PC speakers vervangen door versterker en boxen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Mijn PC speaker is gisteren kapot gevallen en moet dus iets nieuws hebben. Nou is het alleen zo dat die PC speakers gewoon allemaal dikke rommel zijn! Deze set was zo'n 100,- en best leuk geluid alleen altijd van die vervelende ruis en buzz door dat ding als er niks speelt, was ook echt niet op te lossen. Vandaag hier wat setjes van 50,- beluisterd en het is gewoon dikke troep, het weegt ook allemaal helemaal niks.

Als ik toch minimaal 100,- weer kwijt van voor iets behoorlijks vraag ik me af of ik niet beter een versterkertje kan kopen met een leuk stel normale speakers. Heeft iemand dit zo en kan hij me wellicht vertellen of dit beter is dan pc speakers?

En als het echt de moeite waard is wat moet ik dan aanschaffen? Wat voor ingangen moet de versterker hebben en waaraan moet die voldoen om geen heel zwak geluid te krijgen?

Niks, daar is een aparte versterker juist voor.
Je gebruikt dezelfde aansluiting als voor je pc-speakers vanuit de pc met een kabeltje dat aan de andere kant twee (z.g. Japanse) stekkers heeft; rood en wit.
En die sluit je aan op een ingang van de versterker, AUX bijvoorbeeld.
De versterker doet de rest.

Kijk eens op marktplaats, of daar wat voor je bij zit.

Laatst bewerkt:
Ik woon in Thailand dus Marktplaats heb ik niet veel aan. Heb een kamer van 35m2 waar het voor bedoeld is, hoe wel van een beetje volume maar toon medogen met de buren, hoeveel watt denken jullie dat de versterker hiervoor moet zijn?

Ligt eraan welke pc speakers je aanschaft. :) bv de logitch Z-5500 daarmee haal je wel degelijk perfect geluid in huis.

Ja ziet er leuk uit maar voor die 270 euro denk ik dat je iets leukers kunt kopen in een normale audio zaak, niet?

Zelf heb ik ook de Z-5500 en moet je zeggen dat er een erg goed/zuiver geluid uitkomt.
Je kunt hem vol open zetten zonder te kraken, terwijl je met de Sub echt alles aan het trilen krijgt ;) Zoals ze hier zeggen: " Bass moet je niet horen!! Die moet je voelen"

En ik heb meerdere setjes gehad voor beneden (radio/TV) en voor m'n pc, maar de
Z-5500 blijft eigenlijk gewoon de beste. Ook beter als m'n Panasonic home cinema van 500,-

Maar een redelijk setje boxen + goede versterker heb je ook niet onder de 200,-
Z-5500 is dan een leuke oplossing. Maar dat is mijn voorkeur.

Misschien zijn die audiozaakjes in Thailand goedkoper

De PC onderdelen zijn hier iets goedkoper, 5-10% geloof ik vorig jaar.

Heb een paar van die dvd/mp3/usb stereos uitgeprobeerd en klonk goed gehalve als je de mp3 speler er achter op aansloot met twee tulpjes. Dan was al het geluid ineens weg. Op mijn pc speakers geeft de mp3speler een zelfde signaal als de pc dus dit verhaal laat ik maar varen.

Wellicht dan toch maar heel dure pc speakers... Kijken wat ze in Bangkok voor me hebben, hier was het 3x niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan