PC speakers/koptelefoon werken niet op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortezz

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2013
Ik heb de computer van mijn vader overgenomen en laten upgraden.
Nu wou ik muziek luisteren maar er komt geen geluid uit de pc speakers en ook niet uit de koptelefoon.
De apparaten werken wel omdat ik ze ook gebruik voor mijn mobiel.
Heb 'geluid' geopent in configuratiescherm maar heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar ik naar moet kijken.
heb er een prt scr bijgedaan, hoop dat iemand mij kan helpen. alvast bedankt
prtscr.jpg

Maak eens een screenshot van apparaatbeheer, neem aan dat alle benodigde drivers zijn geinstalleerd, zie ook mijn sig.

Paar keer de 3,5mm jack in en uitpluggen al geprobeerd, lijkt mij dat die vervuild zijn dan, die dingen zijn auto sence, wat je erin plugt zou moeten werken als inwendig de boel van moederbord naar de front connector is aangesloten, achter zal de audio connectoren wel rechtsstreeks op het moederbord zitten.
Beetje contactspray kan ook.

heb ik inderdaad geprobeerd. Heb ondertussen al 2 verschillende pc speakerssetjes aangesloten en ook 2 verschillende 'oortjes' op de voor en achterkant. Niks lijkt te werken.
Ik heb ook een nieuwe videokaart erin laten zetten ( Asus HD 7750 ), zou het daar niks te maken mee kunnen hebben?

Lijkt mij niet want die hdmi driver ervoor staat ook netjes in apparaatbeheer.

Alleen staan er teveel in als je naar je eerste plaatje kijkt en de uitgang staat op digitaal maar dat laatste gebeurt hier ook als ik de speakers loskoppel, dus er is geen verbinding met de andere audioapparaten.

Je zou ze allemaal via apparaatbeheer kunnen deïnstalleren, opnieuw opstarten en ze zelf die van de fabrikant kunnen installeren, dus niet die van windows.

Welke merk en type PC of moederbord (bij gebouwd) is het?

waar kan ik dit opzoeken?
de computer is geen standaard model maar bij een man thuis in elkaar gezet.
bij apparaat beheer onder 'computer' staat: ACPI X64-Based PC

het is opgelost. Plots herkende de pc de speakers wel.
hoe en waarom weet ik niet maar goed.
In ieder geval bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan