschakeld kun je (in de toekomst) niet meer de computer met een netwerk delen enzovoorts.

Laatst bewerkt:
Amaaai, 16 seconde. Mooi. Mijn virusscanner heeft al zeker 10 seconde nodig om volledig op gestart te zijn.

Maximum werkgeheugen voor XP is 2 Gig , dus ik zou er er nog een gig bij doen als ik jouw
was , maar of dat ook scheelt met opstart-tijd weet ik niet .waarschijnlijk wel .
en xp SP3 .

Groetjes leen

Maximum werkgeheugen voor XP is 2 Gig , dus ik zou er er nog een gig bij doen als ik jouw
was , maar of dat ook scheelt met opstart-tijd weet ik niet .waarschijnlijk wel .
en xp SP3 .

Groetjes leen

3.14 GB (of 3.40, ik twijfel nu) om precies te zijn, geen 2 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan