Pc socket 775 upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper199739

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Hallo,

Ik zou graag de processor en videokaart in mijn pc upgraden omdat, ik dan weer een tijdje vooruit kan en games beter kan spelen. Dit is wat ik nu heb:
Processor: Intel Core 2 Quad 8300 @2.5Ghz
Moederbord: Biostar G31-M7 TE
Videokaart: Palit Nvidia Geforce 9600 GT (512mb)
Voeding: Codegen 460 Watt
Ram-Geheugen: 4gb DDR2 800 mhz

Ik wil zelf de processor inwisselen voor een q9650 of q9550.
Bij de videokaart zit ik te denken aan een HD 6950 van AMD.
Ik wil graag jullie mening hierover horen, mijn budget is zo rond de 400 euro in totaal.

Jasper.

je kan beter voor een setje gaan met een i5 processor met sandy bridge. dit is veel nieuwer, met een gtx 460 erbij.
maar waar heb je die onderdelen besteld dan?

Als ik de topic goed begrijp is er nog niks besteld, maar staat er de hardware die de TS nu reeds heeft en wil upgraden.

jaah zo ver was ik al, maar de merken komen mij niet erg bekend voor, maar het leek me dan beter om voor een i5 setje te gaan zoeken, inplaats van een wat snellere processor op dit bord te zetten.

in principe lijkt me her al wel ok als je een andere videokaart besteld, ik denk dat deze cpu ook wel snel zet zou mogen zijn.

Destijds bij Gistron.nl. Het lijkt mij iets goedkoper als ik alleen, de processor upgrade naar een andere serie. Anders moet ik ook het moederbord en geheugen vervangen en dan wordt het wel wat duurder.

Laatst bewerkt:
De q9550 is aanzienlijk sneller in games, dat is ook de reden waarom ik wil upgraden.
De q8300 kan ik nu ook nog voor een mooie prijs verkopen, en er zit nog garantie op.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat een gtx 460 niet krachtig genoeg is. Ik wil er wel drie jaar mee vooruit kunnen, namelijk. Kan ik dan niet beter een HD6950 nemen en die unlocken naar een HD6970? Hoe denken jullie er trouwens over als ik een 2e hands q9550 koop? Zitten hier geen risico's aan?

in principe niet, als je hem werkend kan testen. je hebt inderdaad gelijk over dat die hd 6950 langer mee zou gaan, maar ik vraag me af als je dan over 3 jaar nog alle nieuwe games kan spelen op de hoogste instellingen.

Ik denk dat een gtx 460 niet krachtig genoeg is. Ik wil er wel drie jaar mee vooruit kunnen, namelijk. Kan ik dan niet beter een HD6950 nemen en die unlocken naar een HD6970? Hoe denken jullie er trouwens over als ik een 2e hands q9550 koop? Zitten hier geen risico's aan?

Dat is wel zo maar die is dubbel zo duur, dan kan je beter die 150 euro besparen, en over een paar jaar een nieuwe kopen dan ben je helemaal weer up-to-date ;) (zelf heb ik een HD4550 gekocht 2 jaar oud kostte me iets van 130 euro toen, en nu is hij redelijk verouderd)

HD6950 op een Socket 775 cpu = niet verstandig dan ga je de videokaart bottlenecken
ik zou niet hoger dan een HD6850 gaan of het is weg gegooid geld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan